  • 21. Data: 2006-04-04 20:47:16
    Temat: Re: przepisy drogowe- wpychanie sie miedzy auta.
    Od: "Vasco" <v...@p...fmfm>

    > Zasadniczo nie (o ile nic ostatnio nie zmienili), niemniej jednak
    > ponieważ przepisy dopuszczają coś takiego, jak nie wyznaczone pasy ruchu
    > (czyli masz 3 pasy, ale znaków poziomych ich wydzielających już nie ma)
    > jest to IMHO luka w przepisach.

    Ja mowie o wyznaczonych pasach.

    > Ja każdy zamiar manewru sygnalizuję. Nigdy też nie wykonuję na widok
    > dziury gwałtownych manewrów dla "zaoszczędzenia" amortyzatorów - lepiej,
    > żeby szybciej poszły amortyzatory, niż żebym się na kogoś władował
    > wykonująć na ślepo manewr.

    To w miejsce tej dziury wstaw rowerzyste (albo idacych krawedzia jezdni
    ludzi), ktory pojawil sie nagle po prawej stronie mego pasa. Dlaczego nagle?
    Czesto taki rowerzysta jest wyprzedzany przez pojazd (np. zaslaniajaca
    wszystko ciezarowke) jadacy przede mna (oczywiscie niesygnalizujacy
    jakiekolwiek wyprzedzania, czy zmniejszenia predkosci). To co stukamy:
    rowerzyste czy motocykliste?

    > Jeśli ktoś ma problemy z bezpiecznym ominięciem przeszkody typu dziura -
    > najprawdopodobniej jedzie za szybko.

    W takim razie, jezeli ktos wyprzedza inny pojazd tym samym pasem, to znaczy,
    ze albo nie chce mu sie wyprzedzac normalnie, pasem z lewej strony, albo nie
    ma dosc miejsca na taki manewr...

    Staram sie nie byc zlosliwy, ale jakos czesto sie zdarza, ze jade sobie 90
    km/h i nagle cos mi przelatuje 20 cm od lewego lusterka, drugie tyle od
    mijanego auta z przeciwka, i juz tego nie widac... Jak stoje na swiatlach i
    widze, ze czai sie motocyklista aby powyprzedzac, robie miejsce. Ale
    naprawde, korzystajcie z tego, ale nie ladujcie sie na sile!

    Pozdrawiam
    Vasco

  • 22. Data: 2006-04-04 20:49:52
    Od: "maf" <m...@n...alpha.pl>

    Użytkownik "Pawel" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zakładam trzy mozliwosci- po lewej stronie samochodów, po miedzy dwa
    rzedy
    > lub po prawej)
    >

    > Czasami ustawiają sie dwa rzedy aut (jedni prosto - drudzy w prawo ( w
    wypadku
    > korków) w miejsch gdzie nie ma wymalowanych dwóch pasów- ( takie
    ułatwianie
    > sobie zycia)- Czy to jest legalne ?
    > Czy moge ich jeszcze wyprzedać, skoro sie zmieszcze- Bo skoro dwa rzedy
    aut
    > sie mieszą a ja motorem moge zrobić jakby trzeci.. :) ?
    Witam
    Tak przypadkowo przeczytalem ten watek.
    Przypomniala mi sie fotka, ktora przyslala mi znajoma z kanady.
    Adres do fotki http://www.optymal-btw.aktis.i.p.pl/niagara_dojazdr.
    jpg
    Jak widac tam inna kultura, czy lepsza czy gorsza ocen sam. motocyklisci
    slusznie czekaja w korku, a ile miejsca z prawej strony.....
    Pozdr
    maf

  • 23. Data: 2006-04-04 20:53:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin Żyła wrote:

    > Nie kłamie.

    Kłamie.

    > Ale zawsze może nadziać się na otwarte drzwi etc.

    Poczytaj sobie zakaz otwierania drzwi bez upewnienia się, czy nie
    utrudni to komuś ruchu: Art. 45, ust. 1, p. 3)

    > Poczytaj o:
    > - zachowaniu bezpiecznej odległości

    Jest bezpieczna.

    > - omijaniu pojazdów
    > - omijaniu pojazdów stojących w kolumnie

    Well? Nie jest zabronione.

  • 24. Data: 2006-04-04 21:00:07
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    wiadomości news:4432d371@news.home.net.pl...

    > Jak pisałem - mogę stanąć równolegle, ale wtedy ryzykuję. Wchodzi więc
    > "siła wyższa" i muszę się wysforować choć kawałek przed.
    Dalej nie dasz rady bez zlamania przepisow i ja stawiam auto przodem na
    linii , aby wyeliminowac "sprytniejszych" (samochodziarzy rowniez tu takich
    tez nie brakuje) , wiec musialbys zlamac przepisy - niestety koledzy
    motocyklisci robia to bardzo czesto.Nic nie mialbym przeciwko temu , gdyby
    ruszali odpowiednio szybko, ( ja ruszam baardzo szybko) a oni swoimi
    motorkami czekaja, gdyz stoja oczywicie tak , ze nie widza jakie jest
    swiatlo.

    > To się może zdarzyć w korku i przy samochodach jadących "swoimi" pasami
    >jak się za bardzo w "swoich" pasach kręcą - mogą sobie wzajemnie urwać
    >lusterka, więc czego się czepiasz akurat motocykli?

    Coz jak ktos chce mi urwac lustrerko lub cos innego ( mam szerokie auto,ale
    zawsze mieszcze sie na pasie lacznie z lusterkiem - wiec dlatego pisze o
    "moim" pasie ) i nawet nie zatrzyma sie i nie zapyta czy cos sie nie stalo
    ( zawsze moze peknac - dlaczego ja mam placic?) to uwazam to za ucieczke z
    miejsca kolizji - dochodzenie w takiej sprawie na policji idzie bardzo
    opornie wrecz konczy sie umorzeniem i dziwisz sie nam samochodziarzom? Tak
    nikt normalny nie postepuje.

    > Dostałbyś w ryj gazem pieprzowym, a a potem zostałbyś oddany w ręce
    > policji. I byś miał dość na jeden dzień.
    Nie dostalbym, gdyz tak nie zrobilbym (to byl przyklad wkurzonego
    samochodziarza , ktory widzialem, nie byl on dobry ale trzeba miec
    poszanowanie dla cudzych rzeczy), jednak gdybys stal w korku zatrzymalbym
    Cie, a gdybys skakal, coz zatrzymanie obywatelskie nie zawsze jest
    bezbolesne;) a swiatkow nie brakloby i powinienes byc wtedy szczesliwy gdyby
    nie skonczylo sie linczem ;). Gdybys uciekl to tylko policja , ale to juz
    marnie widze ( z autopsji).

    > Primo: co innego działanie celowe, a co innego "wypadek przy pracy".
    Ucieczka z miejsca kolizji to nie wypadek przy pracy - gdybys zatrzymal sie
    zapytal czy wszystko OK to sprawa jest jasna i bezdyskusyjna ( jak nic sie
    nie stalo), ale jakos nigdy nie widzialem, aby motocyklista sie zatrzymal i
    zapytal, a uszkodzone, pekniete lusterko kosztuje 500...powinien pokryc z
    OC.

    > Secundo: to co wyżej - czego czepiasz się motocyklistów przemykających się
    > przez korki? Jak się jedzie nieumiejętnie, to nawet jadąc samochodem
    > "swoim" pasem i to z przeciwnego kierunku można komuś urwać lusterko...
    Jakos mi sie nie zdarzylo urwac komus lusterko , jak jade blisko to jade
    wolno a nie 60km/h

    > Ubliżasz mi - wyzywasz mnie od chamów i bandytów, bo bojąc się półślepych
    > "sportowców" starujących z piskiem opon wolę wysunąć się kapkę do przodu
    > przed tę twoją "swiętą" linię zatrzymania i być widocznym.

    Jesli to Cie obrazilo przepraszam, nie pisalem o Tobie, moj punkt widzenia
    jest inny. Sam lubie czasem pojezdzic na motorze, ale robie to ostroznie;)

    K.

  • 25. Data: 2006-04-04 21:02:21
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jak widac tam inna kultura, czy lepsza czy gorsza ocen sam. motocyklisci
    > slusznie czekaja w korku, a ile miejsca z prawej strony.....

    Pewnie robione z policyjnego radiowozu :)>

  • 26. Data: 2006-04-04 21:03:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Vasco wrote:

    > To w miejsce tej dziury wstaw rowerzyste (albo idacych krawedzia jezdni
    > ludzi), ktory pojawil sie nagle po prawej stronie mego pasa. Dlaczego nagle?

    Pojawił się? Znikąd?

> [...]
    > wszystko ciezarowke) jadacy przede mna (oczywiscie niesygnalizujacy
    > jakiekolwiek wyprzedzania, czy zmniejszenia predkosci). To co stukamy:

    Chwilunia - jesteś szerszy od ciężarówki? Ciężarówka wyprzedziła, a ty
    MUSISZ trafić rowerzystę? Oj, coś kręcicie w zeznaniach, obywatelu ;->

    > W takim razie, jezeli ktos wyprzedza inny pojazd tym samym pasem, to znaczy,
    > ze albo nie chce mu sie wyprzedzac normalnie, pasem z lewej strony, albo nie
    > ma dosc miejsca na taki manewr...

    Niemniej jednak nie jest to zabronione. A niedostosowanie prędkości do
    warunków jazdy - owszem.

    > Staram sie nie byc zlosliwy, ale jakos czesto sie zdarza, ze jade sobie 90
    > km/h

    90km/h? A gdzie tak pędzisz, jeśli wolno spytać? Po mieście? ;->

    > i nagle cos mi przelatuje 20 cm od lewego lusterka, drugie tyle od
    > mijanego auta z przeciwka, i juz tego nie widac...

    Pomijając prędkość - nie jest to zabronione. A chyba sam przyznasz, że
    lepiej jest wyprzedzić szybko, niż wyprzeczać jeden pojazd przez parę
    minut (m.in. mniej czasu na trafienie przez kierowcę samochodu, który
    nagle bez patrzenia postanowił sobie lekki slalom zrobić).

    > Jak stoje na swiatlach i
    > widze, ze czai sie motocyklista aby powyprzedzac, robie miejsce. Ale
    > naprawde, korzystajcie z tego, ale nie ladujcie sie na sile!

    Może łaskawie się zdcyduj - korzystać z miejsca, czy nie korzystać?

  • 27. Data: 2006-04-04 21:05:45
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    > bezbolesne;) a swiatkow nie brakloby i powinienes byc wtedy szczesliwy
    > gdyby
    fuuuj ale error ;) swiadkow oczywiscie

    K.

  • 28. Data: 2006-04-04 21:15:48
    Od: "Vasco" <v...@p...fmfm>

    > Pojawił się? Znikąd?

    No przeciez wyjasnilem. Uciales za szybko.

    > Chwilunia - jesteś szerszy od ciężarówki? Ciężarówka wyprzedziła, a ty
    > MUSISZ trafić rowerzystę? Oj, coś kręcicie w zeznaniach, obywatelu ;->

    Alez nie, zmieszcze sie - tylko stukne tego ktory jedzie 20 cm na lewo ode
    mnie... Caly czas na pasie, ktory zajmuje.

    > Niemniej jednak nie jest to zabronione. A niedostosowanie prędkości do
    > warunków jazdy - owszem.

    W ktorym momencie niedostosowalem predkosci do warunkow jazdy?

    > 90km/h? A gdzie tak pędzisz, jeśli wolno spytać? Po mieście? ;->

    Oj, moze zdefiniujmy pojecia na poczatku? Jezdzie 90 km/h poza terenem
    zabudowanym. Moze byc?

> [...]
    > minut (m.in. mniej czasu na trafienie przez kierowcę samochodu, który
    > nagle bez patrzenia postanowił sobie lekki slalom zrobić).

    Alez oczywiscie, ze lepiej szybko. Mowisz, ze nie jest zabronione pomijajac
    costam... Aha, wszystko jasne. A mnie sie czepiasz gdzie jezdze 90-tka...

    > Może łaskawie się zdcyduj - korzystać z miejsca, czy nie korzystać?

    W tym zdaniu sa przecinki. Korzystajcie z miejsca jesli jest[przecinek] ale
    nie probujcie go znalezc tam gdzie go nie ma. Przeciez wiedziales, ze o to
    mi chodzi, prawda?

    Vasco

  • 29. Data: 2006-04-04 21:19:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Krzysztof wrote:

    > Dalej nie dasz rady bez zlamania przepisow i ja stawiam auto przodem na
    > linii , aby wyeliminowac "sprytniejszych" (samochodziarzy rowniez tu takich
    > tez nie brakuje) , wiec musialbys zlamac przepisy - niestety koledzy

    Aha - typowa mentalność parszywego pieska ogrodnika. I wszystko jasne.

    Na szczęście są tacy, co celowo zostawiają nieco wolnego - z myślą
    właśnie o osobach na motocyklach czy skuterach.

> [...]
    > ruszali odpowiednio szybko, ( ja ruszam baardzo szybko) a oni swoimi
    > motorkami czekaja, gdyz stoja oczywicie tak , ze nie widza jakie jest

    Znając takich jak ty - raczej czekają na zielone światło. A ty
    koniecznie chcesz ruszać na żóło-czerwonym.

    [ciach]

> [...]
    > miejsca kolizji - dochodzenie w takiej sprawie na policji idzie bardzo
    > opornie wrecz konczy sie umorzeniem i dziwisz sie nam samochodziarzom? Tak

    Zaraz - żeby było jasne: chcesz zakazać wciskania się między samochody,
    bo kiedyś jeden motocyklista stuknął twoje święte lusterko i się nie
    zatrzymał?

    To ja równie dobrze mógłbym żądać zakazu wpuszczania na drogi wszystkich
    samochodów - tyle razy wymuszono już na mnie pierwszeństwo czy próbowano
    zepchnąć z jezdni (żeby było weselej - z reguły kierowcy mnie nie
    zauważają jak jadę _sam_ "swoim" pasem, tzn. kiedy na tym pasie obok
    mnie nie ma żadnego samochodu; przy przeciskaniu się przez korki problem
    występuje sporadycznie).

    Pomijam już taki detal, że prawdopodobieństwo stłuczenia lusterka przy
    lekkim jego zahaczeniu lusterkiem motocyklowym jest mniejsze, niż
    trafienie w dom metorytem. Może się zdarzyć, ale to mało prawodpodobne i
    nie da się tego nie zauważyć - zwłaszcza, że potrzebna siła
    najprawdopodobniej rzuciłaby motocyklistę na przeciwległy pojazd i chąc
    nie chcąc by stanął.

    > Nie dostalbym, gdyz tak nie zrobilbym (to byl przyklad wkurzonego

    Po raz drugi: to weź się wreszcie zdecyduj i nie mąć w zeznaniach.

> [...]
    > poszanowanie dla cudzych rzeczy), jednak gdybys stal w korku zatrzymalbym
    > Cie, a gdybys skakal, coz zatrzymanie obywatelskie nie zawsze jest

    Obrona konieczna też.

    > a swiatkow nie brakloby i powinienes byc wtedy szczesliwy gdyby
    > nie skonczylo sie linczem ;).

    ROTFL

    > Gdybys uciekl to tylko policja , ale to juz
    > marnie widze ( z autopsji).

    Uciekałeś przed policją? No proszę, dlaczego nie jestem zdziwiony...

> [...]
    > zapytal, a uszkodzone, pekniete lusterko kosztuje 500...powinien pokryc z

    To jeszcze mało w swoim marnym życiu widziałeś.

    > Jakos mi sie nie zdarzylo urwac komus lusterko , jak jade blisko to jade
    > wolno a nie 60km/h

    No to co. Ale ja widziałem, jak się komuś jadącemu samochodem zdarzyło.

    Stosując twoją "logikę" powinienme domagać się zakazu wjazdu samochodów
    na drogi publiczne. Bo mogą urwać lusterko i zwiać.

    > Jesli to Cie obrazilo przepraszam, nie pisalem o Tobie, moj punkt widzenia
    > jest inny. Sam lubie czasem pojezdzic na motorze, ale robie to ostroznie;)

    Ja wręcz paranoidalnie ostrożnie. Niemniej jednak w korkach "w kolejce"
    stać nie zamierzam. I ostatni pacan, który chciał odręcznie
    zaprotestować przeciwko ominięciu "kolejki" (żeby było jasne: było
    mnóstwo wolnego miejsca i nawet się nie zbliżyłem do jego lusterek)
    skończył dzień z przejściowymi problemami ze wzrokiem.

  • 30. Data: 2006-04-04 21:20:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Pawel wrote:
    jpg

    > Pewnie robione z policyjnego radiowozu :)>

    Pfff - rozwiązanie zagadki jest trywialne: zorganizowana wycieczka.
    Jakby próbowali normalnej jazdy, to by się wzajemnie pogubili.