  • 1. Data: 2006-04-04 17:47:34
    Temat: Nielegalny pobór energii ... POMOCY PILNE !!!!
    Od: "Aurena" <a...@p...fm>

    Witam serdecznie !!

    Mam dosc kosztowny problem, a mianowicie zaczne od tego ze jakis
    rok temu
    uderzyl piorun w moja antene od CB-radia, maszt znajduje sie tuz
    obok
    werandy na której znajduje sie z kolei licznik pradu.Nikt z
    domowników nie
    przypuszczal, ze mialo to jakikolwiek wplyw na liczniki, a jednak.
    Jak
    wiadomo achunki sa prognozowane przez Zaklad Energetyczny, po roku
    czasu
    okazalo sie, ze mamy doplate dosc spora. Pózniej, tzn
    miesiac temu przyszedl
    nam rachunek za prad w wysokosci 500 zl .. okazalo sie to dla nas
    niemozliwe, wiec zadzwonilysmy do Zakladau Energetycznego
    zglaszajac awarie.
    Przyjechalo dwóch Panów, zdjeli licznik, powiedzieli, ze wysla go
    do
    analizy, zalozyli nowy licznik i wyszli. Po miesiacu dostaje
    rachunek w
    wysokosci 4 420 zl za kradziez energii elektrycznej !!!!!
    W pismie wyjasniajacym napisali mi ze zmiany w liczniku zostaly
    wywolane
    przez silne oddzialywanie magnetyczne na licznik .. np. Magnez
    neodymowy.
    Zatem z góry zostalam posadzona o kradziez, nie majac w zyciu w
    reku
    takowego magnezu .. Prosze powiedzcie mi co ja mam w takiej sytuacji
    zrobic
    ? Czy jest jakis sposób na to by udowodnic, ze to nie magnez ale
    piorun mial
    taki wplyw na licznik.

    Prosze o szybka odpowiedz gdyz dali mi zaledwie 7 dni na
    odwolanie.

    aaa i jeszcze jedno, dostalam Protokól z badania laboratoryjnego,
    jest w nim
    napisane, ze licznik zostal zdjety na wniosek Zakladu, co jest
    nieprawda bo
    to przeciez ja zglosilam usterke, oraz w innych uwagach napisano:
    odbiorca
    powiadomiony - nie stawil sie w dniu badania licznika" Nie mam
    bladego
    pojecia o co chodzi bo zadnego wezwania nie dostalam .. ...

    Prosze jeszcze raz pomózcie ..

    Pozdrawiam, Iza

  • 2. Data: 2006-04-04 18:27:33
    Temat: Re: Nielegalny pobór energii ... POMOCY PILNE !!!!
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Aurena wrote:

    > przez silne oddzialywanie magnetyczne na licznik .. np. Magnez
    > neodymowy.

    Tak napisali? Magnez? Przez "z"?

    [ciach]

> [...]
    > bladego
    > pojecia o co chodzi bo zadnego wezwania nie dostalam .. ...

    Ładnie. Z tego wynika, że tych złodziei z energetyki to na teren można
    wpuszczać tylko w asyście policji oraz kamer - inaczej wszystko przekręcą.

  • 3. Data: 2006-04-04 21:58:23
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > przez silne oddzialywanie magnetyczne na licznik .. np. Magnez
    > neodymowy.

    Zrob zdjecia sladow po uderzeniu pioruna i wyslij z komentarzem, ze
    "uszkodzenia spowodowalo uderzenie pioruna, ktore mialo miejsce w
    dniu.....". Zloz w biurze swojego Zakladu E. za potwierdzeniem (kserokopia
    pisma, na niej pieczatka i data przyjecia z numerem podawczym). Jezeli masz
    jakikolwiek dowod na uderzenie pioruna (np. protokol naprawy jakiegos
    sprzetu z danego dnia) - dolacz do oswiadczenia i zdjec.

    > Po miesiacu dostaje rachunek w wysokosci 4 420 zl
    > za kradziez energii elektrycznej !!!!!

    Odpisz, ze nie zyczysz sobie byc skazywana za kradziez przez instytucje
    nieuprawniona do wydawania takich wyrokow. Zglos sprawe do Rzecznika Praw
    Konsumenta.

> [...]
    > stawil sie w dniu badania licznika" Nie mam bladego pojecia
    > o co chodzi bo zadnego wezwania nie dostalam .. ...

    Napisz, ze domagasz sie sprostowania faktow z protokolu, gdyz licznik zostal
    zdjety na TWOJ WNIOSEK, a nie na wniosek Zakladu. Dysponujesz billingiem
    telefonicznym, ktory potwierdzi wezwanie, potwierdza to tez domownicy.

    Zaprzecz rowniez otrzymaniu jakiegokolwiek powiadomienia o obowiazku
    stawiennictwa na badanie licznika. Jezeli wykonali je "po partyzancku", bez
    Twojej obecnosci - badanie nie jest wazne. Mozesz wrecz powiedziec, ze "nie
    bylo wykonane i jest sfalszowane, bo musieliby wtargnac na Twoj teren bez
    Twojej wiedzy". Jezeli chodzi o badanie licznika w laboratorium i Twoje
    stawiennictwo... nie wiem, czy to nie uniewaznia badan, jezeli nie maja
    potwierdzenia nadania listu poleconego z wezwaniem na badania. Tak czy
    owak - napisz w pismie, ze zadnego wezwania nie otrzymalas listem poleconym
    i zadasz sprostowania w postaci oswiadczenia "odbiorca nie powiadomiony o
    dniu badania licznika".

    W razie braku ich zgody postrasz sadem i szybko biegnij do Rzecznika Praw
    Konsumenta i prawnika Federacji Konsumentow, ktory pewnie chetnie Ci pomoze
    albo przynajmniej wskaze droge.

    Aha.. WSZYSTKO TYLKO NA PISMIE.... NIC NA GEBE!!!

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 4. Data: 2006-04-05 05:41:49
    Od: Andrzej <s...@p...onet.pl>

    Aurena napisał(a):

    > ? Czy jest jakis sposób na to by udowodnic, ze to nie magnez ale
    > piorun mial taki wplyw na licznik.

    Moim zdaniem należałoby najpierw zapoznać się z zasada działania
    licznika indykcyjnego i dopiero wtedy zastanawiać się, czy prąd
    piorunowy może zniszczyć magnetyzm magnesów hamujących.

    Jeśli to byś udowodnił to myślę, że sprawę masz wygraną, a jeśli nie to
    pozostaje udowadniać inne przyczyny zniszczenia tego magnesu lub błędy
    proceduralne (ale to już pole do popisu dla prawników).

    Co do udowadniania, że licznik został potraktowany magnesem neodymowym
    może być z tym problem bo teraz liczniki "podejrzane" pakowane są do
    specjalnych opakowań wykrywających działanie silnego pola magnetycznego.

  • 5. Data: 2006-04-05 05:46:57
    Od: Andrzej <s...@p...onet.pl>

    Aurena napisał(a):

> [...]

    proceduralne (ale to już pole do popisu dla prawników).

    Co do udowadniania, że licznik został potraktowany magnesem neodymowym
    po zdjęciu przez monterów (w trakcie transportu do laboratorium) może
    być z tym problem bo teraz liczniki "podejrzane" mogą być pakowane do
    specjalnych opakowań wykrywających działanie silnego pola magnetycznego.

  • 6. Data: 2006-04-05 07:33:07
    Od: Franek <...@c...pl>

    Nalez.a?o by takz.e ubiegac' sie; o zaniechanie rozliczania na zasadzie
    prognozowania.Taki sposób stwarza wa;tpliwos'ci rzetelnego rozliczania.

  • 7. Data: 2006-04-05 11:49:32
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 5 kwi o godzinie 07:46, na pl.soc.prawo, Andrzej napisał(a):

    > a jeśli nie to pozostaje udowadniać inne przyczyny zniszczenia tego magnesu lub
    > błędy proceduralne (ale to już pole do popisu dla prawników).

    I to jest szansa największa.

> [...]
    > być z tym problem bo teraz liczniki "podejrzane" mogą być pakowane do
    > specjalnych opakowań wykrywających działanie silnego pola magnetycznego.

    Zgoda, ale czy do takiego "worka" został włożony i oplombowany w obecności
    odbiorcy?
    Czy odbiorca otrzymał protokół zdemontowania licznika z informacją ze
    plomba na "worku" (o ile był!) ma nr taki i tak?
    Zresztą sama plomba tak zwykła, to jest pikuś - ponieważ inkasent, technik
    posiada referentkę i może sobie dowolną ilość razy zdejmować i plombować
    taką plombę. Rozwiązaniem tutaj by mogły być specjalne zamki, plomby
    jednorazowego użytku - tzn z nr xxxx raz założone (i wpisane do protokołu
    którego kopie otrzymuje odbiorca) nie dałoby się powtórnie założyć. Więc po
    otwarciu "takiego worka" inkasent założyłby inną plombę z innym nr.

    Ale tutaj jest i tak kolejny motyw - kto otwiera taki "worek"?
    Wewnętrzne laboratorium? Czyli koledzy tego inkasenta ...... ;)
    Z kolei wewnętrzne laboratorium nie ma umocowania do wydawania ekspertyz
    tego rodzaju .... do tego może być np. GUM, producent licznika ....

    Zdaje się na forum SEP była baaaardzo żywiołowa dyskusja (kilka tysięcy
    postów) - zerknijcie do google

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 8. Data: 2006-04-05 13:49:50
    Od: Andrzej <s...@p...onet.pl>

    Artur Ch. napisał(a):

    > Zgoda, ale czy do takiego "worka" został włożony i oplombowany w obecności
    > odbiorcy?

    "Protokół kontroli" bo tak to się chyba nazywa zawsze podpisuje
    odbiorca, chyba, że odmówi podpisania protokółu.

    > Czy odbiorca otrzymał protokół zdemontowania licznika z informacją ze
    > plomba na "worku" (o ile był!) ma nr taki i tak?

    Odbiorca zawsze powinien być przy zdejmowaniu licznika i powinien
    otrzymać kopie protokółu (i tak to sie prawdopodobnie dzieje w całej
    Polsce).

    > Zresztą sama plomba tak zwykła, to jest pikuś - ponieważ inkasent, technik
    > posiada referentkę i może sobie dowolną ilość razy zdejmować i plombować
    > taką plombę.

    Ciekawe co by na tą referentke powiedziała żona inkasenta :)
    A tak na poważnie to może on mieć plombownice, tylko że plombownice
    jeśli jeszcze są używane to są numerowane i wtedy może być problem z
    tym, że w papierach stoi, że licznik założył jeden pracownik a na
    liczniku są plomby innego.

> [...]
    > którego kopie otrzymuje odbiorca) nie dałoby się powtórnie założyć. Więc po
    > otwarciu "takiego worka" inkasent założyłby inną plombę z innym nr.

    I tak prawdopodobnie jest. A co do szczegółów to później napisze jak to
    wygląda w ZE Łódź Teren

> [...]
    > Z kolei wewnętrzne laboratorium nie ma umocowania do wydawania ekspertyz
    > tego rodzaju .... do tego może być np. GUM, producent licznika ....

    A ile zakładów energetycznych ma swoje laboratoria? Z tego co mi wiadomo
    to wszystkie takie kontrole przeprowadzane są w laboratoriach
    posiadających odpowiednie certyfikaty i nie prowadzonych przez kolegów
    inkasentów

    > Zdaje się na forum SEP była baaaardzo żywiołowa dyskusja (kilka tysięcy
    > postów) - zerknijcie do google

    I na ise.pl też jest tego trochę

    http://ise.pl/forum/viewtopic.php?t=7412&start=0&pos
    tdays=0&postorder=asc&highlight=magnes+neodymowy

    http://ise.pl/forum/viewtopic.php?t=7318&start=0&pos
    tdays=0&postorder=asc&highlight=magnes+neodymowy

  • 9. Data: 2006-04-05 16:39:43
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 5 kwi o godzinie 15:49, na pl.soc.prawo, Andrzej napisał(a):

    > "Protokół kontroli" bo tak to się chyba nazywa zawsze podpisuje
    > odbiorca, chyba, że odmówi podpisania protokółu.

    Tak - tylko tutaj nie wiemy w jaki sposób "zdemontowano" i "zabezpieczono"
    układ pomiarowy. Szukamy na razie po omacku uchybień proceduralnych
    poczynionych ewentualnie przez energetyków.

    > Odbiorca zawsze powinien być przy zdejmowaniu licznika i powinien
    > otrzymać kopie protokółu (i tak to sie prawdopodobnie dzieje w całej
    > Polsce).

    Logicznie rzecz biorąc - oczywiście że musiałby być poinformowany odbiorca.

    > Ciekawe co by na tą referentke powiedziała żona inkasenta :)

    :))))

> [...]
    > to wszystkie takie kontrole przeprowadzane są w laboratoriach
    > posiadających odpowiednie certyfikaty i nie prowadzonych przez kolegów

    Ale mam wiele wątpliwości tutaj co do "trybu" dostarczenia do takiego
    akredytowanego laboratorium przedmiotowego układu rozliczeniowo-pomiarowego
    Spotkałem się z historią że dwóch energetyków zdemontowało licznik,
    założyli nowy, dali protokół do podpisania przez odbiorcę, co ten uczynił i
    wzięli pod pachę ten zdemontowany licznik wsiedli do samochodu i odjechali.
    Po jakimś czasie odbiorca otrzymał ... rozliczenie ;)))
    Przyznasz że tutaj wystarczyła "zabawa" KOGOKOLWIEK kto miał styczność z
    tym licznikiem do "podziałania" na niego magnesikiem - i podniesienia
    rentowności ZE - prawda?
    BTW - przy okazji np. "wykazania się" złapaniem "oszusta" ;))

    > I na ise.pl też jest tego trochę

    Znalazłem ten o którym pisałem:
    http://www.cire.pl/item,16395,1.html

    Mam kopię tego wątku - ale do około września ubiegłego roku - obecnie
    dostęp do tego wątku jest płatny :(

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 10. Data: 2006-04-05 16:44:38
    Od: "Aurena" <a...@p...fm>

    Dziekuje wszystkim, sporo mi podpowiedzieliscie jak walczyc z ZE.
    Dzisiaj zamierzam sklecic jakies pismo, wrzuce je na grupe to moze
    podpowiecie co w nim poprawic??