  • Date: Tue, 04 Apr 2006 23:03:08 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przepisy drogowe- wpychanie sie miedzy auta.

    Vasco wrote:

    > To w miejsce tej dziury wstaw rowerzyste (albo idacych krawedzia jezdni
    > ludzi), ktory pojawil sie nagle po prawej stronie mego pasa. Dlaczego nagle?

    Pojawił się? Znikąd?

    > Czesto taki rowerzysta jest wyprzedzany przez pojazd (np. zaslaniajaca
    > wszystko ciezarowke) jadacy przede mna (oczywiscie niesygnalizujacy
    > jakiekolwiek wyprzedzania, czy zmniejszenia predkosci). To co stukamy:
    > rowerzyste czy motocykliste?

    Chwilunia - jesteś szerszy od ciężarówki? Ciężarówka wyprzedziła, a ty
    MUSISZ trafić rowerzystę? Oj, coś kręcicie w zeznaniach, obywatelu ;->

    > W takim razie, jezeli ktos wyprzedza inny pojazd tym samym pasem, to znaczy,
    > ze albo nie chce mu sie wyprzedzac normalnie, pasem z lewej strony, albo nie
    > ma dosc miejsca na taki manewr...

    Niemniej jednak nie jest to zabronione. A niedostosowanie prędkości do
    warunków jazdy - owszem.

    > Staram sie nie byc zlosliwy, ale jakos czesto sie zdarza, ze jade sobie 90
    > km/h

    90km/h? A gdzie tak pędzisz, jeśli wolno spytać? Po mieście? ;->

    > i nagle cos mi przelatuje 20 cm od lewego lusterka, drugie tyle od
    > mijanego auta z przeciwka, i juz tego nie widac...

    Pomijając prędkość - nie jest to zabronione. A chyba sam przyznasz, że
    lepiej jest wyprzedzić szybko, niż wyprzeczać jeden pojazd przez parę
    minut (m.in. mniej czasu na trafienie przez kierowcę samochodu, który
    nagle bez patrzenia postanowił sobie lekki slalom zrobić).

    > Jak stoje na swiatlach i
    > widze, ze czai sie motocyklista aby powyprzedzac, robie miejsce. Ale
    > naprawde, korzystajcie z tego, ale nie ladujcie sie na sile!

    Może łaskawie się zdcyduj - korzystać z miejsca, czy nie korzystać?