  • 1. Data: 2008-02-12 12:33:28
    Temat: trudny spadek - nieruchomość
    Od: grzessiek <m...@p...onet.pl>

    Witam,

    sprawa wygląda tak:

    po osobie bezdzietnej, w wyniku braku testamentu dom wraz z działką
    dziedziczą:

    a) 2/3 spadku - 2 siostrzenice tej osoby
    b) 1/3 bliżej nieznana ilość spadkobierców osoby zmarłej

    Jedna z siostrzenic zrzeka się na korzyść drugiej całego udziału w tym
    spadku.

    Pozostaje kwestia tej ostatniej 1/3. Spadkobierców było kilku, w
    starszym wieku więc część już nie żyje, ale pewnie mają dzieci. część z
    nich mieszka za granicą, nawet za bardzo nie wiadomo ilu ich jest.

    Głównym problemem jest tu rozproszona własność - kiedyś widziałem w
    gazecie ogłoszenie w którym ew. spadkobiercy sami musieli przed sądem
    udowadniać swoje prawo do spadku. Jakie warunki trzeba spełnić żeby tak
    to załatwić?

    Co jeszcze można zrobić żeby odzyskać całą własność nad domem?

    dom stoi już wiele lat bez opieki, niszczeje. nikt nie chce inwestować
    bo się boi że straci - coś trzeba z tym zrobić.

    dziękuję i pozdrawiam, g.

  • 2. Data: 2008-02-13 05:47:11
    Temat: Re: trudny spadek - nieruchomość
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    grzessiek pisze:
> [...]
    > gazecie ogłoszenie w którym ew. spadkobiercy sami musieli przed sądem
    > udowadniać swoje prawo do spadku. Jakie warunki trzeba spełnić żeby tak

    złożyć w sądzie wniosek o stwierdzenie nabycia spadku, opisać to, co nam
    napisałeś (że nie można wskazać pozostałych spadkobierców), sąd
    zobowiąże do ogłoszenia, za pół roku będzie ciąg dalszy

    KG