  • 1. Data: 2008-07-18 13:13:33
    Temat: rejestracja samochodu
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Jest tak:
    Posiadacz samochodu umarl. Spadek obejmuja dwie osoby. Jest juz
    prawomocne postanowienie sadu w ktorym uzyto chyba slowa 'w calosci' i
    oczywiscie nie ma wyszczegolnionego samochodu.
    Samochod zostal sprzedany - umowe podpisywali obydwaj spadkobiercy.
    Kupujacy dostal tez postanowienie sadu.
    Wg informacji uzyskanych z Wydzialu Komunikacji (W-wa Mokotow) jest to
    wystarczajace do przerejestrowania samochodu.
    Niestety Kupujacy przy probie rejestracji zostal splawiony w Wydziale
    Komunikacji w Otwocku, bo urzednik domagal sie zaswiadczenia z Urzedu
    Skarbowego, ze samochod nalezal do masy spadkowej, i ze podatek zostal
    odprowadzony.
    Powtorny telefon do Wydzialu Komunikacji (W-wa Mokotow) potwierdza
    wersje, ze potrzebne jest tylko postanowienie sadu i Umowa.
    Urzednik w Otwocku na pytanie, dlaczego Otwock ma odmienne przepisy, niz
    reszta kraju odpowiada, ze to kwestia interpretacji przepisow. I zeby mu
    dostarczyc interpretacje Urzedu z Wiktorskiej na pismie. I ze 'skoro nie
    chca Panstwo dostarczyc dokumentow to Panstwo cos ukrywacie'.
    Jak dla mnie przyklad komunistycznego myslenia.
    Kto ma racje?
    Gdzie mozna sie poskarzyc, jesli urzednik w Otwocku nie ma racji?
    Pozdrav
    TA

  • 2. Data: 2008-07-18 13:27:25
    Temat: Re: rejestracja samochodu
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Fri, 18 Jul 2008 15:13:33 +0200,
    T...@s...in.the.world wrote:

> [...]
    >Kto ma racje?
    >Gdzie mozna sie poskarzyc, jesli urzednik w Otwocku nie ma racji?

    Zarządać od urzędnika pisemnej odmowy.
    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98

  • 3. Data: 2008-07-18 13:29:03
    Od: "Aleksander" <d...@p...onet.pl>

    > Gdzie mozna sie poskarzyc, jesli urzednik w Otwocku nie ma racji?

    Miałem podobną sytuację, ze starym motocyklem.
    Musiałem z US załatwić "włączenie do masy spadkowej".
    (US Warszawa-Ursynów - Wynalazek 3).

    Jest to poniekąd zrozumiałe, że wydział komunikacji domaga się
    papierka, bo inaczej dosyć łatwo można by wprowadzać w
    obieg pojazdy wątpliwego pochodzenia.

    Więc nie tylko w Otwocku się "czepiają".

    Pozdrawiam,
    Aleksander,

  • 4. Data: 2008-07-18 16:34:12
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <n...@4...com>,
    Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    > Zarządać od urzędnika pisemnej odmowy.

    A moze odmowic? 'Cos Pan, zwariowal? Nic Panu nie podpisze i co mi Pan
    zrobi?'

    Pozdrav
    TA

  • 5. Data: 2008-07-18 16:37:18
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <g5q5qe$j1m$1@news.onet.pl>,
    "Aleksander" <d...@p...onet.pl> wrote:

    > Miałem podobną sytuację, ze starym motocyklem.
    > Musiałem z US załatwić "włączenie do masy spadkowej".
    > (US Warszawa-Ursynów - Wynalazek 3).

    Ale ten motocykl byl zarejetrowany na spadkodawce?

    > Jest to poniekąd zrozumiałe, że wydział komunikacji domaga się
    > papierka, bo inaczej dosyć łatwo można by wprowadzać w
    > obieg pojazdy wątpliwego pochodzenia.

    Jak mowie - w Urzedzie na Mokotowie wyraznie mowili, ze wystarcza umowa
    i postanowienie sadu.

    > Więc nie tylko w Otwocku się "czepiają".

    Ale to byla dokladnie taka sama sytuacja?
    I czy reguluja to jakie przepisy czy to uzrednik decyduje czego wymaga>

    TA

  • 6. Data: 2008-07-18 17:51:27
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Fri, 18 Jul 2008 18:34:12 +0200, T...@s...in.the.world
    na pl.soc.prawo,pl.misc.samochody napisał(a):

    > A moze odmowic? 'Cos Pan, zwariowal? Nic Panu nie podpisze i co mi Pan
    > zrobi?'

    Nie może.

    "Tron w sercu kobiety jest elekcyjny i zawsze wakujący. Świętochowski A."

  • 7. Data: 2008-07-18 17:52:20
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Fri, 18 Jul 2008 18:34:12 +0200, T...@s...in.the.world
    na pl.soc.prawo,pl.misc.samochody napisał(a):

    > A moze odmowic? 'Cos Pan, zwariowal? Nic Panu nie podpisze i co mi Pan
    > zrobi?'

    Nie może.

    PS. Jak robisz cross-posta to ostrzegaj o tym i ustawiaj followup-to.

    "Tron w sercu kobiety jest elekcyjny i zawsze wakujący. Świętochowski A."

  • 8. Data: 2008-07-18 17:53:11
    Od: Jan Nepomucen <b...@m...pl>

    Dnia Fri, 18 Jul 2008 15:13:33 +0200, T...@s...in.the.world
    napisał(a):

> [...]
    > Komunikacji w Otwocku, bo urzednik domagal sie zaswiadczenia z Urzedu
    > Skarbowego, ze samochod nalezal do masy spadkowej, i ze podatek zostal

    Witam,

    Jakie było pokrewieństwo pomiędzy zmarłym, a spadkobiercami? Jeśli była to
    tzw "pierwsza linia" to o ile w ciągu 30 dni od daty wydania postanowienia
    został złożony w US formularz SD-Z1 to żaden podatek nie powinien być
    naliczony. Także może wystarczyłoby okazanie kopii złożonego formularza.

    Ja w ostatnim czasie sprzedałem dwa auta dając kupującym postanowienie
    sądowe i nie miałem żadnych sygnałów, że są jakieś problemy z
    przerejestrowaniem.

    --
    pozdr

  • 9. Data: 2008-07-18 18:29:41
    Od: Michal chomik Lasota <c...@N...pl>

    T...@s...in.the.world pisze:
> [...]
    > Kto ma racje?
    > Gdzie mozna sie poskarzyc, jesli urzednik w Otwocku nie ma racji?

    Sytuacja jaka sam przechodzilem.
    Seicento mojej narzeczonej bylo zarejestrowane na nia i dziadka.
    Dziadek zakonczyl swoj zywot i auto weszlo do masy spadkowej.
    Masa spadkowa byla podzielona na 4 osoby.
    Calosc byla zalatwiana w Gdansku.

    Auto zostalo sprzedane w zeszlym roku milem malzenstwu z Warszawy ( mamy
    nadzieje ze moja druga polowka ze sa zadowoleni ) na umowe kupna sprzedazy.

    Do dokumentow auta zostaly dolaczone jakies kwity z sadu ( nie pytajcie
    mnie jakie - ale wydaje mi sie ze to byl dokument potwierdzajacy nabycie
    masy spadkowej przez osoby z rodziny ). Umowa KS byla podpisana przez
    wszystkie osoby z rodziny jakim przypadal spadek.

    Przy rejestracji nie bylo zadnego problemu. Auto bylo rejestrowane jesli
    sie nie myle na Ursynowie.

    --
    Michal "chomik" Lasota | QTH - Warszawa
    Auto: Herbert (Old ) / Densei EC 2002 / AT 2001 Turbo

  • 10. Data: 2008-07-18 21:08:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości
    pl...

    > Kto ma racje?

    Moim zdaniem urzędnik z Otwocka. Ale nie pamiętam teraz podstawy prawnej.

    > Gdzie można się poskarżyć, jeśli urzędnik w Otwocku nie ma racji?

    Złożyć wniosek o rejestrację na dziennik podawczy i zażądać decyzji o
    odmowie. Tam będzie podstawa prawna i droga odwoławcza. Tylko, czy warto
    kopać się z koniem?