  • 1. Data: 2008-07-17 22:11:05
    Temat: wynajem mieszkania emerytce z chorym dzieckiem
    Od: m...@g...com

    Witam, planuje wynajac mieszkanie na rok kobiecie (emerytce ok 57lat)
    z chorym na astme dzieckiem.
    Zastanawiam sie jednak jak to bedzie jak kobieta przestanie placic i
    nie bede wstanie tego wyegzekwowac,
    wedlug zapisu w umowie, gdy kobieta nie placi to moge wypowiedziec
    umowe najmu, ale zastanawiam sie czy na pewno ?
    Wiem, ze istanieja pewne sytuacje, gdzie mimo tego ze najemca nie
    placi nie mozna go wyrzucic.
    Czy ten przypadek sie kwalifikuje ? Jezeli tak to prosze o informacje
    czy jestem jakims zapisem w umowie lub dodatkowym dokumentem
    zabezpieczyc sie przed taka sytuacja ?
    pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2008-07-18 05:57:21
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Uzytkownik <m...@g...com> napisal w wiadomosci
    a.googlegroups.com...

    > Zastanawiam sie jednak jak to bedzie jak kobieta przestanie placic i
    > nie bede wstanie tego wyegzekwowac,

    wtedy masz powazny problem

    > Wiem, ze istanieja pewne sytuacje, gdzie mimo tego ze najemca nie
    > placi nie mozna go wyrzucic.

    nie pewne sytuacje, tylko zawsze, ochrona posiadania w polesce jest
    wazniejsza niz ochrona wlasnosci

    > Jezeli tak to prosze o informacje
    > czy jestem jakims zapisem w umowie lub dodatkowym dokumentem
    > zabezpieczyc sie przed taka sytuacja ?

    nie jestes
    jesli ona przestje placic to:
    jedyne co mozesz zrobic to poprosic ja grzecznie o opuszczenie lokalu, jesli
    to zrobi, to dobra twoja, jesli tego nie zrobi, to sad, komornik, lokal
    zastepczy/socjalny miesiace jesli nie lata, kupa pieniedzy psu w buty i
    wynik niepewny, tym bardziej ze ona emerytka z chorym dzieckiem

    lepiej sie w to nie pakuj

  • 3. Data: 2008-07-18 06:58:06
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    A moze wynajmij formalnie tylko jeden pokój, zawsze w drugim
    mozesz dokwaterowac jakiegos gbura z którym nie da sie mieszkac pod jednym
    dachem.

  • 4. Data: 2008-07-18 07:10:42
    Od: "witek67" <w...@o...pl>

    tak jak napisal poprzednik nie pakuj sie to, prawne wywalenie emerytki z
    chorym dzieckiem bedzie trudniejsze od zlapania ufoludka,
    dajmy przyklad ze przestaje ci placic dajesz sprawe do sadu itd, mieszkanie
    zastepcze musisz zorganizowac i takie tam, szkoda czekac odcinasz media i
    co? baba oddaje sprawe do sadu ze w skutek odciecia mediów pogorszyl sie
    stan zdrowia dziecka bo to i tamto , nie jest powiedziane ze wygra ale co
    stracisz nerwów to twoje,

  • 5. Data: 2008-07-18 07:44:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek67 pisze:
> [...]
    > stan zdrowia dziecka bo to i tamto , nie jest powiedziane ze wygra ale co

    To jeszcze zależy jaką emerytka ma emeryturę - jeśli podczas
    egzekucji komorniczej można z niej co miesiąc uzyskać kwotę
    odpowiadającą mniej więcej cenie wynajmu, to niebezpieczeństwo
    pozostania z niepłacącym lokatorem jest o wiele mniejsze.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 6. Data: 2008-07-18 07:46:43
    Od: m...@g...com

    dzieki za odpowiedzi ! Czy istnieje jakis sposob aby przed tym sie
    uchronic ?
    Np jakis dodatkowy dokument in blanco, ktory bede mogl uzyc do
    wyrzucenia najemcy,
    oczywiscie tak sformulowany, aby najemca nie myslal ze go wyrzuce za 2
    dni.

  • 7. Data: 2008-07-18 07:52:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    m...@g...com pisze:
> [...]
    > wyrzucenia najemcy,
    > oczywiscie tak sformulowany, aby najemca nie myslal ze go wyrzuce za 2

    Nie ma. Nawet lokatora na dziko, mieszkającego bez umowy, który
    notarialne zobowiąże się do opuszczenia lokalu nie możesz wyrzucić bez
    przeprowadzenia prawidłowej eksmisji.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 8. Data: 2008-07-18 08:25:36
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    zbyszek pisze:
    > A moze wynajmij formalnie tylko jeden pokój, zawsze w drugim
    > mozesz dokwaterowac jakiegos gbura z którym nie da sie mieszkac pod jednym
    > dachem.

    dwa mieszkania zastępcze?

    andy_nek

  • 9. Data: 2008-07-18 08:34:07
    Od: m...@g...com

    On Jul 18, 9:52 am, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    Nie ma. Nawet lokatora na dziko, mieszkającego bez umowy, który
    > notarialne zobowiąże się do opuszczenia lokalu nie możesz wyrzucić bez
> [...]

    W takim razie nie wiem jak wynajac kobiecie mieszaknie aby miec
    problem z glowy na rok i lokatora ktory bedzie placil (bo bedzie
    wiedzial ze jak nie zaplaci to moge go wyrzucic).

    Wynika z tego ze w tym przypadku kobieta jest bezkarna i moze wybrac
    sobie ofiare z mieszkaniem, podpisac umowe, dac zadatek i nie placic
    wiecej ani grosza. Dziwna sprawa bo tak naprawde kazdy, kto martwi sie
    aby do takiej sytuacji nie doszlo nie wynajmie mieszkania.

    A reszta (ktora wynajmie) nie musi podpisywac umowy bo jaki ma sens
    podpisywac umowe, skoro i tak wszystko polega na zaufaniu ?

    W takim razie jakiej grupie spolecznej najbezpieczniej jest wynajac
    mieszkanie ?

  • 10. Data: 2008-07-18 08:37:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    m...@g...com pisze:

    > W takim razie jakiej grupie spolecznej najbezpieczniej jest wynajac
    > mieszkanie ?

    Takim, którzy legalnie zarabiają. Też ich łatwo nie wyrzucisz, ale
    przynajmniej komornik będzie miał z czego ściągać należność.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz