  • 11. Data: 2005-11-11 17:11:42
    Temat: Re: smierc dziecka - odpowiedzilanosc rodzica
    Od: "Roman G." <r...@W...gazeta.pl>

    Maverick31 <m...@o...pl> napisał(a):

    > czytamy bowiem w komentarzach do Krio, ze decyzje opiekuna moga miec dla
    > dziecka przejsciowo skutki negatywne.

    Tak teoretycznie - możesz więcej napisać na ten temat?

    RG

  • 12. Data: 2005-11-11 17:37:10
    Od: irekk <i...@w...pl>

    Roman G. napisał(a):

    > Tak teoretycznie - możesz więcej napisać na ten temat?
    >
    > RG
    Witam
    W zależności od okoliczności może tu zachodzić odpowiedzialność z art160
    lub 156 kk
    Irek

  • 13. Data: 2005-11-11 18:34:46
    Od: "Roman G." <r...@W...gazeta.pl>

    irekk <i...@w...pl> napisał(a):

    > W zależności od okoliczności może tu zachodzić odpowiedzialność z art160
    > lub 156 kk
    > Irek

    Ja pytam teoretycznie - w oderwaniu od tematu wątku. Czy może ktoś rozwinąć
    temat, że wg komentarzy do krio decyzje opiekuna mogą mieć dla dziecka
    przejściowo skutki negatywne? W jakich sytuacjach?

    RG

  • 14. Data: 2005-11-13 08:10:48
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Roman G." <r...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > temat, że wg komentarzy do krio decyzje opiekuna mogą mieć dla dziecka
    > przejściowo skutki negatywne? W jakich sytuacjach?

    Sa to wszelkie sprawy dotyczace wychowania w ktorych interes dziecka stoi w
    sprzecznosci z decyzjami opiekuna. Jest to dzialanie pozornie sprzeczne z
    art 95 par. 3 KRO, ktory nakazuje rodzicom wykonanie władzy dla dobra
    dziecka i interesu społecznego. Dobro ( interes) dziecka nalezy rozpatrywać
    w kategoriach obiektywnych i subiektywnych. Nalezy miec zatem na wzgledzie
    nie tylko biezaca sytuacje dziecka i chwilową korzyść ale przede wszystkim
    dobro dziecka widziane w dalszej perespektywie.
    Mysle, ze dobrym przykladem bedzie sprawa korepetycji. Jezeli dziecko slabo
    sie uczy to opiekun podejmuje decyzje o wyslaniu dziecka na korepetycje. Dla
    dziecka decyzja taka ma skutek negatywny ( zamiast bawic sie musi dodatkowo
    sie uczyc a jak wiemy zabawa ma rowniez duzy wpływ na prawidlowy rozwoj
    dziecka), ale w dalszej perespektywie ma skutek pozytywny bowiem u dziecka
    podnosi sie poziom wiedzy co jest w konsekwencji zgodne z jego interesem i
    interesem społecznym.
    Podobnych przykładow mozna dopatrzyc sie w sytuajcach karcenia dziecka za
    przewinienia.
    Pozdrawiam Maver