    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: rachunek w drzwiach, a odsetki
    Date: Sat, 18 Sep 2004 20:09:20 +0200

    On Fri, 17 Sep 2004, Artur Ch. wrote:
    [...]
    >+ Za bardzo się zagalopowałeś Gotfryd. Nie otrzymałeś rachunku/faktury za
    >+ energię w miesiącu lipcu - jaką zapłacisz stałą kwotę?
    >+ Dlaczego przytoczyłem lipiec? Ano dlatego że wtedy następuje zmiana cen,
    >+ zarówno przesyłowych i stałej /licznikowej/.

    Rozumiem. Czyli mam do wyboru:
    - sprawdzenie w publicznie dostępnym cenniku; dla ustaw konsumenckich
    taki tryb jest dopuszczalny, całkiem spora część banków tak robi
    ("cennik wywieszony w banku obowiązuje" i trzeba dopilnować żeby
    bank miał z czego potrącić za prowadzenie konta i KK - a jak nie
    to debet "karny").

    >+ > Ta część jest z góry znana, termin płatności też.
    >+
    >+ Nie zawsze jest znany termin. Chyba że mnie przekonasz że wszystkie umowy
    >+ to określają - wtedy chylę czoło przed Tobą ;)

    Nie przekonam :)
    "Moje telekomunikacyjne" określają.
    Nie chce mi się sprawdzać w KC czy coś przewiduje na tę okoliczność :)

    [...]
    >+ Czy w Umowie masz określone co znaczy _należność_ w rozumieniu
    >+ przytoczonego przez Ciebie fragmentu?
    >+ Czy chodzi o abonament czy o całkowita należność... ?

    Należy domniemywać że całkowitą.
    Mam do wyboru:
    - zgodnie z umową "skontakować się" (pewnie mi podadzą :>)
    - jak NIE mam żadnych danych - przyjąć że abonament należy się na pewno :)

    >+ Jeżlei abonament - zgoda - to jest prawie stała opłata. A jeżeli całkowita
    >+ należność - to ską wiesz jaka ona jest? Uśredniasz swoje 3, 6 ostatnich
    >+ rachunków i wpłacasz średnią?

    Pod żadnym pozorem :)
    Raczej mam na myśli "bezsporną wartość należności", czyli to co każda
    strona (nieważne czy ubezpieczyciel czy korzystający z telefonu) zobo-
    wiązany jest wpłacić w razie sporu.
    Dopóki NIE MAM żadnej innej informacji - abonament jest "bezsporny"...

    >+ > Nadto - IMO ów tekst można odczytać tak, że przecież Polkomtel w razie
    >+ > czego poda przez telefon należnośc... ;) !
    >+
    >+ Oczywiście że może podać. zapłacisz, a faktury jednak nie otrzymasz,

    Spokojnie spokojnie.
    Po coś instytucja duplikatu została wymyślona...

    >+ po prostu zginęła - jak to zaksięgujesz u siebie?

    Jak dojdzie duplikat. Wcześniej nie mogę i tyle.
    Dla porządku: po coś podatek dochodowy rozlicza się do końca kwietnia
    (aby "memoriałowi" mieli czas doliczyć się zaległych faktur :)).

    pozdrowienia, Gotfryd