  • 1. Data: 2008-12-30 21:52:47
    Temat: tpsa blokuje adresy IP...
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Niektórzy słyszeli, niektórzy sami doświadczyli, streszczając:
    http://www.tp.pl/prt/pl/tpcert/aktualnosci/wiadomosc
    i/?_a=680367
    Telekomunikacja w swojej sieci zablokowała routing do adresów ip między
    innymi serwerów IRC (polska.irc.pl i prawie wszystkie serwery o jakich
    się dowiedzieli) "dla dobra abonentów", na pewno problem dotyka
    użytkowników iDSL i neozdrady, podobno również polpaków. Oczywiście
    sprawdziłem - te same serwery z łącz np netii albo blueconnect są
    dostępne bez problemu.

    tepsa zasłania się:
    "ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. Nr 171,
    poz. 1800 ze zm.)"
    "ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną
    (Dz.U. Nr 96, poz. 959 ze zm.)"
    ...ale zastanawia mnie to że robią blokadę "z własnej inicjatywy" bez
    wyroku sądowego itp, więc też sami powinni ponosić konsekwencję swoich
    decyzji?

    Mam kilka łącz iDSL, wcale mi to nie pasuje że irc nie działa. Moi
    klienci narzekają, ja narzekam, moja żona narzeka... CHCEMY UŻYWAĆ IRC a
    tu się nie da, bo ktoś wie lepiej.
    Czy ktoś wyczuwa szansę na zerwanie terminowych umów z tepsa z okazji
    braku dostępu do "części internetu"? W końcu zawarłem umowę na "stały
    nieograniczony dostęp do internetu" a nie na "dostęp do prawie całego
    internetu, chyba że coś zablokujemy bez ostrzeżenia"...

    A gdyby tak (mam taką złośliwą nadzieję) zaczęto kontrolować botnety
    przez gadu-gadu (albo jeszcze lepiej mail), ciekawe czy zablokowaliby
    dla całej polski dostęp do serwerów gg albo wszystkich serwerów
    obsługujących pocztę?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 2. Data: 2008-12-30 21:59:36
    Temat: Re: tpsa blokuje adresy IP...
    Od: Niepoprawny <n...@n...no>

    BartekK wrote:
> [...]
    > przez gadu-gadu (albo jeszcze lepiej mail), ciekawe czy zablokowaliby
    > dla całej polski dostęp do serwerów gg albo wszystkich serwerów

    Jest to podstawa do zerwania umowy.

  • 3. Data: 2008-12-30 23:00:39
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 30 grudzień 2008 22:52
    (autor BartekK
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gje5aj$o5i$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > innymi serwerów IRC

    Irc to jest mały pikuś, ale zablokowali gimp.org

    --
    Tristan

    Kupię konto typu DIRECTOR na YouTube w wersji sprzed googla.

  • 4. Data: 2008-12-31 00:33:50
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Tristan pisze:
> [...]
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <gje5aj$o5i$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Irc to jest mały pikuś, ale zablokowali gimp.org
    No to fajnie. I co teraz z tym zrobić? Oczywiście reklamacja została
    odrzucona, bo "mają prawo zablokować adresy/dostawców powodujących
    zagrożenie dla innych użytkowników sieci" wg podanych wcześniej paragrafów.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 5. Data: 2008-12-31 02:28:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    BartekK pisze:

    > No to fajnie. I co teraz z tym zrobić? Oczywiście reklamacja została
    > odrzucona, bo "mają prawo zablokować adresy/dostawców powodujących
    > zagrożenie dla innych użytkowników sieci" wg podanych wcześniej paragrafów.

    Należy rozwiązać umowę z powodu niewywiązywania się z niej przez TPSA i
    poszukać jakiegoś przyzwoitego dostawcy usług.

  • 6. Data: 2008-12-31 04:13:59
    Od: JarmirD <r...@q...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Należy rozwiązać umowę z powodu niewywiązywania się z niej przez TPSA i
    > poszukać jakiegoś przyzwoitego dostawcy usług.

    Ale wiesz, że często przyzwoici dostawcy usług są podpięci do TP? I co wtedy
    komu po takiej zmianie?

    Ja właśnie tak mam. Mały dostawca lokalny, który nie blokuje niczego, a
    dostępu do www.gimp.org i tak brak. Mam zmienić na neostradę?

    JaromirD

  • 7. Data: 2008-12-31 11:09:25
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 31 grudzień 2008 03:28
    (autor Andrzej Lawa
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <0...@n...lechistan.com>):

    > Należy rozwiązać umowę z powodu niewywiązywania się z niej przez TPSA i
    > poszukać jakiegoś przyzwoitego dostawcy usług.

    Utopia. Tepsa jest w zasadzie jedynym w wielu miejscach.

  • 8. Data: 2008-12-31 11:11:06
    Od: "Vasco" <v...@p...fm>

    Hej,

    Na 0800 102 102 odpowiedzieli mi, ze nalezy login do Neostrady poprzedzic
    "bezochrony_". Sprobowalem, niestety nie moglem sie z siecia w ogole
    polaczyc... Zadzialalo dopiero "BEZ_OCHRONY-" (znalezione:
    http://www.telepolis.pl/news.php?id=11454), ale IRC nadal nie dziala. Jako,
    ze zmianialem router i byc moze to on mi teraz blokuje, bylbym wdzieczny,
    gdyby ktos sprawdzil czy z takim zmienionym loginem IRC jednak dziala czy
    nie.

    Vasco

  • 9. Data: 2008-12-31 11:24:20
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 31 Gru, 01:33, BartekK <s...@N...org> wrote:
    > Oczywiście reklamacja została
    > odrzucona, bo "mają prawo zablokować adresy/dostawców powodujących
    > zagrożenie dla innych użytkowników sieci" wg podanych wcześniej paragrafów.

    dobre ;) czyli jesli zostawia tylko dostep do strony TP SA i
    stwierdza, ze cala reszta powoduje jakies tam zagrozenie to bedzie
    OK? ;)

    WS

  • 10. Data: 2008-12-31 11:44:06
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > Utopia. Tepsa jest w zasadzie jedynym w wielu miejscach.

    Tak było kilka lat temu.