    From: "p 47" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: studia doktoranckie i ZUS
    Date: Sat, 3 Mar 2012 01:54:09 +0100

    Użytkownik "Danusia" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:jhnm3c$38j$1@inews.gazeta.pl...

    (...)

    > Art.7 ust.9a
    > 9) nauki w szkole wyższej na jednym kierunku, pod warunkiem ukończenia tej
    > nauki, w wymiarze określonym w programie studiów;
    > 9a) studiów doktoranckich i aspirantury naukowej w wymiarze określonym w
    > decyzji o ich utworzeniu;
    > 9b) asystenckich studiów przygotowawczych;
    >
    > oczywiście jest to okres nieskładkowy, ale zalicza sie zarówno do podstawy
    > uzyskania prawa do emerytury, jak również do obliczenia wysokości
    > emerytury.
    >
    > pozdr

    W wyniku przeprowadzonej przeze mnie kwerendy okazuje się, że okres studiów
    doktoranckich jednak może w pewnych okolicznościach być zaliczony jako okres
    SKŁADKOWY,- patrz:
    http://ksiegowosc.infor.pl/zus-kadry/skladki/54433,C
    zy-od-wynagrodzenia-czlonkow-zarzadu-i-rady-nadzorcz
    ej-spolka-z-oo-musi-oplacac-skladki-na-ubezpieczenia
    -spoleczne-i-ubezpieczenie-zdrowotne.html

    No, chyba, ze od czasu napisania powyższego wyjasnienia coś się w tych
    przepisach zmieniło.