  • 11. Data: 2004-09-15 18:14:14
    Temat: Re: rachunek w drzwiach, a odsetki
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Napisałem więc reklamację, powołując się na art. 476 k.c.

    A czy przypadkiem termin zapłaty za gaz nie był z góry oznaczony?

    Poza tym radca prawny ma rację, że opóźnienie i zwłoka to dwa różne
    terminy. A odsetki należą się nie tylko za zwłokę ale już i za samo
    opóźnienie (czyli już za samo przekroczenie ustalonego wcześniej
    terminu płatności)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 12. Data: 2004-09-15 18:23:43
    Od: adamb <z...@w...abkom.tk>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > To co przytoczyłeś reguluje TYLKO płatność "za paliwo" (energię,
    > impulsy telefoniczne...).

    To jest treść w mojej aktualnej umowie z Zakładem Gazowniczym.

    --
    pozdrawiam
    Adam

  • 13. Data: 2004-09-15 18:44:16
    Od: adamb <z...@w...abkom.tk>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > Ależ nie za *tę* część usługi !!
    > Mowa o "opłacie stałej" - opłacie przesyłowej, licznikowej, abonamencie

    TA część to zaledwie 1/5 kwoty z faktury, a odsetki były reklamowane od
    całej kwoty.

    --
    pozdrawiam
    Adam

  • 14. Data: 2004-09-16 14:46:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Sep 2004, adamb wrote:

> [...]
    >+ > impulsy telefoniczne...).
    >+
    >+ To jest treść w mojej aktualnej umowie z Zakładem Gazowniczym.

    ...no to IMHO opłata przesyłowa należy się bez faktury.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 15. Data: 2004-09-16 17:17:12
    Od: adamb <z...@w...abkom.tk>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > ...no to IMHO opłata przesyłowa należy się bez faktury.

    A w jakim terminie płatności??
    I co z sytuacją, kiedy w grę wchodzi kara umowna dla dostawcy, za nie
    wywiązywanie się z realizacji umowy??

    --
    pozdrawiam
    Adam

  • 16. Data: 2004-09-17 09:38:16
    Od: "Artur Ch." <f...@f...de>

    Dnia 15 wrz o godzinie 19:45, na pl.soc.prawo, Gotfryd Smolik news
    napisał(a):

    > Ależ nie za *tę* część usługi !!
    > Mowa o "opłacie stałej" - opłacie przesyłowej, licznikowej, abonamencie
    > - jak by się nie nazywała przy danej umowie.

    Za bardzo się zagalopowałeś Gotfryd. Nie otrzymałeś rachunku/faktury za
    energię w miesiącu lipcu - jaką zapłacisz stałą kwotę?
    Dlaczego przytoczyłem lipiec? Ano dlatego że wtedy następuje zmiana cen,
    zarówno przesyłowych i stałej /licznikowej/.

    > Ta część jest z góry znana, termin płatności też.

    Nie zawsze jest znany termin. Chyba że mnie przekonasz że wszystkie umowy
    to określają - wtedy chylę czoło przed Tobą ;)

    Czy w Umowie masz określone co znaczy _należność_ w rozumieniu
    przytoczonego przez Ciebie fragmentu?
    Czy chodzi o abonament czy o całkowita należność... ?
    Jeżlei abonament - zgoda - to jest prawie stała opłata. A jeżeli całkowita
    należność - to ską wiesz jaka ona jest? Uśredniasz swoje 3, 6 ostatnich
    rachunków i wpłacasz średnią?

    > Nadto - IMO ów tekst można odczytać tak, że przecież Polkomtel w razie
    > czego poda przez telefon należnośc... ;) !

    Oczywiście że może podać. zapłacisz, a faktury jednak nie otrzymasz, po
    prostu zginęła - jak to zaksięgujesz u siebie?

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 17. Data: 2004-09-17 20:01:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Ch." <f...@f...de> napisał w wiadomości

> [...]
    > Dlaczego przytoczyłem lipiec? Ano dlatego że wtedy następuje zmiana cen,
    > zarówno przesyłowych i stałej /licznikowej/.

    Płacę tę z ostatniej faktury lub umowy.

    > Nie zawsze jest znany termin. Chyba że mnie przekonasz że wszystkie umowy
    > to określają - wtedy chylę czoło przed Tobą ;)

    Jesli nie określa, to wierzyciel ma pecha i musi dowieść, kiedy dostarczył
    fakturę.

  • 18. Data: 2004-09-18 18:01:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Sep 2004, adamb wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news napisał(a):
    >+ > ...no to IMHO opłata przesyłowa należy się bez faktury.
    >+
    >+ A w jakim terminie płatności??

    IMHO - zależy od umowy. W umowie którą zapodałem jako przykład
    jest "opłata abonamentowa jest pobierana z góry co miesiąc",
    z czego wynika iż terminem płatności jest ostatni dzień roboczy
    miesiąca poprzedniego.

    >+ I co z sytuacją, kiedy w grę wchodzi kara umowna dla dostawcy, za nie
    >+ wywiązywanie się z realizacji umowy??

    A to zależy co jest w umowie. Jeśli sugerujesz że terminowe wystawienie
    faktury jest objęte karą umowną - to może... ale nie spotkałem się :)
    Kary umowne z reguły dotyczą *konkretnych* elementów umowy, jak w treści
    jest iż "dostawca dostarcza usługę" - to znaczy iż dostawa faktury jest
    czynnością uboczną karą nie objętą :) IMHO oczywiście :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 19. Data: 2004-09-18 18:09:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Sep 2004, Artur Ch. wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Dlaczego przytoczyłem lipiec? Ano dlatego że wtedy następuje zmiana cen,
    >+ zarówno przesyłowych i stałej /licznikowej/.

    Rozumiem. Czyli mam do wyboru:
    - sprawdzenie w publicznie dostępnym cenniku; dla ustaw konsumenckich
    taki tryb jest dopuszczalny, całkiem spora część banków tak robi
    ("cennik wywieszony w banku obowiązuje" i trzeba dopilnować żeby
    bank miał z czego potrącić za prowadzenie konta i KK - a jak nie
    to debet "karny").

    >+ > Ta część jest z góry znana, termin płatności też.
    >+
    >+ Nie zawsze jest znany termin. Chyba że mnie przekonasz że wszystkie umowy
    >+ to określają - wtedy chylę czoło przed Tobą ;)

    Nie przekonam :)
    "Moje telekomunikacyjne" określają.
    Nie chce mi się sprawdzać w KC czy coś przewiduje na tę okoliczność :)

    [...]
    >+ Czy w Umowie masz określone co znaczy _należność_ w rozumieniu
    >+ przytoczonego przez Ciebie fragmentu?
    >+ Czy chodzi o abonament czy o całkowita należność... ?

    Należy domniemywać że całkowitą.
    Mam do wyboru:
    - zgodnie z umową "skontakować się" (pewnie mi podadzą :>)
    - jak NIE mam żadnych danych - przyjąć że abonament należy się na pewno :)

    >+ Jeżlei abonament - zgoda - to jest prawie stała opłata. A jeżeli całkowita
    >+ należność - to ską wiesz jaka ona jest? Uśredniasz swoje 3, 6 ostatnich
    >+ rachunków i wpłacasz średnią?

    Pod żadnym pozorem :)
    Raczej mam na myśli "bezsporną wartość należności", czyli to co każda
    strona (nieważne czy ubezpieczyciel czy korzystający z telefonu) zobo-
    wiązany jest wpłacić w razie sporu.
    Dopóki NIE MAM żadnej innej informacji - abonament jest "bezsporny"...

> [...]
    >+
    >+ Oczywiście że może podać. zapłacisz, a faktury jednak nie otrzymasz,

    Spokojnie spokojnie.
    Po coś instytucja duplikatu została wymyślona...

    >+ po prostu zginęła - jak to zaksięgujesz u siebie?

    Jak dojdzie duplikat. Wcześniej nie mogę i tyle.
    Dla porządku: po coś podatek dochodowy rozlicza się do końca kwietnia
    (aby "memoriałowi" mieli czas doliczyć się zaległych faktur :)).

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 20. Data: 2004-09-19 06:31:52
    Od: adamb <z...@w...abkom.tk>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > A to zależy co jest w umowie. Jeśli sugerujesz że terminowe wystawienie
    > faktury jest objęte karą umowną - to może... ale nie spotkałem się :)

    Nie pomyślałem o tym, ale sam pomysł jest niezły :)

    > Kary umowne z reguły dotyczą *konkretnych* elementów umowy, jak w treści
    > jest iż "dostawca dostarcza usługę" - to znaczy iż dostawa faktury jest
    > czynnością uboczną karą nie objętą :) IMHO oczywiście :)

    Chodziło mi o sytuacje, kiedy abonament (itp.) przestaje być elementem
    "bezspornym", czyli np. na 2 dni zostanie odcięta dostawa medium/usługi,
    co jest objęte karą umowną.

    --
    pozdrawiam
    Adam