  • 1. Data: 2004-10-05 15:53:18
    Temat: Pobor do wojska - kiedy?
    Od: "kpk" <k...@p...onet.pl>

    Kiedy dokladnie wystepuja okresy gdy mozliwy jest bezposredni pobor do wojska a
    nie tylko wystawienie papierow - wiem ze pobor jest na wiosne i na jesieni ale
    jak to dokladniej wyglada z dokladnoscia co do miesiaca? I czy Zandarmeria
    Wojskowa ma prawo takze poza tymi okresami zatrzymac poborowego ktoremu
    skonczylo sie odroczenie?

    kpk

  • 2. Data: 2004-10-05 18:47:35
    Temat: Re: Pobor do wojska - kiedy?
    Od: "robek1" <r...@p...onet.pl>

    Odpowiedź na to pytanie napewno znajduje się na stronach Ministerstwa Obrony
    Narodowej.
    Podaję link: http://www.mon.gov.pl/start.php?page=1011703000
    Napewno będziesz musiał trochę poprzeglądać rozporządzenia Ministra Obrony
    Narodowej

    pozdr.
    Robek

  • 3. Data: 2004-10-05 19:56:29
    Od: "Pawel N" <p...@g...pl>

    kpk <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Kiedy dokladnie wystepuja okresy gdy mozliwy jest bezposredni pobor do
    wojska a

    > nie tylko wystawienie papierow - wiem ze pobor jest na wiosne i na jesieni

    Nie tylko. Faktem jest że pobór jesienny i wiosenny to największa łapanka ale
    na zime i lato też łapią, a poza tym istnieją tzw. dzikie pobory czyli nigdy
    nic nie wiadomo. Jezeli nie dostales powołania teraz to prawdopodobnie cie
    ścigną w grudniu albo w styczniu a zasada jest tak że poborowy dostaje bilet
    na jakies 3-4 tygodnie naprzód przed stawieniem sie w koszarach.

    > jak to dokladniej wyglada z dokladnoscia co do miesiaca? I czy Zandarmeria
    > Wojskowa ma prawo takze poza tymi okresami zatrzymac poborowego ktoremu
    > skonczylo sie odroczenie?

    Chyba nie Żandarmeria ale Policja,ale to w ostateczności. Na początku bedzie
    nachalne nagabywanie, wrzeszczenie na WKU, podsuwanie ci karty powołania z
    tekstem "pan podpisze i sie załatwi", dzwonienie do rodziców itp podobne
    klimaty. Jesli ci sie skonczylo odroczenie ale np zaczales V rok studiów od
    pazdziernika to oczywiscie teoretycznie mogą cie wyciągnąć z uczelni na
    zielone wakacje ale ja nie slyszalem o takim przypadku. W WKU tez pracują
    ludzie i wystarczy z nimi w tym momencie pogadac i będą z niecierpliwością
    czekac az skonczysz studia. Natomiast jesli nie masz podkladki typu ostatni
    rok studiów czy też przedostatni, albo nie masz zony z dzieckiem na
    utrzymaniu,jakiejs wlasnej firmy no to wtedy albo kita za granicę albo
    odbębnienie obowiązku obrony ojczyzny albo zmiana kategorii zdrowia na D.
    pzdr

  • 4. Data: 2004-10-07 06:52:44
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Pawel N wrote:

> [...]
    > o takim przypadku. W WKU tez pracują ludzie i wystarczy z nimi w tym
    > momencie pogadac i będą z niecierpliwością czekac az skonczysz

    ... żeby cię przenieść do rezerwy. Kasy od dawna mają mało, a odkąd
    Irak się urodził, to juz wogóle krucho, oj krucho.

    Natomiast jesli nie masz podkladki typu ostatni rok studiów
    > czy też przedostatni, albo nie masz zony z dzieckiem na
    > utrzymaniu,jakiejs wlasnej firmy

    A to ciekawe. To ostatnie. Jakieś doświadczenia? Jeszcze nie słyszałem
    żeby kogoś zrezerwili za "manie firmy".

    --
    Pozdro
    Massai