    From: "p 47" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: studia doktoranckie i ZUS
    Date: Thu, 16 Feb 2012 02:27:48 +0100

    W latach 70-tych uczęszczałem i ukończyłem studia doktoranckie. Podobno
    ówczesne prowadzace je instytucje w większości nie odprowadzały składek
    emerytalnych do ZUS, a zatem teraz okres ten nie jest zaliczany jako staz do
    emerytury. Z drugiej strony doktoranci byli ubezpieczeni zdrowotnie, a chyba
    wówczas rozgraniczeń pomiedzy tymi składkami nie było.
    Ponadto ustawowo jako okres składkowy zalicza się okres studiów wyższych, a
    więc do co charakteru podobną działalność jak studia doktoranckie.
    Czy ktos mógłby skierowac mnie doewentualnych rozstrzygnięc sądowych (NSA,
    SN) dot. podobnej tematyki.