    From: "Danusia" <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: studia doktoranckie i ZUS
    Date: Sat, 18 Feb 2012 09:03:51 +0100

    Użytkownik "p 47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:jhndl0$fka$1@news.task.gda.pl...

    > Użytkownik "Danusia" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Hm, właśnie "USTAWA z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z
    > Funduszu Ubezpieczeń Społecznych" była pierwsza rzeczą, z którą zapoznałem
    > się z okazji moich wątpliwości.
    > Niestety nic w niej nie znalazłem, z czego możnaby wyciągnąć tak
    > optymistyczne wnioski jak te które przedstawiłaś we wcześniejszym poście
    > .
    > Czy mogłabyś zatem wskazać konkretnie art. tejże ustawy, albo jeszcze
    > lepiej odpowiedni cytat, który był podstawą do twojej opinii? -Oczywiście
> [...]

    Art.7 ust.9a
    9) nauki w szkole wyższej na jednym kierunku, pod warunkiem ukończenia tej
    nauki, w wymiarze określonym w programie studiów;
    9a) studiów doktoranckich i aspirantury naukowej w wymiarze określonym w
    decyzji o ich utworzeniu;
    9b) asystenckich studiów przygotowawczych;

    oczywiście jest to okres nieskładkowy, ale zalicza sie zarówno do podstawy
    uzyskania prawa do emerytury, jak również do obliczenia wysokości emerytury.

    pozdr