  • 1. Data: 2012-02-16 08:49:40
    Temat: Niezgodnosc z umowa a brak paragonu
    Od: K <...@...c>

    witam,
    jakis czas temu opisywalem tu swoje przeboje ze sklepem komputerowym
    ktory, woli oddac pieniadze zamiast wymienic dysk.
    po dyskusji na grupie postawnowilem skorzystac z niezgodnosci z umowa.
    napisalem do sprzedawcy, ale otrzymalem odpowiedz, ze bez paragonu lub
    fv, nie moge skorzystac z tej formy naprawy/wymiany dysku.
    teraz:
    1. nigdzie nie znalazlem informacji o tym, ze aby skorzystac z
    niezgodnosci z umowa musze miec paragon.
    2. czy sprzedawca ma obowiazek wystawic mi duplikat paragonu?

    oczywiscie posiadam numer paragonu, bo zostal on wydrukowany na
    zgloszeniu reklamacyjnym.

  • 2. Data: 2012-02-16 09:11:31
    Temat: Re: Niezgodnosc z umowa a brak paragonu
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" <...@...c> napisał w wiadomości grup

    > 1. nigdzie nie znalazlem informacji o tym, ze aby skorzystac z
    > niezgodnosci z umowa musze miec paragon.

    Musisz w dowolny sposób udokumentować fakt zakupu - paragon, faktura, karta
    gwarancyjna, wyciąg z karty, ewentualnie zeznania świadków.

    > 2. czy sprzedawca ma obowiazek wystawic mi duplikat paragonu?

    Nie.

    Konrad

  • 3. Data: 2012-02-16 09:34:05
    Od: K <...@...c>

    W dniu 16-02-2012 10:11, Konrad pisze:

    > Użytkownik "K" <...@...c> napisał w wiadomości grup

    swietnie. przydalby sie jeszcze jakis paragraf, bo sprzedawca zrzucil
    cala korespondencje ze mna do kancelarii adwokackiej i to ona mi takie
    glupoty wypisuje.

    dzieki.

  • 4. Data: 2012-02-16 09:56:04
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Thu, 16 Feb 2012 10:11:31 +0100, Konrad napisał(a):

    > Musisz w dowolny sposób udokumentować fakt zakupu - paragon, faktura, karta
    > gwarancyjna, wyciąg z karty, ewentualnie zeznania świadków.

    > Nie.

    Dobra, paragon to nie faktura, OK.
    Ale teraz spójrzmy na to od strony logicznej. Facet DOKUMENTUJE sprzedawcy
    że kupił ten dysk u niego podając mu nr paragonu i datę transakcji. Więc
    jeżeli SPRZEDAWCA ma podejrzenia co do tego czy zakup był zrobiony u niego
    - to może w SWOICH dokumentach potwierdzić przecież ten zakup - prawda?

    A z tym wyciągiem z karty to poleciałeś po bandzie, ojjj poleciałeś :))))
    Bzdura kompletnie bez znaczenia i związku.

  • 5. Data: 2012-02-16 11:03:10
    Od: K <...@...c>

    W dniu 16-02-2012 10:56, Kamil pisze:

> [...]
    > - to może w SWOICH dokumentach potwierdzić przecież ten zakup - prawda?

    nie, ja sprzedawcy nie podalem numeru paragonu bo juz go wtedy nie
    mialem. przyszedlem z dyskiem, a ten na podstawie numeru seryjnego
    odszukal w systemie nr paragonu i umiescil go na zleceniu serwisowym.

  • 6. Data: 2012-02-16 11:06:33
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    K <...@...c> writes:

    > nie, ja sprzedawcy nie podalem numeru paragonu bo juz go wtedy nie
    > mialem. przyszedlem z dyskiem, a ten na podstawie numeru seryjnego
    > odszukal w systemie nr paragonu i umiescil go na zleceniu serwisowym.

    No więc jeśli sprzedawca sam się przyznał, że ma u siebie w bazie ten
    dysk jako sprzedany przez siebie, to masz szukany dowód, że kupiłeś to
    właśnie tam.

    Zatem żadnego paragonu nie trzeba, ale bez sądu się nie obejdzie.

    MJ

  • 7. Data: 2012-02-16 16:05:03
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil" <a...@a...com> napisał w wiadomości grup
    net...

    > A z tym wyciągiem z karty to poleciałeś po bandzie, ojjj poleciałeś :))))
    > Bzdura kompletnie bez znaczenia i związku.

    Co, lekcje informatyki macie nudną? :D

    Np tu.

    http://konsument.umtychy.pl/

    "Warto pamiętać, że sprzedawca nie może uzależniać przyjęcia reklamacji od
    przedstawienia wyłącznie paragonu. Jeżeli go nie mamy, a płaciliśmy kartą,
    powinniśmy dołączyć potwierdzenie takiej transakcji. Urząd zwraca uwagę na
    bezprawne postanowienia w regulaminach sklepów, które wyłączają możliwość
    przedstawienia innego dowodu zakupu niż paragon. Każdy konsument powinien
    mieć jasną, rzetelną i niewprowadzająca w błąd informację o przysługujących
    mu prawach. Cieszy jednak fakt, że nieprawidłowości w tym zakresie jest
    niewiele."

    i wszędzie indziej jak sie ma google nie zablokowane.

    Konrad

  • 8. Data: 2012-02-16 16:07:03
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w wiadomości grup

    > No więc jeśli sprzedawca sam się przyznał, że ma u siebie w bazie ten
    > dysk jako sprzedany przez siebie, to masz szukany dowód, że kupiłeś to
    > właśnie tam.

    A dowód że to właśnie on go kupił? Roszczenie występuje tylko w bezpośrednim
    stosunku sprzedawca-klient.

    Konrad

  • 9. Data: 2012-02-16 20:35:02
    Od: K <...@...c>

    W dniu 16-02-2012 17:07, Konrad pisze:

> [...]
    > grup dyskusyjnych:k...@c...fuw.edu.pl...

    > A dowód że to właśnie on go kupił? Roszczenie występuje tylko w
    > bezpośrednim stosunku sprzedawca-klient.

    mam zlecenie serwisowe na ktorym sa:
    - nr paragonu oraz czas i miejsce transakcji
    - moje imie i nazwisko oraz adres
    - inne dane bardziej lub mniej istotne dla sprawy

    jestem po rozmowie z rzecznikiem praw konsumenta ktory oznajmil mi, ze z
    uwagi na fakt iz nie zostala wydana karta gwarancyjna do dysku, to juz
    pierwsze zgloszenie reklamacyjne odbywa sie z tytulu niezgodnosci z
    umowa. kancelaria prawna ktora dziala w imieniu sprzedawcy w swoim
    pismie nie podpiera sie zadnymi paragrafami/ustawami.

  • 10. Data: 2012-02-17 09:02:25
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Thu, 16 Feb 2012 17:07:03 +0100, Konrad napisał(a):

    > A dowód że to właśnie on go kupił?

    Od kiedy na paragonie masz dane KUPUJĄCEGO?
    I dlaczego twierdzisz że oddać ZJEBANY sprzęt musi nabywaca anie jego
    brat/ciotka/kot/pies? ;)
    Istotnym jest że:
    - sprzęt się zjebał w okresie odpowiedzialności sprzedawcy,
    - został potwierdzony fakt zakupu u tego sprzedawcy.

    Coś ci sie pozajączkowało stary, pewnie za bardzo podpaliłeś :)