    From: "DeSola" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: reklama kruka
    Date: Sun, 7 Feb 2010 22:39:19 +0100

    > Nie zawsze. Po drodze może nastąpić przerwanie biegu przedawnienia.

    Tak , masz racje, ale to nie dotyczy Krukow itp ktore wykupuja wlasnie
    przeterminowane wierzytelnosci.

    > Nie naiwnych, tylko nieznających prawa.

    Zwał, jak zwał.

    > Nie wiem, czym się podniecasz? Zapłaciłeś coś kiedyś przedawnionego i
    > teraz się bulwersujesz? Reklama jak reklama, ani lepsza ani gorsza od
    > takiej, która namawia do kupna czegoś wartego 0,5Xzł za Xzł.

    Bulwersuje mnie ta reklama. Sliczna Pani odbierajaca telefon - "tak,
    pomozemy Panu - wydymamy Pana od tylu, od przodu i w ucho - z przyjacielskim
    usmiechem na ustach"
    Nie zaplacilem nic przedawnionego, znajomy dostal wlasnie taki uroczy
    liscik, nastepnie zalozyli mu sprawe - powolal sie na przedawnienie i wielcy
    windykatorzy obeszli sie smakiem.

    Rozumiem potrzebe istnienia firm windykacyjnych, komornikow itd. Ale juz ta
    reklama mi sie nie podoba. Np. firma provident tez mi sie nie podoba z tym
    co robi, bo to lichwiarstwo. Klientami provident sa czesto ludzie, ktorzy
    nie maja po prostu na chlebek i oni sie ciesza z mozliwosci zabrania takim
    ludziom mieszkania dzieki swoim lichwiarskim pozyczkom.

    > A i twierdzenie, jakoby głównym działaniem KRUKów było dochodzenie
    > przedawnionych długów jest mocno naciągane. Poza tym do rejestrów
    > dłużników można wpisać nawet przedawnione należności.

    Mozna ale imho ma to mniejsze znaczenie. Chodzilo mi tylko o ta reklame,
    oczywiscie nie jestem prawnikiem stad brak precyzji w moim poscie
    (oczywiscie powinienem wspomniec o mozliwosci przerwania biegu
    przedawnienia). Chcialem moim postem zwrocic tylko uwage ludziom, ktorych
    firmy windykacyjne moga oszukac - sprawdzcie, czy wasz dlug sie nie
    przedawnil, a dopiero pozniej cos podpisujcie -nic wiecej.

    pozdrawiam
    Maciek