  • 1. Data: 2009-02-07 18:20:59
    Temat: tytuł mgr inż.
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    Pisałem na pl.soc.edukacja, ale nie uzyskałem satysfakcjonującej odpowiedzi.
    Załóżmy że kończę studia inżynierskie, a następnie studia magisterskie
    na uniwersytecie. Mam dyplom inżyniera, mam dyplom magistra. Czy są
    jakieś różnice między tymi dwoma dyplomami, a jednym (mgr inż.) w
    przypadku gdybym kończył na politechnice. Czy w takim przypadku pisze
    się przed nazwiskiem mgr inż.?
    Jakie są plusy / minusy wyboru opcji (nie chodzi oczywiście o programy
    zajęć):
    inż + mgr na politechnice
    inż + mgr na uniwersytecie

  • 2. Data: 2009-02-07 18:22:53
    Temat: Re: tytuł mgr inż.
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    Krzysiek pisze:

    > zajęć):
    > inż + mgr na politechnice
    > inż + mgr na uniwersytecie

    Żadne.

  • 3. Data: 2009-02-07 18:25:48
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    Cubus pisze:

    > Żadne.

    a jednak na dyplomie ukończonym na politechnice (uzupełniające
    magisterskie) jest tytuł mgr inż, natomiast na dyplomie ukończonym na
    uniwersytecie sam mgr. No chyba że się mylę?

  • 4. Data: 2009-02-07 18:28:25
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Cubus" <c...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Żadne.

    Wydaje mi sie, ze oficjalnie konczac mgr na uniwersytecie nie powinno si
    euzywac mgr inż.
    Poza tym - dyplom to tylko papier. Tylko w naszym popieprzonym kraju wszyscy
    wymagaja papierkow, certyfikatow - a placic chca po 1500 zl najlepiej.
    Najwazniejsze, to cos umiec, cos robic, miec jakis pomysl na zycie, by za
    dobra cene sprzedac swe umiejetnosci. Papierek to sprawa drugorzedna - no
    chyba, ze jest wymagany ustawowo - jak np. w zawodach prawnika, lekarza, czy
    doradcy podatkowego.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2009-02-07 18:31:27
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    SDD pisze:

    > Wydaje mi sie, ze oficjalnie konczac mgr na uniwersytecie nie powinno si
    > euzywac mgr inż.

    ok, ale jeśli wcześniej się skończyło studia inżynierskie?

  • 6. Data: 2009-02-07 18:38:37
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <b...@b...com> napisał w wiadomości

    > ok, ale jeśli wcześniej się skończyło studia inżynierskie?

    Wydaje mi sie, ze albo inz. (ukrywajac fakt posiadanai magistra) albo mgr.
    Ale to mnie sie tak tylko wydaje :) Moze jestem w bledzie.
    Bo z drugiej strony inż. zostaje na stałe - a mgr po uzyskaniu doktoratu
    znika :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2009-02-07 18:48:13
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    SDD pisze:
> [...]
    > Ale to mnie sie tak tylko wydaje :) Moze jestem w bledzie.
    > Bo z drugiej strony inż. zostaje na stałe - a mgr po uzyskaniu doktoratu

    tylko różnica między tytułem magistra a tytułem doktora jest taka, że
    ten pierwszy jest tytułem zawodowym, a ten drugi naukowym.

  • 8. Data: 2009-02-07 19:08:14
    Od: mt <m...@m...pl>

    Magister i inzynier to tytul zawodowy podobnie jak elektryk czy
    hydraulik a przed imieniem i nazwiskiem to wypada jedynie podawac tytul
    szlachecki np Hrabia Andrzej Pierdzidupa.

  • 9. Data: 2009-02-07 19:51:39
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    mt pisze:
    > Magister i inzynier to tytul zawodowy podobnie jak elektryk czy
    > hydraulik a przed imieniem i nazwiskiem to wypada jedynie podawac tytul
    > szlachecki np Hrabia Andrzej Pierdzidupa.

    kolego, oczywiste jest że nigdzie gdzie nie jest to niepotrzebne, to nie
    podaje się przed nazwiskiem tytułów zawodowych.

  • 10. Data: 2009-02-07 20:13:55
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    > a przed imieniem i nazwiskiem to wypada jedynie podawac tytul
    > szlachecki np Hrabia Andrzej Pierdzidupa.

    Wskaż może podstawę prawną. ;)