  • 1. Data: 2006-04-14 21:10:37
    Temat: filmy na stronach www - wszelkie prawa zastrzezone
    Od: Mikolaje <m...@n...pl>

    Czy zgodne z prawem jest umieszczenie we wlasnym serwisie www (i na
    wlasnym serwerze) filmu video dostepnego bez oplat i rejestracji w innym
    polskim serwisie z zachowaniem informacji o tym skad zostal skopiowany.

    Przyklad:
    http://www.strongman.pl/strongman_player/pudzianowsk
    i_ochrona/film_pp_pio

    (wymagany flash player do obejrzenia)

    Film przedstawia osobe publiczna eskortowana przez paru ochroniarzy. Na
    poczatku i na koncu przez pare sekund reklamowany jest adres
    www.strongman.pl, na koncu widac jeszcze napis 'wszelkie prawa
    zastrzezone'. U siebie na serwerze umiescilbym
    stworzony przeze mnie (ale bez modyfikowania oryginalu i z zachowaniem
    napisow na opczatku i koncu) plik .mpg ktory bylby odtwarzany na mojej
    stronie www.

    Mikolaj

  • 2. Data: 2006-04-14 21:29:49
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Mikolaje* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > Czy zgodne z prawem jest umieszczenie we wlasnym serwisie www (i na
    > wlasnym serwerze) filmu video dostepnego bez oplat i rejestracji w innym
    > polskim serwisie z zachowaniem informacji o tym skad zostal skopiowany.

    Nie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| JID:o...@j...org ||| listel: moj_nick (at) post (dot) pl |||

  • 3. Data: 2006-04-15 07:24:41
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Olgierd wrote:

    > Osoba przedstawiająca się jako *Mikolaje* stuknęła w klawisze i oto co
    > powstało:

    > Nie.

    Dlaczego?

    ________________
    Gore, gore, gore!!! Horrory mniamusne, krwia ociakajace i oplywajace
    w bezsensownej sadystycznej nieraz przemocy. Dlaczego i co nas kreci
    w takich filmach, brutalnych, wrecz chorych? ... http://tiny.pl/md2f

  • 4. Data: 2006-04-15 07:38:01
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Hikikomori San* stuknęła w klawisze i oto
    co powstało:

    > Dlaczego?

    Bo tak ;-)))
    A na poważnie: to, że coś jest na czyjejś stronie i jest bezpłatne, nie
    oznacza, że można to zamieszczać gdzie indziej.

  • 5. Data: 2006-04-15 08:05:55
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Olgierd wrote:

> [...]
    > A na poważnie: to, że coś jest na czyjejś stronie i jest bezpłatne, nie
    > oznacza, że można to zamieszczać gdzie indziej.

    Nooo tak. Ale np. notki prasowe mozna (no teraz w tym kontkscie to
    niewiem? mozna?)

    ________________

  • 6. Data: 2006-04-15 09:45:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 15.04.2006 Hikikomori San <h...@g...pl> napisał/a:
    > Nooo tak. Ale np. notki prasowe mozna (no teraz w tym kontkscie to
    > niewiem? mozna?)

    Można pod pewnymi warunkami, np. gdy ich zamieszczenie wynika z praw
    gatunku lub analizy krytycznej utworu. A notatki prasowe w znaczeniu
    prostych informacji prasowych to w ogóle specyficzna kategoria która nie
    jest przedmiotem prawa autorskiego.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2006-04-15 12:43:22
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Hikikomori San* stuknęła w klawisze i oto
    co powstało:

    > Nooo tak. Ale np. notki prasowe mozna (no teraz w tym kontkscie to
    > niewiem? mozna?)

    Po pierwsze primo krótkie notatki prasowe dotyczące aktualnych zdarzeń, a
    nie np. filmy. A po drugie uprawnienie to dotyczy rozpowszechniania w
    prasie, nie w internecie.

  • 8. Data: 2006-04-16 16:50:14
    Od: Mikolaje <m...@n...pl>

    Olgierd napisał(a):
    > Bo tak ;-)))
    > A na poważnie: to, że coś jest na czyjejś stronie i jest bezpłatne, nie
    > oznacza, że można to zamieszczać gdzie indziej.

    Nawet jesli dotyczy to osoby publicznej?

    Chyba ze Mariusz Pudzianowski nie jest osoba publiczna?

  • 9. Data: 2006-04-16 20:18:57
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Mikolaje <m...@n...pl> writes:

    > Nawet jesli dotyczy to osoby publicznej?

    Temat jest chyba dość śliski. Jak zdefiniujesz osobę publiczną?
    Czy np. ja jestem osobą publiczną?

  • 10. Data: 2006-04-16 20:34:29
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Mikolaje* wypowiedziała te
    słowa:

    > Nawet jesli dotyczy to osoby publicznej?
    > Chyba ze Mariusz Pudzianowski nie jest osoba publiczna?

    Olivier Stone nakręcił film o Johnie F. Kennedym. JFK był niewątpliwie
    osobą publiczną. Czy to oznacza, że z tym filmem można robić co się
    zechce?
    A jeśli Olivier Stone nakręci film o Mariuszu Pudzianowskim - to można
    będzie to dzieło traktować jak się chce?
    Czy przez to, że Pan Pudzianowski jest osobą w pewnym sensie publiczną -
    jego wizerunek nie podlega żadnej ochronie?