  • 1. Data: 2012-02-16 01:27:48
    Temat: studia doktoranckie i ZUS
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    W latach 70-tych uczęszczałem i ukończyłem studia doktoranckie. Podobno
    ówczesne prowadzace je instytucje w większości nie odprowadzały składek
    emerytalnych do ZUS, a zatem teraz okres ten nie jest zaliczany jako staz do
    emerytury. Z drugiej strony doktoranci byli ubezpieczeni zdrowotnie, a chyba
    wówczas rozgraniczeń pomiedzy tymi składkami nie było.
    Ponadto ustawowo jako okres składkowy zalicza się okres studiów wyższych, a
    więc do co charakteru podobną działalność jak studia doktoranckie.
    Czy ktos mógłby skierowac mnie doewentualnych rozstrzygnięc sądowych (NSA,
    SN) dot. podobnej tematyki.

  • 2. Data: 2012-02-16 07:13:03
    Temat: Re: studia doktoranckie i ZUS
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    Użytkownik "p 47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > a więc do co charakteru podobną działalność jak studia doktoranckie.
    > Czy ktos mógłby skierowac mnie doewentualnych rozstrzygnięc sądowych (NSA,
    Jeżeli urodziłeś sie przed 1 stycznia 1949 r to w starym systemie studia
    doktoranckie zostaną zaliczone do lat pracy. Natomiast nie dają kapitału
    początkowego do emerytury w nowym systemie czyli kapitałowym dla urodzonych
    po 1 stycznia 1949 r.

    pozdr

  • 3. Data: 2012-02-16 14:20:34
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Danusia" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "p 47" <k...@w...pl> napisał w wiadomo?ci
    > Jeżeli urodziłe? sie przed 1 stycznia 1949 r to w starym systemie studia
    > doktoranckie zostan? zaliczone do lat pracy. (..)

    A jaka jest podstawa prawna tego zaliczania?

  • 4. Data: 2012-02-17 07:49:58
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    > [...] A jaka jest podstawa prawna tego zaliczania?
    Ustawa o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych.

    pozdr

  • 5. Data: 2012-02-18 05:40:57
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    > Użytkownik "p 47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Ustawa o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych.
    >
    > pozdr

    Hm, właśnie "USTAWA z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z
    Funduszu Ubezpieczeń Społecznych" była pierwsza rzeczą, z którą zapoznałem
    się z okazji moich wątpliwości.
    Niestety nic w niej nie znalazłem, z czego możnaby wyciągnąć tak
    optymistyczne wnioski jak te które przedstawiłaś we wcześniejszym poście .
    Czy mogłabyś zatem wskazać konkretnie art. tejże ustawy, albo jeszcze lepiej
    odpowiedni cytat, który był podstawą do twojej opinii? -Oczywiście chodzi o
    urodzonego przed 1.1.1949 r.
    Czy znasz tez casus zaliczenia okresu studiów doktoranckich do stażu pracy i
    do tego jako składkowego?

    Pozdr

  • 6. Data: 2012-02-18 08:03:51
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

> [...]
    > chodzi o urodzonego przed 1.1.1949 r.
    > Czy znasz tez casus zaliczenia okresu studiów doktoranckich do stażu pracy

    Art.7 ust.9a
    9) nauki w szkole wyższej na jednym kierunku, pod warunkiem ukończenia tej
    nauki, w wymiarze określonym w programie studiów;
    9a) studiów doktoranckich i aspirantury naukowej w wymiarze określonym w
    decyzji o ich utworzeniu;
    9b) asystenckich studiów przygotowawczych;

    oczywiście jest to okres nieskładkowy, ale zalicza sie zarówno do podstawy
    uzyskania prawa do emerytury, jak również do obliczenia wysokości emerytury.

    pozdr

  • 7. Data: 2012-03-03 00:54:09
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Danusia" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    (...)

> [...]
    >
    > oczywiście jest to okres nieskładkowy, ale zalicza sie zarówno do podstawy
    > uzyskania prawa do emerytury, jak również do obliczenia wysokości

    W wyniku przeprowadzonej przeze mnie kwerendy okazuje się, że okres studiów
    doktoranckich jednak może w pewnych okolicznościach być zaliczony jako okres
    SKŁADKOWY,- patrz:
    http://ksiegowosc.infor.pl/zus-kadry/skladki/54433,C
    zy-od-wynagrodzenia-czlonkow-zarzadu-i-rady-nadzorcz
    ej-spolka-z-oo-musi-oplacac-skladki-na-ubezpieczenia
    -spoleczne-i-ubezpieczenie-zdrowotne.html

    No, chyba, ze od czasu napisania powyższego wyjasnienia coś się w tych
    przepisach zmieniło.

  • 8. Data: 2012-04-19 18:55:33
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

> [...]
    -spoleczne-i-ubezpieczenie-zdrowotne.html

    > No, chyba, ze od czasu napisania powyższego wyjasnienia coś się w tych

    Dopiero teraz zauważyłem, że wcześniej pomyłkowo zamieściłem link dot.
    kwestii Rad Nadzorczych.
    A więc niżej zamieszczam link własciwy, dot. uznawania (pod pewnymi
    warunkami) czasu studiów doktoranckich odbytych w PAN jako okresu
    SKŁADKOWEGO:
    http://zus.pl/default.asp?id=1115&p=1&idk=