  • 1. Data: 2009-07-30 19:58:07
    Temat: warunki gwarancji w renault - czy to prawidłowe?
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    W książce gwarancyjnej od renaulta (scenica - bo nie wiem jak jest w innych)
    jest zapis:
    "wszystkie naprawy oraz części montowane w ramach gwarancji renault objęte
    są tą gwarancją aż do chwili jej wygaśnięcia"
    Na tej podstawie serwis twierdzi, że na wymienioną część gwarancja nie liczy
    się od nowa a trwa do końca gwarancji samochodu.

    Czy nie powinno być tak że na naprawioną część jest liczona gwarancja od
    nowa 24 miesiące (bo tyle trwa gwarancja na nowego scenica) ?

    --
    PawełJ

  • 2. Data: 2009-07-30 20:15:48
    Temat: Re: warunki gwarancji w renault - czy to prawidłowe?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h4suir$4p9$1@nemesis.news.neostrada.pl pawelj

> [...]
    > Czy nie powinno być tak że na naprawioną część jest liczona gwarancja od
    > nowa 24 miesiące (bo tyle trwa gwarancja na nowego scenica) ?
    To znowu ty?
    Nie, nie powinno. Gwarancja jest dobrowolnym zobowiązaniem sprzedawcy i jej
    warunki to jego oferta.
    Zresztą zapis jest jasny.
    Nic też nie przeszkadza w korzystaniu z obligatoryjnie obowiązujących zasad
    odpowiedzialności z tytułu niezgodności towaru z umową (albo rękojmi)
    zamiast z opcjonalnej gwarancji.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2009-07-30 21:53:03
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    > To znowu ty?
    Ano ja :) Dlaczego znowu ? A co tęskniłeś?
    > Nie, nie powinno. Gwarancja jest dobrowolnym zobowiązaniem sprzedawcy i
    > jej warunki to jego oferta.
    Czy jednak nie ma jakiegoś obligatoryjnego przsepisu który narzuca na
    sprzedawce jakieś konkretne warunki ?
    > Zresztą zapis jest jasny.
    Jasny jest - tylko nie wiem czy jest zgodny z obowiązującym prawem.
    Bo jeżeli kupuję np zestaw komputerowy na który mam 24 m-ce gwarancji i po
    22 miesiącach padnie mi dysk to mi go wymienią. Jednak liczyć będa że jest
    nowy i gwarancję mam na dysk nadal 24 m-ce.
    Natomiast w przypadku mojego scenica to dupa zbita. Wymienią mi pompę
    hamulcową. Włożą nową. I gwarancja się skończy za 2 m-ce bo wtedy się kończy
    gwarancja na samochód.
    Jest tu spora niekonsekwencja. Albo rorzutność firmy gwarantującej dysk od
    zestawu komp, albo pazerność firmy produkującej pompę do samochodu.
    Generalnie to chdzi mi o wyjasnienie kwestii czy postępowanie renault jest
    zgodne z prawem.

    > Nic też nie przeszkadza w korzystaniu z obligatoryjnie obowiązujących
    > zasad odpowiedzialności z tytułu niezgodności towaru z umową (albo
    > rękojmi) zamiast z opcjonalnej gwarancji.
    A co mi to daje ?

    --
    PawełJ

  • 4. Data: 2009-07-30 22:11:15
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h4t5ab$cq4$1@nemesis.news.neostrada.pl pawelj

    > Ano ja :) Dlaczego znowu ? A co tęskniłeś?
    Powaliło cię?
    Tęskinić za gościem co sie na niczym nie zna ale się chętnie wypowiada?

    > Czy jednak nie ma jakiegoś obligatoryjnego przsepisu który narzuca na
    > sprzedawce jakieś konkretne warunki ?
    Nie ma. Czy ja pisze jakimś trudnym językiem? Gwarancja jest zobowiązaniem
    dobrowolnym.

    > Jasny jest - tylko nie wiem czy jest zgodny z obowiązującym prawem.
    Juz wiesz.

    > Bo jeżeli kupuję np zestaw komputerowy na który mam 24 m-ce gwarancji i
    > po 22 miesiącach padnie mi dysk to mi go wymienią. Jednak liczyć będa
    > że jest nowy i gwarancję mam na dysk nadal 24 m-ce.
    Bo takie są warunki zaoferowane przez gwaranta.

    > Natomiast w przypadku mojego scenica to dupa zbita. Wymienią mi pompę
    > hamulcową. Włożą nową. I gwarancja się skończy za 2 m-ce bo wtedy się
    > kończy gwarancja na samochód.
    Ale tylko gwarancja.
    Nadal masz prawa płynące z niezgodności towaru (tu: pompy) z umową.

    > Jest tu spora niekonsekwencja. Albo rorzutność firmy gwarantującej dysk
    > od zestawu komp, albo pazerność firmy produkującej pompę do samochodu.
    Tu nie ma nic do rzeczy rozrzutność.
    To konkurencja.

    > Generalnie to chdzi mi o wyjasnienie kwestii czy postępowanie renault
    > jest zgodne z prawem.
    Tak.
    Pakują ci nową pompę na miesiąc przed upływem gwarancji na auto.
    Udzielają ci na nią gwarancji do końca okresu gwarancyjnego obejmującego
    samochód.
    Ich wola.
    Ale pompę masz prawo reklamować przez okres ustawowy z tytułu niezgodności z
    umową, od którego nie mogą uciec, bo jest on prawnie obligatoryjny.
    Co więcej - jeśli awaria pompy spowoduje uszkodzenie innych elementów auta,
    możesz dochodzić swoich praw (powodzenia w udowodnieniu zasadności
    roszczenia).

    > A co mi to daje ?
    Przeczytaj ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2009-07-31 04:39:48
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    pawelj napisał(a):

    > Czy jednak nie ma jakiegoś obligatoryjnego przsepisu który narzuca na
    > sprzedawce jakieś konkretne warunki ?

    W sprawie gwarancji - nie ma.

    > Bo jeżeli kupuję np zestaw komputerowy na który mam 24 m-ce gwarancji i po
    > 22 miesiącach padnie mi dysk to mi go wymienią. Jednak liczyć będa że jest
    > nowy i gwarancję mam na dysk nadal 24 m-ce.

    Jak to bedzie np komputer HP to nie bardzo ;)

    j.

  • 6. Data: 2009-07-31 18:52:34
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    >W wiadomości news:h4t5ab$cq4$1@nemesis.news.neostrada.pl pawelj

    > Powaliło cię?
    O nowych słówek się nauczyłeś? Nie, nie powaliło mnie.
    > Tęskinić za gościem co sie na niczym nie zna ale się chętnie wypowiada?
    Zbyt uogólniasz. Bezpodstawnie zupełnie.

    Ok .
    Dzięki.

    --
    Pawełj

  • 7. Data: 2009-07-31 19:39:21
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Natomiast w przypadku mojego scenica to dupa zbita. Wymienią mi pompę
    > hamulcową. Włożą nową. I gwarancja się skończy za 2 m-ce bo wtedy się
    > kończy gwarancja na samochód.

    Znam to z autopsji... ścigaj ich. Może nie dadzą Ci pompy za darmo, ale
    pokryją z 70% jej kosztów. Ale twardy musisz być... i prawo nie ma tu nic do
    rzeczy!

    Inż.prawa

  • 8. Data: 2009-07-31 20:45:44
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    > Znam to z autopsji... ścigaj ich. Może nie dadzą Ci pompy za darmo, ale
    > pokryją z 70% jej kosztów. Ale twardy musisz być... i prawo nie ma tu nic
    > do rzeczy!

    Jednak prawo ma coś do rzeczy. Co do pompy - to na razie łaski nie robią i
    wymienią na nową.

    --
    PawełJ