  • 1. Data: 2006-04-14 19:59:34
    Temat: Podział majątku - rozwód
    Od: o...@g...com

    Witam

    Mam takie pytanie:

    Wziąłem ślub z przymusu. Mam wspólnotę majątkową.

    Kupiłem mieszkanie. Staż małżeństwa to trzy lata. Nigdy nie
    mieszkaliśmy razem. Ona mieszka z dzieckiem u rodziców. Mają dom.
    Ona ma całe piętro, praktycznie mieszkanie 70 m.

    Widuję się z nią kilka razy w roku.

    Czy w razie rozwodu, będę jej musiał oddać pół wartości
    mieszkania? Sam zarobiłem na to mieszkanie i jeszcze spłacam kredyt
    hipoteczny?

    Czy jest jakieś rozsądne wyjście z tej sytuacji? Nadmieniam, że jej
    rodzice są majętni i jakby chcieli to by to mieszkanie kupili za
    gotówkę. A tak niedość, że ma całe piętro u rodziców to jeszcze
    dostałaby połowę wartości mieszkania praktycznie za nic.

    Bardzo proszę o poradę

  • 2. Data: 2006-04-16 23:56:39
    Temat: Re: Podzial majatku - rozwód
    Od: i...@w...pl

    A dziecko jest Twoje ? Jesli tak , to potraktuj sprawe tak , ze
    dajesz ( raczej na pewno) 1/2 mieszkania swojemu dziecku ! Jak mozesz
    zapominac o swoich zobowiazaniach wobec dziecka ? A jesli macie
    wspólnote majatkowa , to i mieszkanie Twojej zony wchodzi do
    podzialu jako majatek wspólny . To o co Ci chodzi ? Czyzby symptom
    Kalego ?

  • 3. Data: 2006-04-17 08:21:31
    Od: o...@g...com

> [...]
    wspólnote majatkowa , to i mieszkanie Twojej zony wchodzi do
    podzialu jako majatek wspólny . To o co Ci chodzi ? Czyzby symptom

    Tak.

    >Jesli tak, to potraktuj sprawe tak, ze dajesz ( raczej na pewno) 1/2 mieszkania
    > swojemu dziecku !

    Dziecku tak, ale nie jej. Zreszta co miesiac place umówiona
    kwote.

    > A jesli macie wspólnote majatkowa , to i mieszkanie Twojej zony wchodzi do
    > podzialu jako majatek wspólny

    Ma do dyspozycji cale pietro u jej rodziców - samodzielne
    mieszkanie. Niestety nie jest przepisane na nia.

    To o co Ci chodzi ? Czyzby symptom Kalego ?

    Chcialbys kogos do konca zycia splacac, tylko dlatego, ze ktos
    Cie zmusil do podpisania gównianego papierka slubnego? Wystarczy,
    ze i tak co miesiac wysylam jej pieniadze.

    Prosilbym o opinie osób, które cos w tej materii moga rzeczowo
    poradzic. Opinie pieniaczy, którzy nie znaja do konca sprawy w
    niczym nie pomoga.

  • 4. Data: 2006-04-18 06:51:45
    Temat: Re: Podział majątku - rozwód
    Od: Paweł <b...@m...com>