  • 1. Data: 2009-07-31 06:52:46
    Temat: urzadzenia w DG
    Od: 1 krok do wolności <r...@w...pl>

    Słyszałem, że nie ma możliwości legalnie używać
    sprzętu prywatnego w DG i wszystko ma być kupione na
    fakturę lub wniesione aportem do DG ? Czy razem z
    zakupem/aportem należy amortyzować ten sprzęt [2x
    zestaw komputerowy+drukarka]?
    A jeśli chodzi o legalność systemu - to zamierza
    zakupić Windows98 na licencji OEM z myszką firmy X.
    Czy taki ruch jest ok, jeśli komputer na którym ten
    system bedzie działać nie jest produkcji firmy X tylko
    składak ale ta myszka będzie pracować z tym
    komputerem.
    I czy do pełności legalności potrzebna jest jeszcze
    faktura na system czy wystarczy sama licencja
    Microsoftu?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-07-31 08:30:56
    Temat: Re: urzadzenia w DG
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Słyszałem, że nie ma możliwości legalnie używać sprzętu prywatnego w DG i
    > wszystko ma być kupione na fakturę lub wniesione aportem do DG ?

    Etam.

    > Czy taki ruch jest ok, jeśli komputer na którym ten system bedzie działać
    > nie jest produkcji firmy X tylko składak ale ta myszka będzie pracować z
    > tym komputerem.

    Tak

    > I czy do pełności legalności potrzebna jest jeszcze faktura na system czy
    > wystarczy sama licencja Microsoftu?

    Licencja.

    *piotr'ek*

  • 3. Data: 2009-07-31 10:52:48
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "1 krok do wolności" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Słyszałem, że nie ma możliwości legalnie używać sprzętu prywatnego w DG i
    > wszystko ma być kupione na fakturę lub wniesione aportem do DG ?

    Jak wyobrazasz sobie wniesc cos aportem do samego siebie?
    Toz to niedorzeczne jest

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-07-31 13:51:33
    Od: 1 krok do wolności <r...@w...pl>

    > Jak wyobrazasz sobie wniesc cos aportem do samego
    > siebie?
    > Toz to niedorzeczne jest

    Nie wiem czy się dobrze zrozumieliśmy, on chce wnieść
    aportem sprzet komputerowy do swojej DG. Ten sprzet
    użytkuje on prywatnie. No i pytanie czy to się tak
    robi, jeśli tak to czy on prywatnie też musi
    udokumentować pochodzenie sprzętu czy nie?

  • 5. Data: 2009-07-31 14:05:33
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > czy to się tak robi, jeśli tak to czy on prywatnie też musi udokumentować

    Aportem to sobie mozna wniesc np. do spolki z o.o.- bo to jest inny podmiot,
    inna osoba.
    W przypadku DG - firma, to Ty. Nie mozna wniesc czegos aportem do samego
    siebie.
    Nie trzeba - IMHO - dokumentowac, ale jesli chcialbys amotryzowac to musisz
    mkiec jakies papiery, zeby uzasadnic wartosc srodka trwałego.
    Jesli nie masz papierow to nei ma najmniejszego sensu ewidencjonowac tego w
    DG.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2009-07-31 21:30:01
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Fri, 31 Jul 2009 08:52:46 +0200, 1 krok do wolności <r...@w...pl>
    wrote:

    >Słyszałem, że nie ma możliwości legalnie używać
    >sprzętu prywatnego w DG

    raczej chyba chodzi o to, ze sporo rzeczy ma rozdzielnosc na "uzytek
    domowy" a "uzytek komercyjny" - glownie chodzi o soft komputerowy,
    ale przy sprzecie roznego typu tez zdaza sie rozdzial na uzytek domowy
    i komercyjny.
    w zaleznosci od typu wykorzystania moga byc rozne ciekawe niuase:
    - roznice w gwarancji/rekojmi
    - roznice w cenie
    -roznice w licenjach (np. mozes zuzywac w warunkach domowych gratis
    danego doftu, ale komercyjnie to musisz zabulic).

    gdyby bylo tak jak piszesz, to buty i gatki w ktorych wykonujesz prace
    musialaby ci kupowac twoja DG, czyli ty.

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 7. Data: 2009-08-01 12:16:15
    Od: 1 krok do wolności <r...@w...pl>

    > gdyby bylo tak jak piszesz, to buty i gatki w
    > ktorych wykonujesz prace
    > musialaby ci kupowac twoja DG, czyli ty.

    No właśnie też mi to przyszło do głowy, lecz wychodzę
    z założenia, że polskie prawo jest nielogiczne i mogą
    się zdarzać takie niuanse.
    Czyli sugerujesz, że możliwe jest używanie komputera
    prywatnego w celach działalności gospodarczej?

  • 8. Data: 2009-08-01 12:37:05
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Czyli sugerujesz, że możliwe jest używanie komputera prywatnego w celach
    > działalności gospodarczej?

    On zawsze bedzie prywatny - czy bedzie wpisany do EŚT czy nie.
    Gdyby byl panstwowy lub samorzadowy, to bylby problem, bo Panstwo czy
    samorzad musialoby Ci go uzyczyc lub wynajac :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2009-08-01 12:45:09
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 01 Aug 2009 14:16:15 +0200, 1 krok do wolności napisał(a):

> [...]
    > polskie prawo jest nielogiczne i mogą się zdarzać takie niuanse.
    > Czyli sugerujesz, że możliwe jest używanie komputera prywatnego w celach

    Przede wszystkim nie łapiesz kwestii nazewnictwa. Komputer, który kupiłeś
    w ramach DG jest twój prywatny (bo przecież nie państwowy). I druga
    sprawa. DG nic nie kupuje. To Ty kupujesz do celów działalności
    gospodarczej. I to w skrócie tyle o terminologii.

    Jeśli chodzi o twoje pytanie. Tak. Nic nie trzeba sugerować. Masz prawo
    używać w DG komputera, który kupiłeś do celów osobistych. Próba
    wprowadzenia do działalności gospodarczej kupionego wcześniej komputera
    wynika z czego innego. Chodzi o to, żeby koszt nabycia tego komputera
    potraktować (w taki lub inny sposób) jako koszt uzyskania przychodu dla
    podatku dochodowego. Jeśli chcesz wiedzieć, jak to można zrobić, to zadaj
    sobie trochę trudu i przejrzyj posty na tej grupie choćby z ostatnich dwu
    tygodni.

  • 10. Data: 2009-08-01 12:45:10
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>