  • 1. Data: 2010-03-05 12:14:17
    Temat: sprzedalem dom - gwarancja
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Witam szanowne grono!

    Niespełna 3 lata temu sprzedałem dom jednorodzinny w stanie surowym bez
    okien, i drzwi wejściowych. Zdeklarowałem się dokończyć budowę domu wraz z
    izolacją, tynkami, oknami i dachem. Dom został przez kupujących odebrany bez
    zastrzeżeń. Po upływie 2 lat i 10 mies. otrzymałem pismo wraz ze zdjeciami
    termowizjnymi, że niektóre miejsca w budynku posiadają mostki termicze a
    okna są nieszczelne i aktualny właściciel ma wysokie rachunki za gaz.
    Właściciel domu żąda usunięcia usterek. Jak mam ustosunkować się do żądań
    właściciela domu? Dom sprzedawałem jako osoba prywatna zlecając wykonanie
    wszelkich prac wykończeniowych różnym firmom budowlanym. Kupujący przy
    kupnie nie miał zastrzeżeń co do wykonania prac budowlanych i osób je
    wykonujących, zatrudnił ich do wykonczeniówek we własnym. Czy właściciel ma
    prawo żądać odemnie usunięcia ww wad .

    --
    Picasso

  • 2. Data: 2010-03-05 12:50:34
    Temat: Re: sprzedalem dom - gwarancja
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > właściciel ma prawo...

    Przeprowadzić remont :-)

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 3. Data: 2010-03-05 14:53:25
    Od: gacek <g...@w...pl>

    P_ablo wrote:
> [...]
    > kupnie nie miał zastrzeżeń co do wykonania prac budowlanych i osób je
    > wykonujących, zatrudnił ich do wykonczeniówek we własnym. Czy właściciel ma

    Odpisz, że prace zostały wykonane zgodnie z umową z dnia, i że uważasz
    roszczenia za bezzasadne. Jeśli nie odpuści - zapłać prawnikowi za
    przeczytanie umowy którą zawarliście.

    gacek

  • 4. Data: 2010-03-05 22:04:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2010-03-05, P_ablo <o...@o...pl> wrote:
    > W?a?ciciel domu ??da usuni?cia usterek. Jak mam ustosunkowa? si? do ??da?
    > w?a?ciciela domu? Dom sprzedawa?em jako osoba prywatna zlecaj?c wykonanie
    > wszelkich prac wyko?czeniowych ró?nym firmom budowlanym. Kupuj?cy przy
    > kupnie nie mia? zastrze?e? co do wykonania prac budowlanych i osób je
    > wykonuj?cych, zatrudni? ich do wykonczeniówek we w?asnym. Czy w?a?ciciel ma
    > prawo ??da? odemnie usuni?cia ww wad .

    Jeśli nie wyłączyłeś rękojmi w umowie sprzedaży to obawiam się, że może
    mieć:

    Art. 568. § 1. Uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne wygasają po
    upływie roku, a gdy chodzi o wady budynku - po upływie lat trzech,
    licząc od dnia, kiedy rzecz została kupującemu wydana.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2010-03-05 22:31:42
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
> [...]
    > upływie roku, a gdy chodzi o wady budynku - po upływie lat trzech,
    > licząc od dnia, kiedy rzecz została kupującemu wydana.

    Wlasnie, zapomnialem napisac, ze powoluje sie na rekojmie a tej jest 3 lata
    na nieruchomosci.
    Pozostaje jeszcze jedna kwestia, dom byl sprzedany w stanie surowym,
    pozostale prace byly wykonywane pozniej, oplacane, kontrolowane i odbierane
    przez juz owczesnego wlasciciela. Czy przypadkiem tych pozniejszych prac nie
    dotyczy roczna rekojmia ?

    --
    Picasso

  • 6. Data: 2010-03-05 22:56:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > odbierane przez juz owczesnego wlasciciela. Czy przypadkiem tych
    > pozniejszych prac nie dotyczy roczna rekojmia ?

    Ustalmy najpierw fakty. Jak rozumiem najpierw sprzedałeś jako osoba
    fizyczna nabywcy dom. Ta jaki był charakter Twojego udziału w dalszym
    procesie inwestycyjnym, skoro piszesz, to ten nowy właściciel później
    opłacał, kontrolował i odbierał prace? Czy wykonywałeś je jako
    przedsiębiorca na jego zlecenie?

  • 7. Data: 2010-03-06 09:45:56
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

> [...]
    > procesie inwestycyjnym, skoro piszesz, to ten nowy właściciel później
    > opłacał, kontrolował i odbierał prace? Czy wykonywałeś je jako

    Spredalem dom w stanie surowym i zobowiazalem sie na wykonanie pozostalych
    prac za okreslone kwoty, platne po ich wykonaniu i zaakceptowaniu.

    --
    Picasso

  • 8. Data: 2010-03-06 11:39:26
    Od: Maaariusz <m...@w...pl>

    On 6 Mar, 10:45, "P_ablo" <o...@o...pl> wrote:
    wiadomościnews:hms2hg$pjl$1@inews.gazeta.pl...

    > Spredalem dom w stanie surowym i zobowiazalem sie na wykonanie pozostalych
    > prac za okreslone kwoty, platne po ich wykonaniu i zaakceptowaniu.

    Zapłaciłeś podatek dochodowy i VAT od wykonanych usług? Czy w umowie
    dotyczącej dokończenia prac budowlanych Ty jesteś bezpośrednim
    wykonawcą?

    Pozdrawiam
    maaariusz

  • 9. Data: 2010-03-06 14:05:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > wiadomości news:hms2hg$pjl$1@inews.gazeta.pl...

    > Spredalem dom w stanie surowym i zobowiazalem sie na wykonanie
    > pozostalych prac za okreslone kwoty, platne po ich wykonaniu i
    > zaakceptowaniu.

    Skoro Ty się zobowiązałeś do wykonania prac, to działałeś jako osoba
    fizyczna? A jeśli tak, to w końcu kto tych wykonawców wynajmował, Ty, czy
    nowy właściciel? Bo w tych rozbieżnościach włąśnie tkwi szkopół Twojego
    problemu.

  • 10. Data: 2010-03-08 10:39:40
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Maaariusz" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...

    > Zapłaciłeś podatek dochodowy i VAT od wykonanych usług? Czy w umowie
    > dotyczącej dokończenia prac budowlanych Ty jesteś bezpośrednim
    > wykonawcą?

    Akt notarialny na sprzedaz domu w stanie surowym. Aneks do aktu w ktorym
    byly wyszczegolnione etapy po ktorych miala nastapic zaplata okreslonej
    kwoty.

    Czesciowo sprawa sie rozwiazala, bo wiekszosc mostkow jest na scianie gdzie
    dobudowal we wlasnym zakresie taras i prawdopodobnie przyoszczedzil na
    izolacji. Problemem moze byc nieszczelnosc przy drzwiach i oknach. Firma
    ktora to montowala daje rok rekojmi na okna i montaz. Gdyby w ciagu tego
    roku zostaly zgloszone jakies usterki, to naprawe wykonalaby firma
    produkujaca i montujaca stolarke.

    --
    Picasso