  • 1. Data: 2004-01-10 17:19:50
    Temat: Wykupienie mieszkania ! ! ! ? ? ?
    Od: "hawaii" <h...@w...pl>

    Witam
    W kwestiach prawnych jestem całkowitym laikiem więc jeśli Ktoś umiałby mi
    udzielic odpowiedzi byłbym bardzo wdzięczny.
    Jestem zameldowany w mieszkaniu spółdzielczym lokatorskim, którego
    właścicielem jest moja mama (główny lokator)
    Ja natomiast jestem włąscicielem lokalu(własnościowego) znajdującego się na
    tym samym piętrze, lecz nie jestem w nim zameldowany

    1. Czy mogą zostac właścicielem dwóch mieszkań w tej samej spółdzielni?.

    2. Czy jest możliwość przepisania mieszkania lokalu mojej mamy na mnie w ten
    sposób abym to ja był głównym lokatorem (oczywiście za jej zgodą)?

    i jeśli odp na pyt 2 brzmi nie to:
    3. Czy w przypadku wykupienia lokalu na własność przez moją mamę może ona
    przenieść cały wkład mieszkaniowy na mnie (ponieważpodobno nie możę ona go
    sprzedać przez okres 10 lat)?

    i w końcu
    4. Jesli uda mi sie nabyć prawo bycia głównym lokatorem w (obecnym)
    mieszkaniu mojej mamy to czy moje czlonkowstwo w społdzielni bedzie liczyc
    sie od dnia nabycia tego prawa, czy jako właściciel innego mieszkania juz
    jestem pełnoprawnym członkiem spółdzielni?

    dziękuję z góry za porady i pozdrawiam :-)

  • 2. Data: 2004-01-11 18:16:42
    Temat: Re: Wykupienie mieszkania ! ! ! ? ? ?
    Od: Fonon <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik hawaii napisał:
    > Jestem zameldowany w mieszkaniu spółdzielczym lokatorskim, którego
    > właścicielem jest moja mama (główny lokator)
    Jeśli jest to mieszkanie o statusie lokatorskim, to właścicielem jego
    jest spółdzielnia, a nie Mama (nawet jeśli jest głównym lokatorem).
    > Ja natomiast jestem włąscicielem lokalu(własnościowego) znajdującego się na
    > tym samym piętrze, lecz nie jestem w nim zameldowany
    Czy aby napewno jesteś właścicielem, czy tylko masz spółdzielcze
    własnościowe prawo do lokalu? W tym drugim przypadku właścicielem jest
    też spółdzielnia.

    > 1. Czy mogą zostac właścicielem dwóch mieszkań w tej samej spółdzielni?.
    Możesz.

    > 2. Czy jest możliwość przepisania mieszkania lokalu mojej mamy na mnie w ten
    > sposób abym to ja był głównym lokatorem (oczywiście za jej zgodą)?
    Co to masz na mysli mówiąc "przepisanie"? Jaki status chcesz by miało
    mieszkanie?

    > 3. Czy w przypadku wykupienia lokalu na własność przez moją mamę może ona
    > przenieść cały wkład mieszkaniowy na mnie (ponieważpodobno nie możę ona go
    > sprzedać przez okres 10 lat)?

    Jeśli Mama jest właścicelem, to może zrobić z mieszkaniem co chce, ale
    chyba nie jest i wtedy to zależy od statutu i regulaminów spółdzielni.
    Może przekształciła prawo do lokalu na specjalnych zasadach? Potrzebne
    są konkrety.

    > i w końcu
    > 4. Jesli uda mi sie nabyć prawo bycia głównym lokatorem w (obecnym)
    Takie pojęcie w zasadzie nie funkcjonuje.
    > mieszkaniu mojej mamy to czy moje czlonkowstwo w społdzielni bedzie liczyc
    > sie od dnia nabycia tego prawa, czy jako właściciel innego mieszkania juz
    > jestem pełnoprawnym członkiem spółdzielni?
    Jeśi Mama jest właścicielem, to nie musi być czonkiem spółdzielni. Tak
    samo Ty.
    Piotr

  • 3. Data: 2004-01-12 10:26:15
    Od: "hawaii" <h...@w...pl>

    Czyli w sumie niczego się nie dowiedziałem, ale dziękuję za odpowiedź.
    W sumie może jeszcze skocze na studia prawnicze, bo jesli nie będę rozumiał
    o co chodzi to nie ma to sensu.
    może za 5 lat już nie będę miał tego kłopotu bo przepisy i tak się
    zmienią!!!
    ... a myślałem, że pytanie jest proste. i takiej odpowiedzi oczekiwałem

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-01-12 11:03:50
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    hawaii wrote:

    > ... a my?la^(3)em, ?e pytanie jest proste. i takiej odpowiedzi oczekiwa^(3)em

    W sprawach spółdzielczych nic nie jest proste. Pytanie sformułowałeś
    źle, bo nie zawiera ono kluczowych informacji - jaki jest status lokali.
    Powinieneś wiedzieć czy tytuł do lokalu ma status:
    1) lokatorskiego spółdzielczego prawa do lokalu,
    2) własnościowego spółdzielczego prawa do lokalu,
    3) własności.
    Nadto mając własność lokalu można być członkiem spółdzielni, albo nie.
    Nic nie stoi na przeszkodzie, by mieć prawa do kilku lokali o statusie
    własnościowego spółdzielczego prawa do lokalu w spółdzielni.
    Powodzenia,
    Piotr

  • 5. Data: 2004-01-12 12:47:56
    Od: "hawaii" <h...@w...pl>

    W takim razie ide do spoldzielni moze ktras z milych sklonowanych pan
    udzieli mi odpowiedzi, bo do tej pory nie mialy ochoty tego robic, choc
    wydaje mi sie ze jak najbardziej mam do tego prawo!
    no coz mozewtedy trafialem na ich zle dni ! : )

    Aco do

    > Powodzenia,
    > Piotr

    To wielkie dzieki