  • 1. Data: 2010-02-01 12:31:15
    Temat: przebudowa drogi
    Od: Morian <m...@t...pl>

    Witam

    Mieszkam w domu w mieście przy lokalnej drodze gminnej o małym ruchu.
    Wyjazd z posesji mam bezpośrednio na tą drogę (do tego wyjeżdzam
    zawsze tyłem).

    Dowiedziałem się, że w związku z budową mostu, droga ta zostanie
    przebudowana i będzie drogą wojewódzką szybkiego ruchu, być może nawet
    ekspresową (4 pasy).

    Czy jest to zgodne z prawem, że 20 metrów od domu utworzy się tak
    bardzo uciążliwą trasę? Oprócz mnie dookoła (osiedle) jest jeszcze
    kilkanaście innych domów bezpośrednio przy drodze, plus kilkadziesiąt
    położonych coraz dalej.

    Nikt nie jest zadowolony z takiego obrotu sprawy.

    Dodam, że wcześniej planowano wybudować 2 km dalej obwodnicę, niestety
    teraz brak na to pieniędzy.

    Czy coś można zrobić w takiej sprawie?

  • 2. Data: 2010-02-01 12:41:28
    Temat: Re: przebudowa drogi
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 1 Feb 2010 04:31:15 -0800 (PST), Morian napisał(a):

> [...]
    >
    > Dowiedziałem się, że w związku z budową mostu, droga ta zostanie
    > przebudowana i będzie drogą wojewódzką szybkiego ruchu, być może nawet

    Ekspresowa z wyjazdami z domów? Niemożliwe.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 3. Data: 2010-02-01 13:02:42
    Od: <d...@i...pl>

    Droga kategorii wojewódzkiej nie może być ekspresówką (np. 2x2 pasy), może
    chodzi o drogę krajową.
    Tak czy inaczej przy drodze ekspresowej będą jezdnie czy to sewrisowe czy to
    dojazdowe do posesji i raz na jakiś czas będzie włączenie do ekspresówki.
    Wojewódzkiej drogi tak się nie rozbudowuje.

    --
    pozdrawiam
    dr_indy

  • 4. Data: 2010-02-01 13:22:37
    Od: Morian <m...@t...pl>

    Jak na razie nad trasą pracują projektanci, jak droga będzie
    faktycznie wyglądała dopiero się okaże.

    Generalnie problem nie w tym jak szeroka będzie droga, tylko w
    powstaniu uciążliwej trasy tuż koło domów. Czy to będzie 2-pasmówka
    czy nie, nowym traktem do mostu podążał będzie sznur aut, w tym TIR-
    ów.

  • 5. Data: 2010-02-01 16:21:49
    Od: Czeresniak <d...@o...pl>

    Morian pisze:
> [...]
    > bardzo uciążliwą trasę? Oprócz mnie dookoła (osiedle) jest jeszcze
    > kilkanaście innych domów bezpośrednio przy drodze, plus kilkadziesiąt

    Jest to zgodne z prawem. Jeśli domy będą im przeszkadzały to Was
    wywłaszczą korzystając z możliwości jakie daje Inwestycji Celu Publicznego.

    > Nikt nie jest zadowolony z takiego obrotu sprawy.

    Nie dziwię się, niestety to nie ma znaczenia.

    > Dodam, że wcześniej planowano wybudować 2 km dalej obwodnicę, niestety
    > teraz brak na to pieniędzy.
    >
    > Czy coś można zrobić w takiej sprawie?

    Możesz wynająć ekologów może znajdą jakąś cenną trawę lub mrówkę albo
    coś podobnego.
    A może to są tylko przygotowania do zmiany mpzp? Jeśli tak to można
    spróbować dogadać się z innymi mieszkańcami miasta i oprotestować projekt.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 6. Data: 2010-02-02 14:21:51
    Od: Morian <m...@t...pl>

    Czyli pozostaje tylko zebrać się i protestować... To mi na stare lata
    przyszło ;(