  • 1. Data: 2004-09-14 11:38:26
    Temat: Reklamacja a dodatkowe koszty
    Od: Gustaw Kowalski <g...@N...pl>

    Witam serdecznie i prosze o pomoc.
    Kupielem niedawno na aukcji Allegro program. Koles przyslal mi go (na
    polski adres), ale byla to licencja OEM a nie BOX jak glosila aukcja i
    umowa kupna-sprzedazy, ktora zawarlismy. Jest on mi gotowy zwrocic
    wylicytowana kwote za program.
    Problem 1:
    Mieszkam za granica i domagam sie od niego zwrotu dodatkowych kosztow,
    ktore ponioslem w zwiazku z tym, ze paczka zostala przeslana przez moja
    rodzine z mojego adresu w Polsce na adres zagraniczny. Chce aby rowniez
    zwrocil mi koszt jaki bede musial poniec by wysylac mu paczke z
    zagranicy.
    Problem 2: twierdzi on, ze musze najpierw oddeslac mu program a potem on
    mi odda pieniadze. Ja mu juz drugi raz zaufac nie chce i domagam sie,
    zeby najpierw on oddal mi pieniadze, a ja mu potem odesle program.

    Czy moje zadania sa prawnie uzasadnione (bo "moralnie" wydaje mi sie, ze
    mam calkowita racje)? Co na to Kodeks Handlowy?

    Z gory serdeczne dzieki
    Gustaw

  • 2. Data: 2004-09-14 20:05:16
    Temat: Re: Reklamacja a dodatkowe koszty
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    WAM wrote:
    > Skoro zawarliscie umowe k-s to znaczy ze zaden z Was nie prowadzi dz.
    > gosp.

    Możesz przybliżyć tok swojego rozumowania?

    KG

  • 3. Data: 2004-09-14 20:07:15
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 14 Sep 2004 13:38:26 +0200, Gustaw Kowalski
    <g...@N...pl> wrote:

    >Co na to Kodeks Handlowy?
    Nie obowiazuje od kilku lat.

    Skoro zawarliscie umowe k-s to znaczy ze zaden z Was nie prowadzi dz.
    gosp. a wiec raczej w Kodeksie Cywilnym szukaj rozwiazania problemu.

    WAM
    --
    Sylwester 2004!
    Może nad morze?

  • 4. Data: 2004-09-14 20:15:46
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 14 Sep 2004 22:05:16 +0200, kam <X#k...@w...pl.#X> wrote:

    >Możesz przybliżyć tok swojego rozumowania?
    Tok rozumowania byl taki ze... mialem na mysli ze sprzedawca nie
    prowadzi dz.gosp :)

    WAM
    --
    Sylwester 2004!
    Może nad morze?

  • 5. Data: 2004-09-15 09:01:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Sep 2004, WAM wrote:
    [...]
    >+ Skoro zawarliscie umowe k-s to znaczy ze zaden z Was nie prowadzi dz.
    >+ gosp.

    No nie no, własnie dowiedziałem się że od trzech lat NIE prowadzę
    DG. Ale wtopa.... poświadczenie nieprawdy, nieprawidłowe zgłoszenie
    DG, REGON, ZUS i VAT... co mi tam jeszcze chcesz zarzucić ? ;)

    No chyba że okrężną drogą chciałeś powiedzieć:

    >+ a wiec raczej w Kodeksie Cywilnym szukaj rozwiazania problemu.

    ... że chodzi o to iż nie ma w polskim prawie umowy kupna-sprzedaży
    bo to się "umowa sprzedaży" nazywa, tak ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2004-09-15 09:07:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Sep 2004, Gustaw Kowalski wrote:
    [...]
    >+ Problem 2: twierdzi on, ze musze najpierw oddeslac mu program a potem on
    >+ mi odda pieniadze. Ja mu juz drugi raz zaufac nie chce

    Rozumiem. Ale stan jest zdaje się taki że dopóki nabytek jest
    w twoich rękach to podstawy do *żądania* zwrotu zapłaty chyba
    nie masz :(
    Padnie standardowe pytanie: "a co stanowi umowa" ? (na 99,98%
    odpowiedź brzmi: "nic", dobrze myślę ?)

    pozdrowienia, Gotfryd