eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawowezwanie od strazy miejskiej do wskazania osoby, ktora kierowala pojazdem - fotoradar › Re: wezwanie od strazy miejskiej do wskazania osoby, ktora kierowala pojazdem - fotoradar
    From: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wezwanie od strazy miejskiej do wskazania osoby, ktora kierowala
    pojazdem - fotoradar
    Date: Wed, 31 May 2006 11:57:16 +0200

    Jotte napisał(a):
    > W wiadomości news:e5ihbi$1ej9$1@news2.ipartners.pl Piotr Kubiak

    > Spodziewałem sie takiej odpowiedzi.
    > Ten artykuł mówi o dopuszczeniu do prowadzenia, dopuszczeniu do jazdy oraz
    > dopuszczeniu do korzystania w sposób do tego niezgodny z przeznaczeniem
    > (BTW - co jest przeznaczeniem pojazdu? czy np. schronienie się w
    > zaparkowanym aucie przed deszczem jest skorzystaniem w sposób niezgodny z
    > przeznaczeniem?).

    Oceni ewentualnie sąd.

    > Niemniej pożyczyć pojazd można niekoniecznie w wymienionych celach, stąd
    > kategoryczne uogólnienie że _pożyczenie_ pojazdu osobie nieposiadającej PJ
    > jest zagrożone karą jest IMO absolutnie błędne. Domniemywam, że chodzi
    > głównie o §1 pkt 2 (bo o PJ była mowa).

    Tak.

    > Uważam, że aby nie być posądzonym o
    > wykroczenie z tego punktu wystarczy pożyczyć samochód w stanie nie
    > umożliwiajacym jego normalne uruchomienie i jazdę (np. nie dać kluczyków,
    > pożyczyć pojazd bez paliwa itp.).

    Oceni sąd. Moim zdaniem, jeżeli o paliwo chodzi, to nie wystarczy. Bo
    nie dać kluczyków tzn co, dać sam DR? To tak jakby w ogóle nie dać
    samochodu.

    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=10836

    > Jak zostawię auto przy krawężniku na noc to też dopuszczam, że nawalony
    > gość bez PJ wlezie, uruchomi, pojedzie a ja będę ukarany
    > za "dopuszczenie"?

    Trudno byłoby zawrzeć w ustawie wszystkie przypadki. Oceni sąd.

    Pretensje? http://miniurl.pl/11530 :)

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak