    From: "Rodrig von Falkenstein" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sciaganie wierzytelnosci
    Date: Sat, 10 Jan 2004 21:56:43 +0100

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618" z Warszawy"
    <k...@W...interia.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "grzegorz" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Oj chyba nie jest to takie proste.
    > Zdaje się, że wzywasz do zapłaty określając termin zapłaty, a potem
    > ewentualnie składasz pozew do sądu o zapłatę.

    w zasadzie to właśnie tak wyglada - takie sprawy zwykle rozpoznawane są w
    postepowaniu nakazowym lub upominawczym. Wypełnia się druk pozwu, dołącza
    kopię faktury i wezwania do zapłaty z poświadczeniem odbioru przez dłużnika
    i czeka się aż sąd wyda nakaz. Jak się uprawomocni to można iść do
    komornika. Formularze pozwów znajdziesz a stronie ministerstwa
    sprawiedliwości