  • 1. Data: 2004-01-10 18:59:05
    Temat: sciaganie wierzytelnosci
    Od: "grzegorz" <m...@t...pl>

    Witam grupowiczow,
    Prowadze jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza. Czasami wystawiam klientom
    faktury platne przelewem. Niektorzy nie placa mi mimo upomnien. Podobno
    wystarczy wypelnic jakis druk i zlozyc go w sadzie z kopia faktury i
    wezwania do zaplaty. Czy ktos wie jak to powinno wygladac?
    Przejrzalem archiwum i nie znalazlem nic.
    Bede wdzieczny za kazda wskazowke.

    --
    Grzegorz Kozlowski

  • 2. Data: 2004-01-10 19:14:55
    Temat: Re: sciaganie wierzytelnosci
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <k...@W...interia.pl>

    Użytkownik "grzegorz" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wezwania do zaplaty. Czy ktos wie jak to powinno wygladac?
    > Przejrzalem archiwum i nie znalazlem nic.

    Oj chyba nie jest to takie proste.
    Zdaje się, że wzywasz do zapłaty określając termin zapłaty, a potem
    ewentualnie składasz pozew do sądu o zapłatę.

    Krzysztof 'kw1618' [Warszawa-Ursynów] GG: 6287018

  • 3. Data: 2004-01-10 20:06:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > wezwania do zaplaty. Czy ktos wie jak to powinno wygladac?
    > Przejrzalem archiwum i nie znalazlem nic.

    Szukaj haseł "nakaz zapłaty" oraz "postępowanie nakazowe". Generalnie i w
    dużym skrócie:

    1. Musisz mieć dowód na istnienie zobowiązania (na przykład dowód dostawy,
    podpis odbioru na fakturze, oświadczenie dłużnika)
    2. Wzywasz do uregulowania należności;
    3. Składasz pozew o wydanie nakazu zapłaty na stosownym druku (koszt: 2%
    kwoty);
    4. Po otrzymaniu nakazu zapłaty czekasz na należność, a jeśli nie nastąpi
    to, to występujesz o nadanie klauzuli wykonalności (koszt kilkadziesiąt
    złotych, nie pamiętam ile dokładnie);
    5. Występujesz do komornika o windykację (koszt może być różny, a
    skuteczność nieokreślona).

    Oczywiście, jeśli po drodze dłużnik zapłaci, to nie ma potrzeby ciągnąć
    tego do końca. Powyższy szimel jest pod warunkiem, że nie dojdzie do
    komplikacji, ale szukając pod powyższymi hasłami, to resztę znajdziesz
    choćby w archiwum tej grupy.

  • 4. Data: 2004-01-10 20:48:45
    Od: "???" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > ewentualnie składasz pozew do sądu o zapłatę.
    >
    > Załączam pozdrowienia i życzenia powodzenia
    > Krzysztof 'kw1618' [Warszawa-Ursynów] GG: 6287018

    Dokładnie tak. Jeśli to nieduża kwota, to lepiej staraj się jakoś dogadać z
    dłużnikiem.

  • 5. Data: 2004-01-10 20:56:43
    Od: "Rodrig von Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618" z Warszawy"
    <k...@W...interia.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "grzegorz" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Oj chyba nie jest to takie proste.
    > Zdaje się, że wzywasz do zapłaty określając termin zapłaty, a potem
    > ewentualnie składasz pozew do sądu o zapłatę.

    w zasadzie to właśnie tak wyglada - takie sprawy zwykle rozpoznawane są w
    postepowaniu nakazowym lub upominawczym. Wypełnia się druk pozwu, dołącza
    kopię faktury i wezwania do zapłaty z poświadczeniem odbioru przez dłużnika
    i czeka się aż sąd wyda nakaz. Jak się uprawomocni to można iść do
    komornika. Formularze pozwów znajdziesz a stronie ministerstwa
    sprawiedliwości

  • 6. Data: 2004-01-10 21:02:30
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    > i czeka się aż sąd wyda nakaz. Jak się uprawomocni to można iść do
    > komornika. Formularze pozwów znajdziesz a stronie ministerstwa

    Jakie musze w takim razie poniesc koszta sądowe i czy mogę równiez uzupełnic
    o nie kwotę pozwu?

    pdr
    Olo

  • 7. Data: 2004-01-10 21:09:35
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) Olo Kwasniak w wiadomości <btpp9v$gup$1@atlantis.news.tpi.pl>
    powiedział(a) co następuje:

    > Jakie musze w takim razie poniesc koszta sądowe i czy mogę równiez uzupełnic
    > o nie kwotę pozwu?

    O kosztach sąd rozstrzyga w wyroku.

    --
    Olgierd
    "Tylko szaleńcy ośmielają się lekceważyć prawa fizyki i biologii. Czymś

  • 8. Data: 2004-01-10 21:13:57
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > O kosztach sąd rozstrzyga w wyroku.

    Znaczy się pozew wnosi się za darmo? Zadnych znaków opłaty sądowej itd?

    pdr
    Olo

  • 9. Data: 2004-01-10 21:13:58
    Od: "grzegorz" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Rodrig von Falkenstein" <r...@g...pl>
    napisał w wiadomości news:btpouo$gam$1@inews.gazeta.pl...

    >.... Formularze pozwów znajdziesz a stronie ministerstwa
    > sprawiedliwości

    Dziekuje za konkretna rade.

    Jaki sad jest wlasciwy do rozpatrywania takiej sprawy?

    --
    Grzegorz Kozlowski

  • 10. Data: 2004-01-10 21:18:17
    Od: "grzegorz" <m...@t...pl>

    > Jakie musze w takim razie poniesc koszta sądowe i czy mogę równiez
    uzupełnic
    > o nie kwotę pozwu?
    >
    > pdr
    > Olo

    W formularzu pozwu jest rubryka "żądanie zwrotu kosztów sądowych".
    http://www.ms.gov.pl/formularze/form1_p.doc

    --
    Grzegorz Kozlowski