  • 1. Data: 2006-05-27 10:28:10
    Temat: podatek po przekształceniu z rolnej na budowlan
    Od: maciej<m...@n...pl>

    mam działkę rolną 8100m ibudynek gos.murowany.2005r w planie
    zagospodarowania przestszennego została ta nieruchomość zaliczona jako budowl.
    Chcę ją teraz sprzedać.1-czy po przekwalikowaniu zapłacę podatek,jeśli tak to
    jaki2-ja nie starałem się o przekwalikowanie.3-jak teraz zmienić w akcie notorialnym
    że to nie działka rolna ,tylko budowlana,chodzi o to że dostałbym więcej pieniędzy.
    proszę o pomoc.dziękuję.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-05-27 18:14:20
    Od: "Piotr Janda" <p...@p...onet.pl>

    maciej wrote:
> [...]
    > proszę o pomoc.dziękuję.
    >
    > --
    > Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO
    Gmina na podstawie umowy sprzedaży oceni, czy działka w wynku zmiany
    przeznaczenia zyskała na wartości, a jeśli tak to o ile. Na tej
    podstawie w oparciu o przepisy gminne Gmina określi opłatę
    planistyczną, nie wyższą jednak niż 30 % różnicy między obecną
    a dotychczasową wartością działki.

  • 3. Data: 2006-05-28 13:59:12
    Od: " Shreek" <pulikow SPAM@SPAM poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Janda" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >podstawie w oparciu o przepisy gminne Gmina określi opłatę
    >planistyczną, nie wyższą jednak niż 30 % różnicy między obecną

    A kto i kiedy płaci tą opłatę?
    Mam na oku działkę, jeszcze rolną - właściciel chce XX zł.
    Sprawdzam, czy zostanie przekwalifikowana na budowlaną (właściciel twierdzi,
    że tak ale nie mogę się opierać na jego "mówieniu").

    Właściciel twierdzi, że mogę czekać te trzy/cztery miesiące ale on wtedy
    sprzeda mi ją za XX zł + opłata planistyczna (szacuje, że to będzie około
    8tyś zł).

    Czy jeśli kupię tą działkę teraz to uniknę opłaty planistycznej?

    --
    Mirosław P.
    GG 1119311

  • 4. Data: 2006-05-29 14:24:13
    Od: maciej<m...@n...pl>

    Lepiej kupić teraz,kupujący zapłaci w notoriacie podatek skarbowy,a nie zapłaci
    sprzedający podatku w gminie.A po przekształceniu sprzedający zapłaci do 30%
    wgminie.A notariat ma obowiązek w ciągu 7 dni pszysłać odpis aktu do gminy.
    Jadę 1.06 do gminy to się więcej dowiem.

    -> http://usenet.pomocprawna.info