  • 1. Data: 2004-10-05 14:33:48
    Temat: problem z Ideą
    Od: "PoPs" <m...@o...pl>

    Witam

    Mam problem z siecią komórkową IDEA

    Problem polega na

    Rok temu kupiłem żonie telefon w promocji zmiennicy 2 - sam korzystałem z
    pierwszej wersji tej promocji - a polega ona na tym ze zmieniając operatora
    na idee i podpisując z nimi umowę na 24miesiące przez pierwszy rok dostaje
    się rabat na abonament 50%.

    W promocji zmiennicy 2 słyszałem ze cos się zmieniło wiec przed zakupem
    poprosiłem sprzedawcę żeby się upewnił czy po upływie 12 miesięcy będę mógł
    zmienić abonament na niższy. Sprzedawca potwierdził że TAK ale dla
    upewnienia wykonał przy nas telefon do Biuro Obsługi Klienta Idea i tam
    operator też potwierdził ze TAK.

    Minął rok wiec chcemy zmienić abonament na niższy i co - dowiadujemy się że
    nie można

    12 sierpnia złożyliśmy reklamacje pisemną że nas wprowadzona w błąd a umowa
    naszym zdaniem nie precyzuje tego dokładnie i jednoznacznie.

    Po 20 dniach dzwonie żeby się dowiedzieć czy reklamacja została
    rozpatrzona i pani informuje mnie że moja reklamacja wpłynęła do systemu 26
    sierpnia i mają 30 dni na rozpatrzenie ( wysłałem faxem 12 dotarła 26 ???)

    Dzwonie dziś 27 Września (minęło 31 dni) i uzyskuję odpowiedź że reklamacja
    nadal jest nie rozpatrzona i ich regulamin mówi ze mają na to 30 dni i nic
    nie mówi co jeśli przekroczą ten okres

    Dowiedziałem się ze z tej "promocji" skorzystało też kilku moich znajomych i
    mają też takie same problemy

    Co ja mogę w tej sprawie zrobić

    45 złotych droższy abonament miesięcznie to jest dla nas młodego małżeństwa
    spory wydatek

    Bardzo proszę o podpowiedz co z tym mozna zrobic

    Pozdrawiam

    Mariusz K

  • 2. Data: 2004-10-05 15:41:13
    Temat: Re: problem z Ideą
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > nadal jest nie rozpatrzona i ich regulamin mówi ze mają na to 30 dni i
    nic
    > nie mówi co jeśli przekroczą ten okres

    regulamin nie ale prawo z tego co niedawno na grupie mowiono mowi ze po
    przekroczeniu 30 dni reklamacjha jest
    rozpatrzona pozytywnie.

    P.

  • 3. Data: 2004-10-05 22:08:33
    Od: Jarosław Mężyk <j...@i...pl>

    SELECT message FROM pl.soc.prawo WHERE date='Tue, 5 Oct 2004 16:33:48
    +0200' AND author='PoPs'

    > 12 sierpnia złożyliśmy reklamacje pisemną że nas wprowadzona w błąd a umowa
    > naszym zdaniem nie precyzuje tego dokładnie i jednoznacznie.

    Witam w klubie!
    Tak samo było w moim przypadku: sprzedawca wyraźnie zapewniał, że można po
    upływie 12 miesięcy zmienić plan na niższy.
    Umowa (+regulamin) moim zdaniem nie tylko nie precyzuje ale jest tak
    sformuowana, że celowo wprowadza w błąd:
    są tam punkty, które mówią, że przed upływem 12 miesięcy nie można zmienić
    planu taryfowego na niższy. Sugeruje to (moim zdaniem) możliwość zmiany po
    upływie tego czasu. Tymczasem konsultant mi mówi, że w ciągu 12 miesięcy
    nie ma _fizycznej_ możliwości zmiany taryfy (nawet gdybym chciał zapłacić
    karę). Dopiero po 12 mies. mogę zapłacić karę i zmienić taryfę. Paranoja.
    Mam wrażenie, że człowiek nieobeznany z prawniczym językiem i kruczkami,
    nie ma szans uchronić się przed podpisaniem niekorzystnej dla siebie umowy
    (i zaakceptowaniem takowego regulaminu) nad sformuowaniem której pracuje
    sztab prawników...

    Ja odpuściłem tę sprawę (jak wiele innych w Idei - a trochę się tego
    nazbierało) ale Tobie życzę powodzenia. Jak coś uda się załatwić, daj znać.

    Pozdrawiam
    Jarosław Mężyk

    --
    http://portfolio.netcoffee.pl
    j.mezyk [wiecie co] netcoffee . pl

  • 4. Data: 2004-10-06 06:15:56
    Od: "PoPs" <m...@o...pl>

    Witam Ponownie

    Wysłałem ponownie reklamacje "reklamacji" o nie rozpatrzenie reklamacji w
    określonym przez regulamin terminie

    Oczywiście muszę przejść całą procedurę czyli przyjęcie zgłoszenia do
    systemu i odczekanie 30 dni na rozpatrzenie - Zabawa w kotka i myszkę !!!

    W rozmowie telefonicznej w panią z BOKu dowiedziałem się ze, i tak co bym
    nie napisał to będzie odrzucone bo oni dla mnie nie zmienią regulaminu.

    Co do tego co napisał Przemek R.

    Tak takie prawo funkcjonuje ale musiał bym mieć wszystkie potwierdzenia
    nadania i odbioru pisma przez idee, pisemno od nich kiedy wpłynęła do Idei
    reklamacja i jakieś pieczątki itd. Itp. - Czyli trzeba by najpierw zatrudnić
    prawnika żeby poprowadził taką sprawę

    PS

    Dziś jest 6,10,2004 - a ja jeszcze nie otrzymałem odpowiedzi ani pisemnej
    ani telefonicznej ze strony Ideii

    Sam dzwoniłem do BOKu i wiem jaka jest odpowiedź na moją reklamację ale
    myślę ze powinni mnie sami o tym poinformować pisemnie

    Byle do końca umowy i nawet im nie podziękuję za współprace tylko pierdykne
    ta umowe az zabrzęczy ;)

    Pozdrawiam

    Mariusz K

  • 5. Data: 2004-10-06 09:39:53
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    Idei
    > reklamacja i jakieś pieczątki itd. Itp. - Czyli trzeba by najpierw

    zanies reklamacje osobiscie do SALONU GLOWNEGO idei, w wiekszych miastach
    sa.
    po 30 dniach zglos sie do tego salonu po odpwoeidz.

    P.

  • 6. Data: 2004-10-06 10:02:12
    Od: adamb <z...@w...abkom.tk>

    Przemek R. napisał(a):
    > zanies reklamacje osobiscie do SALONU GLOWNEGO idei

    koniecznie za potwierdzeniem odbioru

    --
    pozdrawiam
    Adam

  • 7. Data: 2004-10-06 11:09:54
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > koniecznie za potwierdzeniem odbioru

    mialem na mysli zaniesienie osobiscie. I potwierdzenie z kasy (pieczatka i
    data)
    Wtedy nawet na poczte nie beda mogli winy zrzucic. (choc to i tak
    absurdalne by bylo
    gdyby bylo za potwierdzeniem odbioru)

    P.

  • 8. Data: 2004-10-06 11:22:16
    Od: adamb <z...@w...abkom.tk>

    Przemek R. napisał(a):
    > mialem na mysli zaniesienie osobiscie. I potwierdzenie z kasy (pieczatka i
    > data)

    to właśnie miałem na myśli.

    --
    pozdrawiam