  • 11. Data: 2009-08-01 12:46:50
    Temat: Re: urzadzenia w DG
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 01 Aug 2009 12:45:10 +0000, jureq napisał(a):

    > Jeśli chcesz wiedzieć, jak to można zrobić, to
    > zadaj sobie trochę trudu i przejrzyj posty na tej grupie choćby z
    > ostatnich dwu tygodni.

    Sorry, mała poprawka. Nie na tej a na pl.soc.prawo.podatki.

  • 12. Data: 2009-08-02 19:14:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    1 krok do wolności wrote:

    > No właśnie też mi to przyszło do głowy, lecz wychodzę
    > z założenia, że polskie prawo jest nielogiczne i mogą
    > się zdarzać takie niuanse.
    > Czyli sugerujesz, że możliwe jest używanie komputera
    > prywatnego w celach działalności gospodarczej?

    a kto ci tego może zabronić?

  • 13. Data: 2009-08-03 06:00:37
    Od: 1 krok do wolności <r...@w...pl>

    > Sorry, mała poprawka. Nie na tej a na
    > pl.soc.prawo.podatki.

    dzieki przejrze tę grupe

  • 14. Data: 2009-08-03 06:04:27
    Od: 1 krok do wolności <r...@w...pl>

    > a kto ci tego może zabronić?

    nie mam pojęcia, zajmuję się sprawami informatycznymi
    w jego DG i nie mam pojęcia. Ale zgaduję, że np. urząd
    skarbowy może zabronic.
    Poza tym, czy czasem nie z tego faktu właśnie w kilku
    firmach, w których pracowałem zabronione było
    przynoszenie narzędzi swoich prywatnych do pracy.
    Przepraszam za moją rażąca nieznajomość prawa ale
    człowiek uczy się całe życie.

  • 15. Data: 2009-08-03 18:12:40
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "1 krok do wolności" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > nie mam pojęcia, zajmuję się sprawami informatycznymi w jego DG i nie mam
    > pojęcia. Ale zgaduję, że np. urząd skarbowy może zabronic.

    Urzedowi to na reke. Przychod jest? - jest. A kosztow nie ma!
    Jesli komputer jest "wprowadzony" do DG, to sa koszty (amortyzacja) i w
    zwiazku z tym podatek nizszy.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 16. Data: 2009-08-03 18:15:44
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > pracowałem zabronione było przynoszenie narzędzi swoich prywatnych do
    > pracy. Przepraszam za moją rażąca nieznajomość prawa ale

    Co innego *osobisty* (nie prywatny!) komputer *pracownika* - a wiec osoby
    "obcej", "trzeciej" w stosunku do pracodawcy, a co innego *osobisty*
    komputer *wlasciciela*.
    Chyba czujesz roznice, don't you?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 17. Data: 2009-08-04 08:56:33
    Od: 1 krok do wolności <r...@w...pl>

    > Co innego *osobisty* (nie prywatny!) komputer
    > *pracownika* - a wiec osoby "obcej", "trzeciej" w
    > stosunku do pracodawcy, a co innego *osobisty*
    > komputer *wlasciciela*.
    > Chyba czujesz roznice, don't you?

    Tak dzieki. Rozjaśniło się.

  • 18. Data: 2009-08-05 07:08:11
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Mon, 3 Aug 2009 08:04:27 +0200, 1 krok do wolności <r...@w...pl>
    wrote:

    >nie mam pojęcia, zajmuję się sprawami informatycznymi
    >w jego DG i nie mam pojęcia. Ale zgaduję, że np. urząd
    >skarbowy może zabronic.

    uzywania nie zabroni - co najwyzej bedzie kwestia wprowadzenia lub nie
    w koszty tegoz komputera lub softu.
    nie pamietam jak jest traktowane, gdy nie masz w KUP zakupu sprzetu,
    ale kupujesz do niego dodatki i/lub soft...

    a i pamietaj o tym, ze w razie kontroli legalnosci softu nie wygadasz
    sie zwrotem "to sprzet prywatny".

    >Poza tym, czy czasem nie z tego faktu właśnie w kilku
    >firmach, w których pracowałem zabronione było
    >przynoszenie narzędzi swoich prywatnych do pracy.

    bo tutaj byla inna sprawa - uzyczanie na rzecz firmy
    przedmiotow/narzedzi inych ludzi - podpadaloby to pod nieplatne
    swiadczenie i jak znam US trezzba by odprowdzac od tego podatek...

    no i pozpostaje kwestia kontroli legalnosci softu - jakby kontrola
    wpadla i zaczela trzepac, to nie bedzie tlumaczenia ze to nie firmowy
    tylko prywatny i pracodawca nie wie, co na nim jest zainstalowane.
    stad pracodawca pewnie wolal miec spokoj i zabronic uzywania
    prywatnego sprzetu - w razie czego (kontroli itp) moze pokazac punkt w
    regulaminie zabraniajacy tego i wtedy to pracownik odpowiada za
    zlamanie regulaminu (+sankcje od organu kontrolujacego).

    >Przepraszam za moją rażąca nieznajomość prawa ale
    >człowiek uczy się całe życie.

    nie martw sie - nie ty jeden masz takie problemy - prawo w polsce to
    opiera sie na chaosie niedetrministycznym (i jak najwiekszemu
    umozliwieniu przywalenia kary przez dowolny urzad), a nie na logice...

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 19. Data: 2009-08-05 10:15:17
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Cyb pisze:

> [...]
    > ale kupujesz do niego dodatki i/lub soft...
    >
    > a i pamietaj o tym, ze w razie kontroli legalnosci softu nie wygadasz

    Przepraszam, w razie czego?
    Jest jakiś przepis który daje jakiemukolwiek organowi prawo
    kontrolowania czy na komputerze jest legalne oprogramowanie w przypadku
    innym niż _uzasadnione_ podejrzenie popełnienia przestepstwa?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 20. Data: 2009-08-05 19:15:09
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Wed, 05 Aug 2009 12:15:17 +0200, Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

    >Przepraszam, w razie czego?

    w razie potrezby porawienia statystyk wykrywalnosci przestepstw
    chociazby - w asyscie policji odpowiedni pracownik odpowiedniej firmy
    sponsorskiej.

    ktory to artykul prawa umozliwia policji zrobienie rewizji "na
    legitymacje" a pozniej w ciagu 7 dni musi miec nakaz od prokuratora?
    jak cos znajdzie to bedzie mial nakaz, a jak nie znajdzie to sie cos
    podciagnie - byle plytka z byle freewarem w opinii bieglego moze byc
    nielegalnym oprogramowaniem..

    pozdarwiam,
    Cyb