  • 1. Data: 2008-12-30 17:46:55
    Temat: Przechwycenie firmy a okres wypowiedzenia
    Od: "Obserwator" <o...@c...nospam.pl>

    Witam,

    Pracuje obecnie w firmie ktora zajmuje sie inwestycjami oraz doradztwem
    finansowym. Z powodu bardzo zlej kondycji zdecydowala sie na wejscie
    zewnetrznego inwestora - funduszu inwestycyjnego. Bedzie to wygladalo tak
    ze stana sie naszym nowym wlascicielem od stycznia. Czesc osob z ciala
    decyzyjnego zostala juz zwolniona, kolejna czesc na wypowiedzeniu
    a ostatnia czesc pracownikow (w tym ja) czeka na dalszy rozwoj wydarzen.
    Obecnie pracuje w niej jako administrator IT i dzialam na zasadzie umowy
    zlecenia. Moje pytanie: jaki okres ochronny moge miec zapewniony w tym
    wypadku? czy jest duzo wogole prawdopodobienstwo ze moge stracic prace
    jako ktos z nielicznych ktory zna cala infrastrukture informatyczna?

    Z gory dziekuje,
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-12-30 17:55:47
    Temat: Re: Przechwycenie firmy a okres wypowiedzenia
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Obserwator wrote:
    > Moje pytanie: jaki okres ochronny moge miec zapewniony w tym
    > wypadku?

    przy umowie zleceniu?
    Tyle ile czasu jest ci potrzebne na wyjscie z budynku.

  • 3. Data: 2008-12-30 17:57:36
    Od: "Obserwator" <o...@c...nospam.pl>

    > przy umowie zleceniu?
    > Tyle ile czasu jest ci potrzebne na wyjscie z budynku.

    A czy przypadkiem nie tyle samo co mam w umowie?
    czyli w moim wypadku 2 tygodnie?

  • 4. Data: 2008-12-30 19:06:40
    Od: Daniel Chlodzinski <d...@g...com>

    On 30 Gru, 18:46, "Obserwator" <o...@c...nospam.pl> wrote:
    [...]
> [...]
    > wypadku? czy jest duzo wogole prawdopodobienstwo ze moge stracic prace
    > jako ktos z nielicznych ktory zna cala infrastrukture informatyczna?

    Nie martw sie, nie stracisz pracy, bo ty wcale nie pracujesz. Umowa
    zlecenie to umowa zlecenie, nie jest to praca wiec okresy ochronne,
    prawo pracy itd ciebie raczej nie dotyczy.

    Daniel

  • 5. Data: 2008-12-30 21:28:06
    Od: leon <l...@n...interia.pl>

    Dnia 30-12-2008 o 18:57:36 Obserwator <o...@c...nospam.pl>
    napisał(a):

    > A czy przypadkiem nie tyle samo co mam w umowie?
    > czyli w moim wypadku 2 tygodnie?

    w umowie jest okres wypowiedznia ? to pozastaje pytanie czy to jest
    faktycznie umowa zlecnie czy
    nominalne zatrudnienie. jezeli pracujesz w ustalonych godzinach pod
    nadzorem przelozonego
    to masz normalna umowe o prace a nie zlecenie

    leon

    --
    Bog Bogiem, Budda Budda, a nieskonczonosc to tylko okres przejsciowy.

  • 6. Data: 2008-12-30 22:31:47
    Od: "Obserwator" <o...@c...nospam.pl>

> [...]
    > nadzorem przelozonego
    > to masz normalna umowe o prace a nie zlecenie

    Mam tak:

    Umowa Zlecenia

    1. Zleceniodawca zleca, a zleceniobiorca przyjmuje do wykonania prace: pomoc
    w dziale IT,
    administratowanie zasobami informatycznymi,
    2. Praca, o ktorej mowa bedzie wykonywana od..... do..... 2009 roku
    3. Umowa moze zostac rozwiazana w terminie wczesniejszym poprzez
    oswiadczenie
    jednej ze stron z zachowaniem 2 tygodniowego okresu wypowiedzenia.

  • 7. Data: 2008-12-30 22:35:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Obserwator wrote:

> [...]
    > oswiadczenie
    > jednej ze stron z zachowaniem 2 tygodniowego okresu wypowiedzenia.

    to nie jest żadna umowa zlecenie.
    Z tym, ze bez sądu tego nie wyegzekwujesz.

    jak chesz patrzeć na to jak na umowę zlecenie to nie ma żadnego okresu
    wypowiedzenia, bo takowe pojęcie nie istnieje.

  • 8. Data: 2008-12-31 09:31:52
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Obserwator pisze:

    > zlecenia. Moje pytanie: jaki okres ochronny moge miec zapewniony w tym
    > wypadku? czy jest duzo wogole prawdopodobienstwo ze moge stracic prace
    > jako ktos z nielicznych ktory zna cala infrastrukture informatyczna?

    Teoretycznie nie pracujesz, lecz świadczysz usługi na podstawie umowy
    cywilnej. Teoretycznie, bowiem to co robisz wypełnia znamiona stosunku
    pracy - zapoznaj się z treścią art. 22 kodeksu pracy.

    Teraz od Ciebie zależy co z tym zrobisz. Możesz nic nie zrobić, w takim
    wypadku po upływie okresu wypowiedzenia umowy zlecenia Twój związek z
    firmą ulegnie zakończeniu. Możesz też wystąpić do sądu z pozwem o
    ustalenie stosunku pracy. Takie orzeczenie będzie dla Ciebie bardzo
    korzystne, szczególnie że sąd stwierdzi stosunek pracy wstecznie, a więc
    nie od dnia ogłoszenia wyroku ale od dnia w którym faktycznie
    rozpocząłeś pracę. Jeśli więc pracujesz w tej firmie już od dwóch lat,
    to okres ten będzie wliczany do stażu pracy, otrzymasz prawo do urlopu a
    także zwiększy Ci się okres wypowiedzenia - w tym przypadku wyniesie on
    1 miesiąc.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 9. Data: 2008-12-31 22:24:19
    Od: "Tomy M." <tomy@_spam_ansibl.com>

    > to nie jest żadna umowa zlecenie.
    > Z tym, ze bez sądu tego nie wyegzekwujesz.

    Dokładnie, to jest umowa o pracę, radzę po zwolnieniu
    złożyćsprawę do Sądu o ile długo tam pracowałeś to
    pracodawca powinien uregulować Twoje składki na ZUS.
    Jak Cię zwolnią to przecież nie będzie CI zależeć
    na utrzymaniu dobrych stosunków, a dodatkowe
    składki emerytalne zawsze Ci się przydadzą.

    Tomy M. www.ansibl.com