  • 11. Data: 2008-07-18 14:36:41
    Temat: Re: tabliczka na bramie "zakaz parkowania"
    Od: "grubianin" <g...@w...pl>

    witanko

    wlasnie takiej odpowiedzi potrzebowalem
    :-)
    dzieki

    pzdrowionka

  • 12. Data: 2008-07-18 18:29:28
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <g5q883$ihp$1@news.wp.pl>, "grubianin" <g...@w...pl>
    wrote:

    > wit
    >
    > czy to jest scigane?
    > znaczy moge dostac manadat
    > za zle parkowanie
    > ?????

    'Joziu, coz za grubianin. Wolaj mi natychmiast stojkowego.'

    BP MSPANC

    TA

  • 13. Data: 2008-07-18 19:38:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Matt" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    Ale musiałby tam być stosowny znak, a nie tabliczka.

  • 14. Data: 2008-07-18 19:41:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "grubianin" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    Ścigane będzie, jak ktoś będzie chciał z tej bramy wyjechać albo wjechać, a
    Ty mu to utrudnisz, czyli w opisanym wypadku nie odjedziesz natychmiast. W
    innych wypadkach formalnie jest nadal wykroczeniem, jego szkodliwość jest
    przeważnie mniej niż znikoma. Chyba, ze to będzie przykładowo droga
    wyjazdowa Straży Pożarnej albo inne miejsce, gdzie nawet kilka sekund
    zwłoki może mieć znaczenie.

  • 15. Data: 2008-07-18 20:29:37
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 18 lipiec 2008 16:07
    (autor Matt
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak:
    <0...@p...go
    oglegroups.com>):

    Taka tabliczka nie ma mocy prawnej. Zaś PoRD zatrzymać się nie zakazuje, ale
    na 2 minuty to już nie jest zatrzymanie, a postój, a postania zakazuje.

    > To tylko przypomnienie, że kodeks zakazuje się tam zatrzymywać.

    Jaki kodeks? Cywilny? Karny?

    --
    Tristan

  • 16. Data: 2008-07-18 20:31:34
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 18 lipiec 2008 16:34
    (autor Andrzej_K
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <1...@a...biaman.net>):

    > "Treść" znaków zakazu obowiązuje *za* znakiem

    No pacz pan... A akurat znaki zatrzymywania i postoju mają całą masę wersji
    obowiązujących przed znakiem....

    > znaki umieszczone na ścianach_drzwiach_bramach

    ... oraz wersji wieszanych na ścianach.

    > można
    > o kant dupy obić, ale parkowanie na wjeździe do bramy jest
    > zabronione bez dodatkowego oznakowania. Jeśli jesteś
    > w tym czasie w samochodzie, to nie jest to parkowanie lecz
    > zatrzymanie które w każdej chwili możesz przerwać i
    > (udostępnić przejazd) nikt rozsądny nie powinien się czepiać.

    No pacz pan, znów PoRD ma inne zdanie na ten temat.

    --
    Tristan

  • 17. Data: 2008-07-18 20:32:06
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 18 lipiec 2008 16:36
    (autor grubianin
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g5q9pv$j85$1@news.wp.pl>):

    > wlasnie takiej odpowiedzi potrzebowalem
    > :-)

    A to trzeba było zaznaczyć, że chcesz odpowiedzi niezgodnej ze stanem
    prawnym, za to pasującej do Twojej woli.

    --
    Tristan

  • 18. Data: 2008-07-18 21:02:50
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

    > hej
    >
    > sile ma taka
    > jak prawo za nim stojace
    >
    > pzdr

    A jak jest to prawo silniejszego? Ty mu zaczynasz o przepisach i w tym momencie
    masz jedynki luzem. Takie tabliczki to prośba żeby nie zastawiać wjazdu.

  • 19. Data: 2008-07-19 05:20:16
    Od: "Andrzej_K" <n...@b...tak.pl>

    Tristan wrote:
> [...]
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <1...@a...biaman.net>):

    > No pacz pan... A akurat znaki zatrzymywania i postoju mają całą masę

    "Masę"? To podaj choć jeden oprócz tych:
    B-35 + T-25b, B-36 + T-25b, B-35 + T-25c i B-36 + T-25c

    > ... oraz wersji wieszanych na ścianach.

    Nie rozumiem? Co to jest "wersja umieszczana na ścianach"
    Do tej chwili sądziłem, że w Polsce obowiązują i mają moc
    prawną znaki drogowe podane w:

    Rozporządzenie
    Ministra Infrastruktury
    z dnia 3 lipca 2003 r.

    w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla
    znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa
    ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach
    (Dz. U. z dnia 23 grudnia 2003 r.)?

    Policja co do takich "wersji" także ma inne niż Ty zdanie:
    http://tinyurl.com/6fkwer
    W tym wypadku akurat nie chodzi o "wersję ścienną_filarową"
    lecz o to, że "znak" nie trzyma parametrów znaku drogowego.

    Widocznie, jak zwykle, Ty wiesz lepiej, a ja, niestety, się
    myliłem?

    > No pacz pan, znów PoRD ma inne zdanie na ten temat.

    Twoją "wadą" nie jest to, że na każdy temat odpowiadasz
    autorytarnie i zawsze masz inne zdanie, ale to, że nigdy
    nie podajesz źródła swoich rewelacji. (np. PoRD jest
    "wielki i długi" więc uściślaj swoje "inne zdanie", np.
    PoRD Art. 49.2. ust 1 - 'Zabrania się postoju w miejscu
    utrudniającym wjazd lub wyjazd, w szczególności do i z
    bramy, garażu, parkingu lub wnęki postojowej;')

    Z mojej strony EOT

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    IDEA naszej ERY to żyć na PLUSie i mówić HEYAH

  • 20. Data: 2008-07-19 05:32:08
    Od: "Andrzej_K" <n...@b...tak.pl>

    http://tinyurl.com/63unjy