  • 1. Data: 2008-02-12 12:07:24
    Temat: kary za przestepstwa podatkowe jakie sa
    Od: Maurycy <b...@p...fm>

    Gdzie sie mozna dowiedziec jakie kary groza za szwindle na niekorzysc
    Urzedu Skarbowego np.
    a jesli ktos wie to bym prosil o rzeczowa odpowiedz. chodzi mi glownie
    o vat. bo ostatnio przegladalem pewne forum i widzialem mase ogloszen
    sprzedam koszta vat. faktury itd. i tak mnie nasunela mysl ze ci co
    kupuja to nie wiedza chyba do konca co robia, bo skad wiedza ze tamten
    gosciu faktury zaksieguje, a jesli ich nie zaksieguje to oni kiedys
    beda mieli pozamiatane,jakie moga miec konsekwencje tego ?
    tak pytam z ciekawosci

  • 2. Data: 2008-02-12 14:24:22
    Temat: Re: kary za przestepstwa podatkowe jakie sa
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maurycy" <b...@p...fm> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...

    Poszukaj kodeksu karnego skarbowego. Ewentualnie w rachubę wchodzi art. 303
    kodeksu karnego. Generalnie sa to przeważnie grzywny.

  • 3. Data: 2008-02-13 08:34:59
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl>

    Użytkownik "Maurycy" <b...@p...fm> napisał
    > kupuja to nie wiedza chyba do konca co robia, bo skad wiedza ze tamten
    > gosciu faktury zaksieguje, a jesli ich nie zaksieguje to oni kiedys
    > beda mieli pozamiatane,

    Kurcze. To sklepikarz kupi towar od hurtownika, odliczy vat, hurtownik nie
    zaksięguje i sklepikarz ma odpowiadać..? Ma tego hurtownika za ręke trzymać
    czy inwigilować, że faktycznie się dobrze rozlicza czy jak...?

    >jakie moga miec konsekwencje tego ?
    > tak pytam z ciekawosci

    KKS - od grzywien do pozbawienia wolności. Z tym, że w kks najczęściej kara
    zależy od wartości straty Skarbu Państwa. Przy mniejszych wchodzi
    wykroczenie, przy większych przestępstwo, ale nie zawsze, niektóre artykuły
    kks przewidują tylko jeden typ.

  • 4. Data: 2008-02-13 13:47:40
    Od: kam <...@...k>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > Kurcze. To sklepikarz kupi towar od hurtownika, odliczy vat, hurtownik nie
    > zaksięguje i sklepikarz ma odpowiadać..? Ma tego hurtownika za ręke trzymać
    > czy inwigilować, że faktycznie się dobrze rozlicza czy jak...?

    obok spełnienia znamion czynu (naruszenia przepisów podatkowych)
    konieczna jest możliwość przypisania zawinienia
    a że dla urzędów skarbowych to wszystko jedno...

    KG

  • 5. Data: 2008-02-14 09:53:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Feb 2008, Piotr [trzykoty] wrote:

> [...]
    > zaksięguje i sklepikarz ma odpowiadać..? Ma tego hurtownika za ręke trzymać
    > czy inwigilować, że faktycznie się dobrze rozlicza czy jak...?

    Przepisy które coś takiego ustanawiały zostały wykreślone po interwencji
    NSA (znaczy wskazania niekonstytucyjności, zdaje się NSA skierował do TK
    zapytanie prawne czy jakoś tak).
    Sklepikarz ma sprawdzić czy hurtownik jest zarejestrowanym podatnikiem
    VAT tudzież czy "czynności" dokonuje uprawniona osoba, nie zawadzi żeby
    w celach różnych mieć podpis na fakturze (nie dlatego, że jest wymagany,
    a dlatego że ułatwia ew. dowód KTO dokonał sprzedaży!).

    pzdr, Gotfryd