  • 31. Data: 2009-02-10 08:27:59
    Temat: Re: tytuł mgr inż.
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    Sebcio pisze:
    > A czytać umiesz ? Jeśli tak, to wskaż łaskawco gdzie niby doradzam
    > komuś by sobie pogooglował. Dodatkowo, podaj mi proszę podstawę prawną
    > która uprawnia Cię to twierdzenia o istnieniu takiego obowiązku. Idąc za
    > Twoją radą skorzystałem z Google i... nie znalazłem.

    Ok, z tym googlowałem, to pomyliłem osoby, za co przepraszam.
    Co do obowiązku, to może i nie ma, ale znalazłem setki formularzy /
    wnioski w różnego rodzaju firmach / instytucjach, gdzie należy podać
    tytuły zawodowe.
    Już mniejsza z tym czy jest to obowiązkowe czy też nie. Mnie interesuje
    co się powinno wpisać w takim wniosku.
    Po za tym, załóżmy że się przyjmuję jako prowadzący ćwiczenia na
    uczelni. Co wtedy ma się pojawić przed nazwiskiem? Widziałeś kiedyś
    indeks z wpisem bez tytułów? Ja nie. Więc może przestań się czepiać i
    pomyśl co należy wpisać przed nazwiskiem w takim indeksie?

    krzysiek

  • 32. Data: 2009-02-10 10:19:14
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    krzysiek pisze:
    Pomimo wielu
    > odpowiedzi i googlania, w dalszym ciągu nie jestem wstanie odpowiedzieć
    > sobie na to pytanie.

    To ja Ci coś zaproponuję
    Jak musisz to pisać, albo jak Ci bardzo zależy, to pisz stopień wraz z
    odpowiadającą mu specjalnością

    Na przykład mgr zarządzania inż. budownictwa

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl

  • 33. Data: 2009-02-10 12:08:46
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    Roman Rumpel pisze:
    > To ja Ci coś zaproponuję
    > Jak musisz to pisać, albo jak Ci bardzo zależy, to pisz stopień wraz z
    > odpowiadającą mu specjalnością
    >
    > Na przykład mgr zarządzania inż. budownictwa

    tak samo: mgr elektroniki inż. elektroniki :)

    krzysiek

  • 34. Data: 2009-02-10 14:02:50
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    krzysiek pisze:

    > tak samo: mgr elektroniki inż. elektroniki :)
    >
    > krzysiek

    to pisz mgr inż. i sie nie szczyp. W końcu oba Ci się należą, nigdzie
    nie skłamiesz, nieprawdy nie podasz, więc wszystko będzie OK.

  • 35. Data: 2009-02-10 18:53:40
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Użytkownik "Roman Rumpel" napisał:
    > tak samo: mgr elektroniki inż. elektroniki :)
    > to pisz mgr inż. i sie nie szczyp. W końcu oba Ci się należą, nigdzie nie
    > skłamiesz, nieprawdy nie podasz, więc wszystko będzie OK.

    mgr telekomunikacji inż. elektroniki:O)

  • 36. Data: 2009-02-10 22:13:07
    Od: rmrmg <i...@s...atu.re>

    Dnia Tue, 10 Feb 2009 00:24:10 +0100, Jurek W napisał(a):

    > Sprawę stopni i tytułów naukowych reguluje też ustawa.

    Ta o której pisałem w ostatnim akapicie poprzedniego posta?

    > Odnośnie podstawowego tematu watku wystarczy chwilę pogooglać.
    > Materiałów w sieci jest multum.

    Wszystkie pewnie opisują Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i
    Sportu z dnia 23 lipca 2004 r. w sprawie rodzajów dyplomów i tytułów
    zawodowych oraz wzorów dyplomów wydawanych przez uczelnie

    > Po kilku minutach zrozumiesz jednoznacznie czym się różnią magister,
    > magister inżynier i inżynier.

    Jest to zdefiniowane w rozporządzeniu. Rozumiem, że stoisz na stanowisku
    iż ktoś kto nie otrzymał tytułu "magistra inżyniera" nie może używać
    skrótu "mgr inż." nawet gdy ma oba te tytuły.
    Praktyka pokazuje, że tytuł inżyniera jest doklejany do stopni (i
    tytułów) naukowych i wiele osób pisze "dr inż." mimo, że nie mają tytułu
    doktora inżyniera, gdyż taki nie istnieje (a w większości pewnie nie mają
    tytułu "inżyniera" lecz "magistra inżyniera").
    Dlaczego nie postępować analogicznie z mgr inż?
    Ciekawsze jest jakim prawem ludzie posługują się tytułem dr inż.?
    --
    . JID: rmrmg(at)jabberpl(dot)org | Wszystko jest trudne
    . mail: rmrmg(at)wp(dot)pl | przy odpowiednim

  • 37. Data: 2009-02-10 23:00:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 10.02.2009 rmrmg <i...@s...atu.re> napisał/a:
> [...]
    > Dlaczego nie postępować analogicznie z mgr inż?
    > Ciekawsze jest jakim prawem ludzie posługują się tytułem dr inż.?

    Bo u nas jak dotąd nie ma zdaje się nadal możliwości posiadania dr bez mgr
    więc takie coś oznacza faktycznie dr mgr inż. :)

    --
    Marcin

  • 38. Data: 2009-02-11 20:06:11
    Od: rmrmg <i...@s...atu.re>

    Dnia Wed, 11 Feb 2009 07:00:14 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    > Bo u nas jak dotąd nie ma zdaje się nadal możliwości posiadania dr bez
    > mgr więc takie coś oznacza faktycznie dr mgr inż. :)

    Więc doktor bez tytułu "magistra inżyniera" ale z tytułem "inżyniera" nie
    może używać dr inż?

  • 39. Data: 2009-02-11 21:58:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 11.02.2009 rmrmg <i...@s...atu.re> napisał/a:
    > Więc doktor bez tytułu "magistra inżyniera" ale z tytułem "inżyniera" nie
    > może używać dr inż?

    Zapewne może o ile posiada oba te tytuły. Ale to co chciałem powiedzieć,
    to to, że w Polsce generalnie nie zdobędziesz tyt. dr. bez tyt. mgr. więc
    problem z Twojego półironicznego pytania z poprzedniego postu można
    tłumaczyć zwykłą redundancją a nie stanem prawnym.

    --
    Marcin