    From: Jarosław Mężyk <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: problem z Ideą
    Date: Wed, 6 Oct 2004 00:08:33 +0200
    Sender: d...@o...pl@pa142.gdansk.cvx.ppp.tpnet.pl

    SELECT message FROM pl.soc.prawo WHERE date='Tue, 5 Oct 2004 16:33:48
    +0200' AND author='PoPs'

    > 12 sierpnia złożyliśmy reklamacje pisemną że nas wprowadzona w błąd a umowa
    > naszym zdaniem nie precyzuje tego dokładnie i jednoznacznie.

    Witam w klubie!
    Tak samo było w moim przypadku: sprzedawca wyraźnie zapewniał, że można po
    upływie 12 miesięcy zmienić plan na niższy.
    Umowa (+regulamin) moim zdaniem nie tylko nie precyzuje ale jest tak
    sformuowana, że celowo wprowadza w błąd:
    są tam punkty, które mówią, że przed upływem 12 miesięcy nie można zmienić
    planu taryfowego na niższy. Sugeruje to (moim zdaniem) możliwość zmiany po
    upływie tego czasu. Tymczasem konsultant mi mówi, że w ciągu 12 miesięcy
    nie ma _fizycznej_ możliwości zmiany taryfy (nawet gdybym chciał zapłacić
    karę). Dopiero po 12 mies. mogę zapłacić karę i zmienić taryfę. Paranoja.
    Mam wrażenie, że człowiek nieobeznany z prawniczym językiem i kruczkami,
    nie ma szans uchronić się przed podpisaniem niekorzystnej dla siebie umowy
    (i zaakceptowaniem takowego regulaminu) nad sformuowaniem której pracuje
    sztab prawników...

    Ja odpuściłem tę sprawę (jak wiele innych w Idei - a trochę się tego
    nazbierało) ale Tobie życzę powodzenia. Jak coś uda się załatwić, daj znać.

    Pozdrawiam
    Jarosław Mężyk

    --
    http://portfolio.netcoffee.pl