  • 1. Data: 2011-06-03 16:34:30
    Temat: Wykonawca i Podwykonawca - odsetki
    Od: "Robert" <r...@p...naOnecie.pl>

    Witam!

    Czy podwykonawca (P) może domagać się od zamawiającego (Z) odsetek za
    zwłokę w płatnościach od wykonawcy (W)?
    Sytuacja:
    - umowa dopuszczała możliwość podzlecenia części robót P,
    - umowa regulowała odpowiedzialność Z względem P, tzn. mówiła o tym, że
    jeśli P nie otrzyma płatności od W, to Z zapłaci P należne kwoty, potrącając
    je z wynagrodzenia W (oczywiście ten wniosek o płatność dla P ma być
    uzasadniony, uargumentowany),

    Czy taka odpowiedzialność Z wzgledem P dotyczy również odsetek za
    nieterminowość płatności? Czy tylko kwot z faktur?

  • 2. Data: 2011-06-03 16:44:25
    Temat: Re: Wykonawca i Podwykonawca - odsetki
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/3/2011 11:34 AM, Robert wrote:
> [...]
    >
    > Czy taka odpowiedzialność Z wzgledem P dotyczy również odsetek za
    > nieterminowość płatności? Czy tylko kwot z faktur?

    bez znaczenia

    to ty otrzymujac kase, niezaleznie od kogo ona jest, zaliczasz ja wpierw
    na poczet naleznych odsetek a potem naleznosci glownej.

  • 3. Data: 2011-06-03 17:05:03
    Od: "Robert" <r...@p...naOnecie.pl>

    "witek" napisał:

    > bez znaczenia
    >
    > to ty otrzymujac kase, niezaleznie od kogo ona jest, zaliczasz ja wpierw
    > na poczet naleznych odsetek a potem naleznosci glownej.

    Może źle sformułowałem pytanie. Miało być ono bardziej od strony
    Zamawiającego (mnie), który otrzymał wezwanie do zapłaty.
    Czy _muszę_ zapłacić również odsetki, czy tylko ową należność główną?
    O kwotę f-ry wraz z odsetkami miałbym wówczas pomniejszyć wynagrodzenie W?
    Czy jednak powinna być tu rozpatrywana tylko należność główna, a ewentualną
    wysokość odsetek P powinien sobie sam "wyciągnąć" (choćby na drodze sądowej,
    czy cuś...) od W?

  • 4. Data: 2011-06-03 19:03:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/3/2011 12:05 PM, Robert wrote:

> [...]
    > Czy jednak powinna być tu rozpatrywana tylko należność główna, a
    > ewentualną wysokość odsetek P powinien sobie sam "wyciągnąć" (choćby na

    Nie nie nie.
    Jeśli odsetki są należne to nie ma dyskusji.
    Pwiedzmy, że do zapłaty jest 400 zł plus 100 zł odsetek.
    I teraz płacisz 400 zł, to tak naprawdę z tych 400 zł, 100 zostało
    potrącone na poczet odsetek, a spłacone zostało 300 zł. I 100 ciągle
    wisi jako należność główna.

    Ty nie masz wpływu jak zostanie podzielona wpłacana kwota i na co.
    A zapłacić masz tyle ile wisi na wezwaniu do zapłaty.
    Nawet jeśli to nie jest cała kwota, to nie twój problem.