  • 71. Data: 2006-05-31 08:38:33
    Temat: Re: wezwanie od strazy miejskiej do wskazania osoby, ktora kierowala pojazdem - fotoradar
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Nie.

    > Serio? Podstawę prawną tego obowiązku poproszę.

    Mimo że nie powinienem:

    ,,Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie
    uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania''.
    Dobrze, nie masz obowiązku wiedzieć co się dzieje. Masz obowiązek
    wiedzieć komu powierzyłeś.

    > Straszne. Czyli jak mi np. samochód czy inny pojazd ukradną - to jeszcze
    > policja/straszacy mi dowalą za to, że nie wiem, gdzie jest pojazd?

    Prosiłem, nie pytaj co się stanie jak nie dopełnisz.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 72. Data: 2006-05-31 08:41:01
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    MiKeyCo napisał(a):
    > - Nikomu nie pożyczyłem, a nie mam obowiązku prowadzić rejestru.

    - Nikomu świadek nie pożyczył? Tzn, przyznaje się świadek że to świadek
    jest na zdjęciu? To będzie grzywna + wniosek o punkciki. Rejestru
    oczywiście świadek nie ma obowiązku prowadzić, świadek ma tylko
    obowiązek _wiedzieć_.

    > W takim razie poproszę uzasadnienie.

    Czy uważasz, że jak ustawodawca przewidział karę tylko za umyślne
    niedopełnienie jakiegoś obowiązku to obowiązek nie istnieje?

  • 73. Data: 2006-05-31 09:41:18
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:00fq72todj0f40gtcg4dl0f653be89ol0f@4ax.com Artur
    Golanski <A...@w...net.pl> pisze:

    > Dobry człowieku, 'przegina' ten, kto jest leniem śmierdzącym i nie
    > chce sprawdzić tego co piszą inny !
    Jestem skłonny się zgodzić z tą opinią.

    > Bzdurą jest twoje butne zachowanie.
    Ta opinia z kolei jest mi całkowicie obojętna.

    > K.W art. 96. § 1. Właściciel, posiadacz, użytkownik [..] który:
    > 2) dopuszcza do prowadzenia pojazdu na drodze publicznej osobę
    > nie mającą wymaganych uprawnień [..]podlega karze grzywny.
    I tu wracamy do problemu śmierdzących leni, którym przed napisaniem postu
    nie chce się przeczytać np. news:e5ij8m$d7u$1@news.dialog.net.pl i potem
    pisza byle co i byle jak.

    Jotte

  • 74. Data: 2006-05-31 09:57:16
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Jotte napisał(a):
    > W wiadomości news:e5ihbi$1ej9$1@news2.ipartners.pl Piotr Kubiak

    > Spodziewałem sie takiej odpowiedzi.
    > Ten artykuł mówi o dopuszczeniu do prowadzenia, dopuszczeniu do jazdy oraz
    > dopuszczeniu do korzystania w sposób do tego niezgodny z przeznaczeniem
    > (BTW - co jest przeznaczeniem pojazdu? czy np. schronienie się w
    > zaparkowanym aucie przed deszczem jest skorzystaniem w sposób niezgodny z
    > przeznaczeniem?).

    Oceni ewentualnie sąd.

    > Niemniej pożyczyć pojazd można niekoniecznie w wymienionych celach, stąd
    > kategoryczne uogólnienie że _pożyczenie_ pojazdu osobie nieposiadającej PJ
    > jest zagrożone karą jest IMO absolutnie błędne. Domniemywam, że chodzi
    > głównie o §1 pkt 2 (bo o PJ była mowa).

    Tak.

    > Uważam, że aby nie być posądzonym o
    > wykroczenie z tego punktu wystarczy pożyczyć samochód w stanie nie
    > umożliwiajacym jego normalne uruchomienie i jazdę (np. nie dać kluczyków,
    > pożyczyć pojazd bez paliwa itp.).

    Oceni sąd. Moim zdaniem, jeżeli o paliwo chodzi, to nie wystarczy. Bo
    nie dać kluczyków tzn co, dać sam DR? To tak jakby w ogóle nie dać
    samochodu.

    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=10836

    > Jak zostawię auto przy krawężniku na noc to też dopuszczam, że nawalony
    > gość bez PJ wlezie, uruchomi, pojedzie a ja będę ukarany
    > za "dopuszczenie"?

    Trudno byłoby zawrzeć w ustawie wszystkie przypadki. Oceni sąd.

    Pretensje? http://miniurl.pl/11530 :)

  • 75. Data: 2006-05-31 10:13:10
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e5jp9k$232d$1@news2.ipartners.pl Piotr Kubiak

    > Oceni ewentualnie sąd.
    (...)
    > Oceni sąd.
    (...)
    > Trudno byłoby zawrzeć w ustawie wszystkie przypadki. Oceni sąd.
    Zatem wobec graniczącego z dezinformacją braku precyzji zapisów kodeksowych
    w tym zakresie cała dyskusja jest bez sensu i jałowa. Chyba, że ktoś ma
    hobby gdybać i prorokować, jak też może ocenić sąd.

    > Pretensje?
    Stwierdzenie.

    Jotte

  • 76. Data: 2006-05-31 10:18:50
    Od: r...@v...pl

    Wydawało mi się, że napisałem wyraźnie, jeśli nie powtórzę jeszcze raz
    "Ponieważ każdy właściciel z reguły powinien wiedzieć komu i kiedy użycza
    samochodu (czyli swoją własność) tłumaczenie że nie pamięta się kto kierował
    pojazdem, przez sądy najczęściej nie jest traktowane jako usprawiedliwienie."
    Skoro nie pamiętasz komu użyczałeś samochodu to TY zostaniesz pociągnięty do
    odpowiedzialności.

  • 77. Data: 2006-05-31 11:38:24
    Od: Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable.none>

    Artur Golanski wrote:

    > To zwykła nadinterpretacja. W przepisie NIE ma wymienionej przyczyny !

    OK, to jak ktoś w międzyczasie miał jakiś wypadek i doznał amnezji - też
    byś go za "niewskazanie" udupił? Gratulacje...

  • 78. Data: 2006-05-31 11:41:56
    Od: Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable.none>

    Piotr Kubiak wrote:
    > ,,Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie
    > uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania''.

    Wskazuję: jednemu z moich znajomych. (tu lista)

  • 79. Data: 2006-05-31 11:59:00
    Od: Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable.none>

    r...@v...pl wrote:
> [...]
    > samochodu (czyli swoją własność) tłumaczenie że nie pamięta się kto kierował

    Serio? Jest jakiś paragraf nakazujący prowadzić rejestr?

    > pojazdem, przez sądy najczęściej nie jest traktowane jako usprawiedliwienie."
    > Skoro nie pamiętasz komu użyczałeś samochodu to TY zostaniesz pociągnięty do
    > odpowiedzialności.

    Za co?

  • 80. Data: 2006-05-31 13:18:18
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Wskazuję: jednemu z moich znajomych. (tu lista)

    MSZ nie spełnisz w ten sposób obowiązku wskazania komu pojazd
    powierzyłeś. I z mojej strony EOT.