    From: "Vasco" <v...@p...fmfm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przepisy drogowe- wpychanie sie miedzy auta.
    Date: Tue, 4 Apr 2006 22:47:16 +0200

    > Zasadniczo nie (o ile nic ostatnio nie zmienili), niemniej jednak
    > ponieważ przepisy dopuszczają coś takiego, jak nie wyznaczone pasy ruchu
    > (czyli masz 3 pasy, ale znaków poziomych ich wydzielających już nie ma)
    > jest to IMHO luka w przepisach.

    Ja mowie o wyznaczonych pasach.

    > Ja każdy zamiar manewru sygnalizuję. Nigdy też nie wykonuję na widok
    > dziury gwałtownych manewrów dla "zaoszczędzenia" amortyzatorów - lepiej,
    > żeby szybciej poszły amortyzatory, niż żebym się na kogoś władował
    > wykonująć na ślepo manewr.

    To w miejsce tej dziury wstaw rowerzyste (albo idacych krawedzia jezdni
    ludzi), ktory pojawil sie nagle po prawej stronie mego pasa. Dlaczego nagle?
    Czesto taki rowerzysta jest wyprzedzany przez pojazd (np. zaslaniajaca
    wszystko ciezarowke) jadacy przede mna (oczywiscie niesygnalizujacy
    jakiekolwiek wyprzedzania, czy zmniejszenia predkosci). To co stukamy:
    rowerzyste czy motocykliste?

    > Jeśli ktoś ma problemy z bezpiecznym ominięciem przeszkody typu dziura -
    > najprawdopodobniej jedzie za szybko.

    W takim razie, jezeli ktos wyprzedza inny pojazd tym samym pasem, to znaczy,
    ze albo nie chce mu sie wyprzedzac normalnie, pasem z lewej strony, albo nie
    ma dosc miejsca na taki manewr...

    Staram sie nie byc zlosliwy, ale jakos czesto sie zdarza, ze jade sobie 90
    km/h i nagle cos mi przelatuje 20 cm od lewego lusterka, drugie tyle od
    mijanego auta z przeciwka, i juz tego nie widac... Jak stoje na swiatlach i
    widze, ze czai sie motocyklista aby powyprzedzac, robie miejsce. Ale
    naprawde, korzystajcie z tego, ale nie ladujcie sie na sile!

    Pozdrawiam
    Vasco