  • 1. Data: 2004-10-05 13:06:31
    Temat: Czy mogę zmusić developera do sprzedaży garażu ?
    Od: "Simon" <m...@g...pl>

    Nie mam umowy przedwstępnej ani żadnej innej oprócz umowy na zakup
    mieszkania, ale miałem obiecany garaż tylko z powodu przedłużenia się budowy
    żądam teraz ustalonych w umowie odsetek karnych i developer powiedział, że
    takiej kwoty to on nie zapłaci. Podsuwa mi do podpisania aneks, w którym
    zgadzam się na odbiór mieszkania w tym roku więc jednocześnie zrzekam się
    odsetek karnych. Jedynym dowodem na to, że miał mi sprzedać garaż jest
    informacja zawarta w tym aneksie o zamiarze sprzedania garażu.

  • 2. Data: 2004-10-06 16:38:47
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cju68n$nl2$1@inews.gazeta.pl>, Simon wrote:
> [...]
    > odsetek karnych. Jedynym dowodem na to, że miał mi sprzedać garaż jest
    > informacja zawarta w tym aneksie o zamiarze sprzedania garażu.

    Jak napiszesz po polsku, to może ktoś ci pomoże...

    Renata

    i 20 długości geograficznej wschodniej
    wylosowałem Polskę

  • 3. Data: 2004-10-07 05:46:42
    Od: "Simon" <m...@g...pl>

    Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> napisał(a):

    > Jak napiszesz po polsku, to może ktoś ci pomoże...
    >
    > Renata

    Może trochę się spieszyłem pisząc ale uważam, że jak ktoś chce zrozumieć
    czytany tekt to będzie wiedział o co mi chodzi. No ale przyłoże się jeszcze
    raz i w skrócie wyjaśnię wszystko mniej zawile.

    1. Mam umowę o sprzedaży lokalu podpisaną 3 lata temu.
    2. Przewidywany termin protokolarnego przekazania lokalu określa się na
    30.06.2003
    3. Kilka dni temu odebrałem mieszkanie i teraz zaczynają się schody
    4. Miałem ustnie przyrzeczony garaż a teraz prezes firmy budowlanej
    uzależnia sprzedaż garażu od podpisania aneksu do umowy.
    5. Aneks ma datę 25.06.2003 i zawiera m.in. informację, że sprzedający
    zobowiązuje siędo protokolarnego przekazania lokalu i garażu do 10.10.2004.
    6. W umowie był natomiast punkt, że "w przypadku opóźnienia terminu
    przekazania lokalu z winy Sprzedającego, Sprzedający zapłaci Kupującemu
    odsetki ustawowe za zwłokę za każdy dzień zwłoki od wartości umownej"

    A teraz moje wątpliwości:
    a) Jak wyżej widać nie ma podanej daty zapłaty tych odsetek. To znaczy kiedy
    developer musi mi oddać te odsetki ?
    b) Chciałbym kupić garaż ale też uzyskać odsetki - czy mam szansę ?
    c) Jaką drogę prawną powinieniem wybrać i jak długo to może trwać aby
    odzyskać odsetki i ewentualnie zmusić go do sprzedaży garażu ?

    Pozdrawiam i liczę, że teraz znajdzie się ktoś kto może mi pomóc.

  • 4. Data: 2004-10-07 08:56:49
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <ck2l82$1mt$1@inews.gazeta.pl>, Simon wrote:

    > Może trochę się spieszyłem pisząc ale uważam, że jak ktoś chce zrozumieć
    > czytany tekt to będzie wiedział o co mi chodzi.

    Taa, i liczba spieszących rozwiązać problem rośnie proporcjonalnie do
    stopnia niezrozumiałości języka jakim opisany jest problem.

> [...]
    > 4. Miałem ustnie przyrzeczony garaż a teraz prezes firmy budowlanej
    > uzależnia sprzedaż garażu od podpisania aneksu do umowy.

    Co to znaczy, że "miałeś przyrzeczony garaż"? Mieli ci go dorzucić
    gratis do mieszkania? Raczej chyba nie, co wynika z dalszej części
    posta. Obiecali ci, że będziesz mógł kupić garaż? Chyba o to chodzi.
    No więc w czym problem? Teraz proponują ci jego sprzedaż na
    konkretnych warunkach. A że są oszukańcze? No cóż, ich garaż i
    podejrzewam, że mogą go sprzedać na niemal dowolnych warunkach. Jeśli
    tylko znajdzie się chętny. Mogą np. zarządać za niego milion dolarów.
    Ze cena oszukańcza? No cóż, ich garaż. Nie ma obowiązku kupować.

> [...]

    > developer musi mi oddać te odsetki ?
    > b) Chciałbym kupić garaż ale też uzyskać odsetki - czy mam szansę ?

    Zażądaj najpierw odsetek. A jak już je dostaniesz, pytaj o garaż.
    Jeśli mają nadmiar garaży, a tak często jest w przypadku nowych
    bloków, to przecież będzie im zależało, żeby je sprzedać. U nas
    deweloper prosi się, żeby kupić pozostałe miejsca postojowe. Obniżył
    cenę, rozłożył na nieoprocentowane raty.

  • 5. Data: 2004-10-08 09:42:30
    Od: "Simon" <m...@g...pl>

    No cóż, tyle to ja się sam domyśliłem. Czytałem, że nie muszą mi sprzedać
    garażu nawet gdybym miał go na umowie. No chyba, że na notarialnej. Choć
    wtedy możnaby było domagać się odszkodowania. No tiaaa, ja niestety nie mam
    umowy i obawiam się, że garażu nie kupię bo jest ich tylko 6 z czego 5
    sprzedanych a ostatni czeka na mój podpis pod aneksem. Mieszkań natomiast
    jest 26 i jak z tego widać chętni znajdą się szybciej niż ja dostanę odsetki.
    Odsetki wynoszą 20000 a ten garaż kosztuje jakieś 15000.