  • 1. Data: 2006-04-15 09:05:36
    Temat: prokurator umozyl sprawe
    Od: "Mariusz" <p...@n...grupe>

    Wynajmuje mieszkanie kobiecie ktora zaplacila mi kaucje i pierwszy czynsz przy
    podpisaniu umowy. Niestety od tego momentu minelo juz
    ok 5 miesiecy a nie widzialem od niej jeszcze ani jednej zlotowki. Poprostu
    powiedzila ze nie zaplaci i koniec a jak ja wyrzuce to
    pujdzie na policje...
    Zlozylem w prokuraturze doniesienie o popelnienu przestepstwa. Wyludzono odemnie
    swiadczenia w postaci niezaplaconego czynsu oraz
    niezaplconych rachunkow za prad. Na dzien dzisiejszy moja szkoda wynosi ponad 4000
    zl.
    Wiecie co mi prokurator napisal???
    Napisal ze postepowanie zostalo umorzone poniewaz to nie jest przestepstwo, nie
    podpada pod kk /tu podal jakis paragraf/ . Napisal
    ze jest to wykroczenie i przekazuje sprawe do rozpaczenia przez policje...

    Pytanie: czy naprawde w Polsce wyludzenie 4000zl nie jest przestepstwem???
    prosze powiedzcie mi co policja z tym zrobi? umorzy ze wzgledu na mala szkodliwosc
    czynu ?

    Wesolych Swiat!!!

  • 2. Data: 2006-04-15 09:52:46
    Temat: Re: prokurator umozyl sprawe
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Mariusz" <p...@n...grupe> napisał w wiadomości

    > Pytanie: czy naprawde w Polsce wyludzenie 4000zl nie jest przestepstwem???

    Niestety prokurator ma racje, bo trzeby babie udowodnic, ze w chwili, gdy
    zawierala z Toba umowe wiedziala, ze nie bedzie placic (dzialala "w celu",
    czyli zamiarze kierunkowym), a jesli na poczatku placila to trudno jej taki
    zamiar udowodnic. Imho to zwykla sprawa cywilna, a nie karna.

    > prosze powiedzcie mi co policja z tym zrobi? umorzy ze wzgledu na mala
    > szkodliwosc czynu ?

    Oskarzy ja o szalbierstwo, czyli o wykroczenia albo sprawe umorzy.

  • 3. Data: 2006-04-15 10:00:00
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    [cut]

    Czyli de facto mozna przyjac, ze nie placila od poczatku, a ten pierwszy
    czyns to zmylka, abys ja wpuscil do mieszkania.
    Imho mozemy mowic tu o oszustwie, gdyz mozna przyjac, iz od poczatku
    wiedziala, ze nie bedzie placic, czyli dzialala z zamiarem kierunkowym "w
    celu" doprowadzenia Cie do niekorzystnego rozporzadzenia mieniem.

    Musisz napisac zazalenie na postanowienie prokuratora.

  • 4. Data: 2006-04-15 10:27:42
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

> [...]
    > wiedziala, ze nie bedzie placic, czyli dzialala z zamiarem kierunkowym "w
    > celu" doprowadzenia Cie do niekorzystnego rozporzadzenia mieniem.

    IMHO To zależy jak się będzie tłumaczyć, pewnie powie, że nie płaci, bo nie
    ma i pewnie udowdni, że nie ma, a chciała...
    Gdyby wszystkich, co zapłacili pierwszą część czegoś, a reszty już nie,
    uznać za oszustów, to ponad połowa polskich przedsiębiorców miałaby sprawy
    karne;)

    > Musisz napisac zazalenie na postanowienie prokuratora.

    Spróbować można/

  • 5. Data: 2006-04-15 10:39:31
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

> [...]
    > przestepstwo, nie podpada pod kk /tu podal jakis paragraf/ . Napisal
    > ze jest to wykroczenie i przekazuje sprawe do rozpaczenia przez policje...

    Faktycznie, są tu pewne duże wątpliwości czy zostało popełnione
    przestępstwo. Niepłacenie czynszu, to zasadniczo sprawa cywilna. Ale jakie
    wykroczenie, mógłbyś podać podstawę prawną tego wykroczenia, którego
    dopatrzył się prokurator? Co tam mu złożyłeś w doniesieniu, że Ci niepoki,
    że mieszka bez meldunku? Bo nie za bardzo wiem co tam za wykroczenie.

  • 6. Data: 2006-04-15 12:17:25
    Od: "enwy" <e...@w...pl>

  • 7. Data: 2006-04-17 08:30:52
    Od: "Mariusz" <p...@n...grupe>

    Co tam mu złożyłeś w doniesieniu, że Ci niepoki,
    > że mieszka bez meldunku? Bo nie za bardzo wiem co tam za wykroczenie.

    Otoz w doniesieniu napisalem ze zaplacila kaucje i pierwszy czynsz. Probowala mnie
    wrobic w jeszcze wieksze bagno... umowa byla
    podpisana 15 pazdziernika i miala obowiazywac od 1 listopada a ta kobieta chciala
    klucze i umowe 15-go a pieniadze ze zaplaci
    1-go...
    nastepnie pierwszego grudnia powiedziala ze nie zaplaci bo ona podpisala umowe 15-go
    wiec zaplaci dopiero w polowie grudnia!!! a od
    polowy pazdziernika do listopada to juz nic nie mowila ze sie cos nalezy. Dostala 2
    tygodnie w promocji po czym chciala wyludzic
    caly miesiac. napisalem tez ze zazadala odemnie abym placil polowe rachunkow za prad.
    ja oczywiscie odmowilem a ona na to ze ona
    tego w takim razie nie zaplaci.

    to tak wlasnymi slowami bo nie pamietam dokladnie tresci pisma
    natomoast odpowiedz przyszla taka:
    -------
    sekretariat prokuratury rejonowej w b-b zawiadamia o tym ze w dniu 6.04.2006 r wydae
    postanowienie o odmowie wszczecia dochodzenia w
    sprawie popelnienia czynu z art 198 ust 1 pkt 2 ustawy z dnia 21.08.1997 r o
    gospodarce nieruchomosciami z uwagi na to iz czyn ten
    stanowi wykroczenie.
    materialy przeslano do komisariatu II policji w b-b celem przeprowadzenia
    postepowania wykroczoniowego

  • 8. Data: 2006-04-17 08:58:05
    Od: "Mariusz" <p...@n...grupe>

    o kurcze... troche tutaj namieszalem:)
    juz prostuje...
    otoz to pismo odnosi sie do mojej skargi na biuro szanownej pani- prowadzi go bez
    licencji zawodowej. niestety nie doczytalem go
    dokladnie i zalozylem ze jest to odpowiedz na moja poprzednia skarge dotyczaca
    wyludzonego swiadczenia

    za zamieszanie najmocniej przepraszam :)

    jestem na sciezce wojennej z ta pania i zlozylem juz dwa pisma w prokuraturze, jedno
    w pihu, pozew w sadzie a teraz sie przymierzam
    to polskiej federacji rynku nieruchomosci i urzedu skarbowego :) zaczynam sie
    gubic...

  • 9. Data: 2006-04-22 16:03:31
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Mariusz napisał:
> [...]
    -------
    > sekretariat prokuratury rejonowej w b-b zawiadamia o tym ze w dniu 6.04.2006 r

    Coś jest nie tak. Abstrahując od tego, że to w innej sprawie, to to
    postanowienie powinni byli Ci doręczyć.