    From: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: urzadzenia w DG
    Date: Wed, 05 Aug 2009 09:08:11 +0200

    On Mon, 3 Aug 2009 08:04:27 +0200, 1 krok do wolności <r...@w...pl>
    wrote:

    >nie mam pojęcia, zajmuję się sprawami informatycznymi
    >w jego DG i nie mam pojęcia. Ale zgaduję, że np. urząd
    >skarbowy może zabronic.

    uzywania nie zabroni - co najwyzej bedzie kwestia wprowadzenia lub nie
    w koszty tegoz komputera lub softu.
    nie pamietam jak jest traktowane, gdy nie masz w KUP zakupu sprzetu,
    ale kupujesz do niego dodatki i/lub soft...

    a i pamietaj o tym, ze w razie kontroli legalnosci softu nie wygadasz
    sie zwrotem "to sprzet prywatny".

    >Poza tym, czy czasem nie z tego faktu właśnie w kilku
    >firmach, w których pracowałem zabronione było
    >przynoszenie narzędzi swoich prywatnych do pracy.

    bo tutaj byla inna sprawa - uzyczanie na rzecz firmy
    przedmiotow/narzedzi inych ludzi - podpadaloby to pod nieplatne
    swiadczenie i jak znam US trezzba by odprowdzac od tego podatek...

    no i pozpostaje kwestia kontroli legalnosci softu - jakby kontrola
    wpadla i zaczela trzepac, to nie bedzie tlumaczenia ze to nie firmowy
    tylko prywatny i pracodawca nie wie, co na nim jest zainstalowane.
    stad pracodawca pewnie wolal miec spokoj i zabronic uzywania
    prywatnego sprzetu - w razie czego (kontroli itp) moze pokazac punkt w
    regulaminie zabraniajacy tego i wtedy to pracownik odpowiada za
    zlamanie regulaminu (+sankcje od organu kontrolujacego).

    >Przepraszam za moją rażąca nieznajomość prawa ale
    >człowiek uczy się całe życie.

    nie martw sie - nie ty jeden masz takie problemy - prawo w polsce to
    opiera sie na chaosie niedetrministycznym (i jak najwiekszemu
    umozliwieniu przywalenia kary przez dowolny urzad), a nie na logice...

    pozdarwiam,
    Cyb