  • 1. Data: 2004-01-10 15:51:20
    Temat: pouczenie podejrzanego
    Od: "WW" <t...@p...fm>

    Czy ktoś może wie, gdzie w internecie można znaleźć pełny i oficjalny tekst
    pouczenia o uprawnieniach i obowiązkach podejrzanego (druk ms-64); muszę go na
    jutro przetłumaczyć; za wskazówki dziękuję z góry,
    WW

  • 2. Data: 2004-01-10 18:34:56
    Temat: Re: pouczenie podejrzanego
    Od: "Rodrig von Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "WW" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    go na
    > jutro przetłumaczyć; za wskazówki dziękuję z góry,

    na sieci to go chyba nie ma... najprościej będzie jak skoczysz na najbliższy
    komisariat policji i powiesz jaka jest sprawa. Na pewno dadzą.

  • 3. Data: 2004-01-10 20:10:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rodrig von Falkenstein" <r...@g...pl>
    napisał w wiadomości news:btpgl2$dtf$1@inews.gazeta.pl...

    Problem może być, bo tego funkcjonuje kilka wersji. Generalnie powinny być
    jednakowe, ale drobne kosmetyczne poprawki były.

  • 4. Data: 2004-01-11 20:58:34
    Od: "therion" <t...@w...pl>

    > Problem może być, bo tego funkcjonuje kilka wersji. Generalnie powinny być
    > jednakowe, ale drobne kosmetyczne poprawki były.

    Mylisz się - kpk jasno precyzuje prawa i obowiązki podejrzanego, więc wersja
    może być tylko jedna i jest jedna ...

    http://www.przepisy.e-box.pl/druki

  • 5. Data: 2004-01-11 23:13:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "therion" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Mylisz się - kpk jasno precyzuje prawa i obowiązki podejrzanego, więc
    wersja
    > może być tylko jedna i jest jedna ...

    Uprawnienia są oczywiście jedne. Wersji druku sam widziałem kilka. Wzięło
    się to stąd, że w pierwotnych drukach tych po wejściu w życie nowego kpk,
    które krążyły po jednostkach Policji były błędy. Nie pamiętam teraz jakie,
    ale o ile się nie mylę były jakieś tam błędy w podstawach prawnych oraz
    czegoś brakowało. Przyszedł okólnik, by je poprawić i to robiono już na
    własną rękę. Po za tym później jeszcze były zmiany i znowu poprawki
    robiono na własną rękę, bo druki odgórne na dół nie docierały. Powielało
    się te pouczenia na kserokopiarkach.

    Ponadto funkcjonuje kilka formatów tych pouczeń. Od takich małych drobnym
    maczkiem mieszczących się na formacie A5 do wielkich z dwóch stron formatu
    A3. Te uprawnienia są oczywiście zbieżne, ale nie są to dosłownie te same
    teksty. Jeśli tłumaczka ma przetłumaczyć stosowny dokument, to uprzedziłem
    ją, żeby upewniła się, czy ten sam formularz wzięła do tłumaczenia, co
    jest w aktach. Bo mogą być drobne różnice edycyjne. Merytorycznych nie
    powinno być, o ile nie będzie to formularz sprzed korekty. No ale skoro to
    ma być tłumaczenie, to raczej pasowało by było wierne.

    > http://www.przepisy.e-box.pl/druki

    W odpowiedzi dostałem:

    Forbidden
    You don't have permission to access /druki/ on this server.

    Chyba mnie tam nie lubią. A jakiś inny adres?

  • 6. Data: 2004-01-12 18:43:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 11 Jan 2004, therion wrote:

> [...]
    >+ Mylisz się - kpk jasno precyzuje prawa i obowiązki podejrzanego, więc wersja
    >+ może być tylko jedna [...celowo wycięte :) ...]

    Pomijając stan faktyczny (wyjaśniony przez Roberta) to nie widzę
    związku :( możesz objaśnić ?

    Przykładowo: nowelizacja ustawy o podatku dochodowym jasno i wyraźnie
    precyzuje obowiązki prowadzącego DG w zakresie złożenia informacji
    o wyborze sposobu opodatkowania, składania informacji o należnym
    podatku - oraz deleguje MF do ustanawiania formularzy.
    Wzór PIT-5F (i -5L) wydał MF, "obowiązujący jest tylko jeden".
    Ale co do "informacji", braku rozporządzenia oraz twojej opinii
    muszę wyciągnąć pytanie czy uważasz że:
    - nie mniej niż 1328 wzorów i formatów "informacji" krążących po kraju
    nie spełnia ustawy
    - prawidłowa jest jeszcze inna niż wymienione forma i treść "informacji"
    - prowadzący są zwolnieni od złożenia informacji nim MF wyda "wzór"
    - ...inaczej ?

    ... ?

    :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2004-01-14 08:04:20
    Od: "lano" <l...@g...pl>

> [...]
    > - prawidłowa jest jeszcze inna niż wymienione forma i treść "informacji"
    > - prowadzący są zwolnieni od złożenia informacji nim MF wyda "wzór"

    Co to wspólnego z pouczeniem podejrzanego w sprawie karnej ?

  • 8. Data: 2004-01-14 15:08:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "lano" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Mylisz się - kpk jasno precyzuje prawa i obowiązki podejrzanego, więc
    wersja
    > może być tylko jedna i jest jedna ...
    >
    > i tu ją znajdziesz ...
    >
    > http://www.przepisy.e-box.pl/druki

    Przykro mi, ale w odpowiedzi na ten adres otrzymuje komunikat:

    Forbidden
    You don't have permission to access /druki/ on this server
    Apache/1.3.27 Server at www.przepisy.e-box.pl Port 80

    więc trudno mi się jest odnieść.

  • 9. Data: 2004-01-15 15:55:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Jan 2004, lano wrote:

    >+ > Pomijając stan faktyczny (wyjaśniony przez Roberta) to nie widzę
    >+ > związku :( możesz objaśnić ?
    [...]
    >+ > muszę wyciągnąć pytanie czy uważasz że:
    >+ > - nie mniej niż 1328 wzorów i formatów "informacji" krążących po kraju
    >+ > nie spełnia ustawy
    [...]

    >+ Co to wspólnego z pouczeniem podejrzanego w sprawie karnej ?

    Nie "z pouczeniem" a z *formularzem* realizującym owe pouczenie.

    Niejaki Therion twierdził że z faktu iż jest "jeden przepis"
    określający zakres pouczenia - wynikać ma że musi istnieć
    jeden i tylko jeden wzór formularza który przepis o pouczeniu
    realizuje.
    Oczywista nieprawda. A posłużyłem się przykładem żeby nie było
    że teoretyzuję - zasada "jeden przepis - dowolny formularz byle
    wszystkie dane były" ma zastosowanie w praktyce :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2004-01-15 17:43:35
    Od: "therion" <t...@w...pl>

    > Przykro mi, ale w odpowiedzi na ten adres otrzymuje komunikat:
    >
    > Forbidden
    > You don't have permission to access /druki/ on this server
    > Apache/1.3.27 Server at www.przepisy.e-box.pl Port 80

    spróbój więc www.przepisy.e-box.pl odnośnik iem do katalogu druków jest
    najwyżej na stronie znajdująca się kropka , tam jest wzór druku pouczenia
    podejrzanego ...