  • 1. Data: 2010-02-07 21:09:29
    Temat: Re: reklama kruka
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    DeSola pisze:

    > minely 3 lata a nie ma nakazu sadowego, to wierzytelnosci nie mozna juz w
    > zaden sposob dochodzic. Zasada jest prosta - na kazde 10 wyslanych listow

    Dalej już mi się nie chciało czytać, ponieważ jest to fałsz, a - jak
    wiadomo - z fałszu to sobie można dowolną bzdurę dowodzić.

    --
    Liwiusz

  • 2. Data: 2010-02-07 21:19:00
    Od: "DeSola" <p...@o...pl>

    > Dalej już mi się nie chciało czytać, ponieważ jest to fałsz, a - jak
    > wiadomo - z fałszu to sobie można dowolną bzdurę dowodzić.

    Napisalem wyrazie - po 3 latach jesli nie ma nakazu sadowego, wierzytelnosc
    jest juz przedawniona. Poprawiam - mozna ja dochodzic, ale dluznik moze sie
    do niej uchylic powolujac sie na przedawnienie i tego dotyczyl moj post.
    Innymi slowy - mozna ja dochodzic od ludzi naiwnych. Nie jest to dowodzenie
    zadnej bzdury. Rozumiem, ze zajmujesz sie na codzien lichwiarstwem wiec stad
    Twoja reakcja? Jesli tak nie jest, to napisz prosze o jakie dowodzenie bzdur
    Ci chodzi bo nie wiem?

    Maciek

  • 3. Data: 2010-02-07 21:24:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    DeSola pisze:
> [...]
    > jest juz przedawniona. Poprawiam - mozna ja dochodzic, ale dluznik moze sie

    Nie zawsze. Po drodze może nastąpić przerwanie biegu przedawnienia.

    > do niej uchylic powolujac sie na przedawnienie i tego dotyczyl moj post.
    > Innymi slowy - mozna ja dochodzic od ludzi naiwnych. Nie jest to dowodzenie

    Nie naiwnych, tylko nieznających prawa.

    > zadnej bzdury. Rozumiem, ze zajmujesz sie na codzien lichwiarstwem wiec stad

    Oczywiście. Żyję z tego.

    > Twoja reakcja? Jesli tak nie jest, to napisz prosze o jakie dowodzenie bzdur
    > Ci chodzi bo nie wiem?

    Nie wiem, czym się podniecasz? Zapłaciłeś coś kiedyś przedawnionego i
    teraz się bulwersujesz? Reklama jak reklama, ani lepsza ani gorsza od
    takiej, która namawia do kupna czegoś wartego 0,5Xzł za Xzł.

    A i twierdzenie, jakoby głównym działaniem KRUKów było dochodzenie
    przedawnionych długów jest mocno naciągane. Poza tym do rejestrów
    dłużników można wpisać nawet przedawnione należności.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2010-02-07 21:39:19
    Od: "DeSola" <p...@o...pl>

    > Nie zawsze. Po drodze może nastąpić przerwanie biegu przedawnienia.

    Tak , masz racje, ale to nie dotyczy Krukow itp ktore wykupuja wlasnie
    przeterminowane wierzytelnosci.

    > Nie naiwnych, tylko nieznających prawa.

    Zwał, jak zwał.

    > Nie wiem, czym się podniecasz? Zapłaciłeś coś kiedyś przedawnionego i
    > teraz się bulwersujesz? Reklama jak reklama, ani lepsza ani gorsza od
    > takiej, która namawia do kupna czegoś wartego 0,5Xzł za Xzł.

    Bulwersuje mnie ta reklama. Sliczna Pani odbierajaca telefon - "tak,
    pomozemy Panu - wydymamy Pana od tylu, od przodu i w ucho - z przyjacielskim
    usmiechem na ustach"
    Nie zaplacilem nic przedawnionego, znajomy dostal wlasnie taki uroczy
    liscik, nastepnie zalozyli mu sprawe - powolal sie na przedawnienie i wielcy
    windykatorzy obeszli sie smakiem.

    Rozumiem potrzebe istnienia firm windykacyjnych, komornikow itd. Ale juz ta
    reklama mi sie nie podoba. Np. firma provident tez mi sie nie podoba z tym
    co robi, bo to lichwiarstwo. Klientami provident sa czesto ludzie, ktorzy
    nie maja po prostu na chlebek i oni sie ciesza z mozliwosci zabrania takim
    ludziom mieszkania dzieki swoim lichwiarskim pozyczkom.

    > A i twierdzenie, jakoby głównym działaniem KRUKów było dochodzenie
    > przedawnionych długów jest mocno naciągane. Poza tym do rejestrów
    > dłużników można wpisać nawet przedawnione należności.

    Mozna ale imho ma to mniejsze znaczenie. Chodzilo mi tylko o ta reklame,
    oczywiscie nie jestem prawnikiem stad brak precyzji w moim poscie
    (oczywiscie powinienem wspomniec o mozliwosci przerwania biegu
    przedawnienia). Chcialem moim postem zwrocic tylko uwage ludziom, ktorych
    firmy windykacyjne moga oszukac - sprawdzcie, czy wasz dlug sie nie
    przedawnil, a dopiero pozniej cos podpisujcie -nic wiecej.

    pozdrawiam
    Maciek

  • 5. Data: 2010-02-07 21:42:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    DeSola pisze:

    > firmy windykacyjne moga oszukac - sprawdzcie, czy wasz dlug sie nie
    > przedawnil, a dopiero pozniej cos podpisujcie -nic wiecej.

    Tacy ludzie nie czytają usenetu.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2010-02-07 23:25:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    DeSola wrote:

    > Napisalem wyrazie - po 3 latach jesli nie ma nakazu sadowego, wierzytelnosc
    > jest juz przedawniona.

    dzwonią tylko nie wiadomo gdzie.
    Radziłbym jednak zajrzeć do ustawy i poczytać o okresach przedawnienia i
    co z tego wynika.
    nie po trzech latach, bo okres zalezy od rodzaju wierzytelnosci, i
    jeszcze by wypadało napisach po xx latch od czego.

    > Poprawiam - mozna ja dochodzic, ale dluznik moze sie
    > do niej uchylic powolujac sie na przedawnienie i tego dotyczyl moj post.

    ja sie nie odnoszę do tego co chciałeś napisać, tylko do tego co
    napisałeś a napisałeś kompletne bzdury.

    > Innymi slowy - mozna ja dochodzic od ludzi naiwnych.

    Nie. Można ich dochodzić od kazdego, nie tylko od naiwnych.

    >Nie jest to dowodzenie
    > zadnej bzdury. Rozumiem, ze zajmujesz sie na codzien lichwiarstwem wiec stad
    > Twoja reakcja?

    oczywiscie ty wiesz.
    Akurat to co robią nie jest żadnym świśtwem, tylko jak to robią. A to
    dwie różne sprawy. I akurat z nimi tez sie daje dogadac tylko trzeba umiec.

    >Jesli tak nie jest, to napisz prosze o jakie dowodzenie bzdur
    > Ci chodzi bo nie wiem?

    domyślam się, że nie wiesz, bo matma też ci jakoś kiepsko szła.

  • 7. Data: 2010-02-08 07:16:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > A i twierdzenie, jakoby głównym działaniem KRUKów było dochodzenie
    > przedawnionych długów jest mocno naciągane. Poza tym do rejestrów

    No fakt: zapomniał o spornych, zapłaconych oraz zupełnie nieistniejących ;->

    > dłużników można wpisać nawet przedawnione należności.

    Oraz za powyższe, niestety, co powoduje, że każdy kto choć trochę myśli
    leje na te rejestry.

  • 8. Data: 2010-02-08 18:56:42
    Od: "Nostradamus" <l...@o...pl>

    Użytkownik "DeSola" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    >Chcialem moim postem zwrocic tylko uwage ludziom, ktorych firmy
    >windykacyjne moga oszukac

    Oszukać oszustów, czyli nieuczciwych dłużników??

  • 9. Data: 2010-02-09 18:19:12
    Od: "arek" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Nostradamus" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "DeSola" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Oszukać oszustów, czyli nieuczciwych dłużników??
    Słyszałem z radia o przypadkach, kiedy Kruk wysyłał wezwania tylko na
    podstawie imienia i nazwiska - do innych osób. Była z tym swego czasu jakaś
    afera. Podobno celują też w nękaniu staruszków (rodziców), którzy są
    jedynymi spadkobiercami po dłużnikach. Zapamietałem z audycji taki tekst
    "Panie redaktorze - a skąd pan wie, że ja, który dziś do pana dzwonię, nie
    zostawię panu w testamencie całego dobytku, z długami włacznie? Mam takie
    prawo. To, że sąd pana nie powiadomi, to że o niczym pan nie wie, nie jest
    dla Kruka żadnym wyjaśnieniem. Jeśli pan się nie odwoła, jeśli nie odmówi
    przyjęcia spadku - już po panu".

    Arek

  • 10. Data: 2010-02-09 18:22:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    arek pisze:
> [...]
    > dla Kruka żadnym wyjaśnieniem. Jeśli pan się nie odwoła, jeśli nie odmówi

    Tzn. o czym ma sąd powiadomić? Ma powiedzieć rodzicom, że im dziecko
    zmarło? Do ustawodawcy mieć pretensje, że domyślnie się dziedziczy wszystko.

    --
    Liwiusz