  • 1. Data: 2008-02-12 12:15:13
    Temat: wulgaryzmy pod adresem pracownika a Kodeks Pracy?
    Od: "Dante" <d...@w...vp.pl>

    Witam,

    Jakie/które zapisy w Kodeksie Pracy (czy w ogóle są takie) regulują kwestie
    związane z wulgarnymi uwagami skierowanymi pod adresem pracownika przez jego
    bezpośredniego przełożonego?

    Z góry dziękuję za odpowiedź i pomoc.

    Dante

  • 2. Data: 2008-02-12 13:22:25
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl>

    Użytkownik "Dante" <d...@w...vp.pl> napisał
    > Jakie/które zapisy w Kodeksie Pracy (czy w ogóle są takie) regulują
    > kwestie związane z wulgarnymi uwagami skierowanymi pod adresem pracownika
    > przez jego bezpośredniego przełożonego?

    O wulgaryzmach tam nic nie ma, ale za to jest o poszanowaniu godności itp.

  • 3. Data: 2008-02-12 13:35:23
    Od: "Dante" <d...@w...vp.pl>

    > Użytkownik "Dante" <d...@w...vp.pl> napisał
    >
    > O wulgaryzmach tam nic nie ma, ale za to jest o poszanowaniu godności itp.

    a dałoby się jakiś konkret podrzucić? Byłbym zobowiązany...

  • 4. Data: 2008-02-12 13:50:10
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl>

    Użytkownik "Dante" <d...@w...vp.pl>
    > a dałoby się jakiś konkret podrzucić? Byłbym zobwiązany...

    A widziałeś kodeks na oczy chociaż;) ?

    Art. 111. Pracodawca jest obowiązany szanować godność i inne dobra osobiste
    pracownika.

    Art. 943. (76) § 1. Pracodawca jest obowiązany przeciwdziałać mobbingowi.

    § 2. Mobbing oznacza działania lub zachowania dotyczące pracownika lub
    skierowane przeciwko

    pracownikowi, polegające na uporczywym i długotrwałym nękaniu lub
    zastraszaniu pracownika,

    wywołujące u niego zaniżoną ocenę przydatności zawodowej, powodujące lub
    mające na celu poniżenie

    lub ośmieszenie pracownika, izolowanie go lub wyeliminowanie z zespołu
    współpracowników.

    § 3. Pracownik, u którego mobbing wywołał rozstrój zdrowia, może dochodzić
    od pracodawcy

    odpowiedniej sumy tytułem zadośćuczynienia pieniężnego za doznaną krzywdę.

    § 4. Pracownik, który wskutek mobbingu rozwiązał umowę o pracę, ma prawo
    dochodzić od

    pracodawcy odszkodowania w wysokości nie niższej niż minimalne wynagrodzenie
    za pracę, ustalane na

    podstawie odrębnych przepisów.

  • 5. Data: 2008-02-12 13:51:12
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl> napisał
    > Art. 111. Pracodawca jest ...

    Oczywiście art. 11 ^1 a nie 111.

  • 6. Data: 2008-02-12 14:10:50
    Od: "Dante" <d...@w...vp.pl>

    > A widziałeś kodeks na oczy chociaż;) ?

    widziałem a nawet znam ogoś kto kiedyś czytał ;) A na poważnie to ciężko mi
    w tej chwili przeglądac cały kodeks.

> [...]
    > dochodzić od
    >
    > pracodawcy odszkodowania w wysokości nie niższej niż minimalne

    Dziękuję za pomoc

  • 7. Data: 2008-02-12 14:12:45
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl>

    > A na poważnie to ciężko mi w tej chwili przeglądac cały kodeks.

    Po to są tytuły śródrozdziałów, aby nie przeglądać całego.

    > Dziękuję za pomoc

    proszę.

  • 8. Data: 2008-02-12 22:01:58
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fos8cq$9aq$1@z-news.pwr.wroc.pl Piotr [trzykoty]
    <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl> pisze:

    > A widziałeś kodeks na oczy chociaż;) ?
    > Pracodawca jest obowiązany szanować godność i inne dobra
    > osobiste pracownika.
    Po definicję których do KC (art. 23 szczególnie).

    > § 2. Mobbing oznacza działania lub zachowania dotyczące pracownika lub
    > skierowane przeciwko
    > pracownikowi, polegające na uporczywym i długotrwałym
    To dopiero precyzyjny zapis - uporczywym i długotrwałym...

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2008-02-12 23:23:55
    Od: "JW" <j...@m...com>

    > Po definicję których do KC (art. 23 szczególnie).

    mozesz ja przytoczyc, bo chyba w moim KC nie ma ?;]

    > To dopiero precyzyjny zapis - uporczywym i długotrwałym...

    no offence, ale chyba 1 raz w zyciu widzisz przepisy prawa ;]
    Jak sobie wyobrazasz? ze ustawodawca napisze, ze mobbing jest wtedy, kiedy
    trwa od 2 do 4 miesiecy? ;]

    Tak na marginesie mowiac to dajcie se spokoj z kodeksem pracy, jak Cie
    wyzywaja od kurew i nie godzisz sie z tym to zmien prace i tyle.

  • 10. Data: 2008-02-12 23:35:57
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fot9q5$apj$1@inews.gazeta.pl JW <j...@m...com>
    pisze:

    > mozesz ja przytoczyc, bo chyba w moim KC nie ma ?;]
    Pewnie masz popsuty.

    > no offence, ale chyba 1 raz w zyciu widzisz przepisy prawa ;]
    Może ze 2, ale to już jednak za mną.
    A przed tobą jeszcze ciągle 1-sze użycie rozumu.

    > Jak sobie wyobrazasz? ze ustawodawca napisze, ze mobbing jest wtedy,
    > kiedy trwa od 2 do 4 miesiecy? ;]
    Sam pytasz, sam sobie odpowiadasz.
    To ja się trudził nie będę.

    > Tak na marginesie mowiac to dajcie se spokoj z kodeksem pracy, jak Cie
    > wyzywaja od kurew i nie godzisz sie z tym to zmien prace i tyle.
    Tak bez marginesu, to daj se spokój z bezwartościowymi radami.
    Nie każdy jest szmatą, co się byle gnojowi da bezkarnie usiłowac obrażać i
    po prostu ucieknie.

    --
    Jotte