  • 61. Data: 2006-05-31 06:51:06
    Temat: Re: wezwanie od strazy miejskiej do wskazania osoby, ktora kierowala pojazdem - fotoradar
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    kam <#k...@w...pl#> napisał:

    >niespełnienie obowiązku wskazania osoby, której powierzył pojazd
    Właśnie, chodzi o 'powierzenie", a wskazanie winnego.

    >możliwość przypisania winy jak przy każdym wykroczeniu,
    >nie wystarcza samo niewskazanie.
    Podstawa prawna istnieje i przepis jest czytelny. Reszta to już
    kwestia oceny organu tam wymienionego.

    --
    Artur Golański

  • 63. Data: 2006-05-31 06:51:07
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable.none> napisał:

    >Kara jest tylko za niewskazanie celowe - a nie z przyczyn obiektywnych.
    To zwykła nadinterpretacja. W przepisie NIE ma wymienionej przyczyny !

    --
    Artur Golański

  • 62. Data: 2006-05-31 06:51:07
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl> napisał:

    >Co Ty opowiadasz, własciciel odpowiada za pożyczenie auta osobie nie
    >posiadajacej prawa jazdy?? Teraz to już przeginasz, delikatnie mówiąc.
    Dobry człowieku, 'przegina' ten, kto jest leniem śmierdzącym i nie
    chce sprawdzić tego co piszą inny !

    > Uzasadnij na gruncie prawa jeśli potrafisz, bo dla mnie to bzdura.
    Bzdurą jest twoje butne zachowanie.
    K.W art. 96. § 1. Właściciel, posiadacz, użytkownik [..] który:
    2) dopuszcza do prowadzenia pojazdu na drodze publicznej osobę
    nie mającą wymaganych uprawnień [..]podlega karze grzywny.

    --
    Artur Golański

  • 64. Data: 2006-05-31 06:56:37
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "No Name" <a...@e...pl> napisał:

    >on po prostu ODMÓWIŁ wskazania osoby a nam chodzi, że po prostu mówisz, że
    >NIE WIESZ kto :-)
    Nie doczytałeś obowiązku lub nie rozumiesz to co czytasz. Ma obowiązek
    wskazać i wskazuje lub nie wskazuje. A jesli NIE, to nie jest istotny
    powód czy nie wie, czy nie pamieta, czy odmawia odpowiedzi.

    >Niby to samo a jednak różni się jak astrolog od astronoma :-)
    Tyle, że twoje rozumienie prawa jest na dokładnie takim poziomie
    "odróżniania" jednego zdania/wyrazu od drugiego.

    --
    Artur Golański

  • 65. Data: 2006-05-31 07:06:48
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Artur Golanski napisał(a):
    > Podstawa prawna istnieje i przepis jest czytelny. Reszta to już
    > kwestia oceny organu tam wymienionego.

    możesz jaśniej?

    KG

  • 66. Data: 2006-05-31 07:07:54
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Artur Golanski napisał(a):
> [...]
    > 2) dopuszcza do prowadzenia pojazdu na drodze publicznej osobę
    > nie mającą wymaganych uprawnień [..]podlega karze grzywny.

    A widzisz różnicę między pożyczeniem a zachowaniem opisanym w tym przepisie?

    KG

  • 67. Data: 2006-05-31 07:26:33
    Od: MiKeyCo <m...@w...pl>

    Piotr Kubiak napisał(a):
    > - A dlaczego świadek sobie wtedy nie zapisał komu powierzył pojazd?
    - Nikomu nie pożyczyłem, a nie mam obowiązku prowadzić rejestru.

    > - W takim razie grozi świadkowi odpowiedzialność za brak tej wiedzy u
    > świadka.

    W takim razie poproszę uzasadnienie.

    --
    pzdr, MiKeyCo

  • 68. Data: 2006-05-31 08:16:10
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    kam <#k...@w...pl#> napisał:

    >możesz jaśniej?
    A jest sens ?
    Wszystko już napisałem, wyjaśniłem, zresztą tobie nie trzeba.

    >niespełnienie obowiązku wskazania osoby, której powierzył pojazd
    Jest prawny obowiązek (PoRD) i jest podstawa ukarania (K.W.) za jego
    niewypełnienie. Kwestią pytającego ogranu jest ocena, czy pytany
    obowiązek wypełnił czy tez nie. I to organ podejmuje dalsze działanie
    - przyjmuje wyjaśnienie lub kieruje wniosek o ukaranie.

    --
    Artur Golański

  • 69. Data: 2006-05-31 08:16:11
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    kam <#k...@w...pl#> napisał:

    >A widzisz różnicę między pożyczeniem a zachowaniem opisanym w tym przepisie?
    Dla mnie jest oczywiste, ze oddając komuś DR i kluczyki od pojazdu,
    pojazd ten mu powierzam do kierowania. Natomiast gdy to osoba oddała
    je kolejnej, to już nie mam na to wpływu i odbywa sie bez mojej woli i
    wiedzy.
    W tej w.w. kwestii, moj czyn przepis ten wyczerpuje, choć oczywiście
    nie jest to jedyny przypadek możliwości zastosowanie tego przepisu.

    --
    Artur Golański

  • 70. Data: 2006-05-31 08:26:20
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Artur Golanski napisał(a):
    > Jest prawny obowiązek (PoRD) i jest podstawa ukarania (K.W.) za jego
    > niewypełnienie.

    Właśnie o podstawę chodzi. Kodeks wykroczeń ma też część ogólną, a nie
    tylko przepis opisujący jakieś zachowanie. Samo wypełnienie znamion
    czynu zabronionego nie oznacza, że miało miejsce wykroczenie.

    KG