  • 1. Data: 2006-07-17 14:43:05
    Temat: prawo jazdy z usa
    Od: "Renata" <r...@n...pl>

    Hej! Czy ktos z obecnych wymienial prawo jazdy z USA na prawo jazdy
    europejskie? (badz dawniej polskie)
    Pytam poniewaz w UE (np. w Niemczech) prawo jazdy z USA sa uznawane i
    wymieniane bezproblemow na europejskie a w Polsce ehhhhhh........... robia
    problemy.
    Pozdrawiam.
    Joaska

  • 2. Data: 2006-07-17 14:54:02
    Temat: Re: prawo jazdy z usa
    Od: "John Serin" <j...@m...com>

    Użytkownik "Renata" <r...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pytam poniewaz w UE (np. w Niemczech) prawo jazdy z USA sa uznawane i
    > wymieniane bezproblemow na europejskie a w Polsce ehhhhhh...........

    No to wymień w Niemczech, a potem niemieckie na polskie... i tak to
    będzie lepsze niż męczarnia na polskich egzaminach.

  • 3. Data: 2006-07-17 15:34:16
    Od: "Renata" <r...@n...pl>

    John Serin napisal:> No to wymień w Niemczech, a potem niemieckie na
    polskie... i tak to
    > będzie lepsze niż męczarnia na polskich egzaminach.

    Jestem obywatelka Polski a nie Niemiec ( stety niestety). ;-)

  • 4. Data: 2006-07-17 17:37:28
    Od: "John Serin" <j...@m...com>

    > John Serin napisal:> No to wymień w Niemczech, a potem niemieckie na
    > polskie... i tak to
    >
    > Jestem obywatelka Polski a nie Niemiec ( stety niestety). ;-)

    To skąd masz amerykańskie prawko? ;) przejedź się do województwa
    lubuskiego i tamtejszych wordów, co robią Niemcy zdający u nas prawo
    jazdy, czy są obywatelami Polski? dopiero coś mówiłaś o UE...

  • 5. Data: 2006-07-17 20:44:02
    Od: "Renata" <r...@n...pl>

    > To skąd masz amerykańskie prawko? ;)
    --- kupilam na stadnionie w w-awie ;-)

  • 6. Data: 2006-07-18 00:29:45
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Renata wrote:
    > Hej! Czy ktos z obecnych wymienial prawo jazdy z USA na prawo jazdy
    > europejskie? (badz dawniej polskie)

    Caly czas polskie...

    > Pytam poniewaz w UE (np. w Niemczech) prawo jazdy z USA sa uznawane i
    > wymieniane bezproblemow na europejskie a w Polsce ehhhhhh........... robia
    > problemy.

    Slyszalem kiedys anegdote (prosze traktowac to tylko jako anegdote mimo
    powagi grupy), ze praw jazdy nie "nostryfikuje", bo w UeSach prawo jazdy
    robi sie na samochodach (zazwyczaj) z automatyczna skrzynia biegow i sa
    inne (mniej skomplikowane) przepisy ruchu drogowego.

    Jacek

  • 7. Data: 2006-07-18 00:41:47
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Jasek wrote:

> [...]
    > robi sie na samochodach (zazwyczaj) z automatyczna skrzynia biegow i sa
    > inne (mniej skomplikowane) przepisy ruchu drogowego.

    Gdzieś widziałem, ale nie chce mi się już szukać gdzie, że jeżeli ktoś
    robił prawo jazdy na samochodzie z automatyczną skrzynią biegów może
    tylko na takich samochodach jeżdzić.
    Jeżeli chce jeżdzić na innych musi zdawać jeszcze raz.
    Musiałbym poszukać gdzie to widziałem.
    Cały dowcip polega na tym, że na prawku nie ma zaznaczone jaki rodzoja
    samochodu to był.

  • 8. Data: 2006-07-18 08:26:10
    Od: "Bogdan" <b...@o...pl>

> [...]
    > Pytam poniewaz w UE (np. w Niemczech) prawo jazdy z USA sa uznawane i
    > wymieniane bezproblemow na europejskie a w Polsce ehhhhhh........... robia
    W Polsce prawo jazdy amerykańskie jest uznawane. To na 100%.
    Siostra chciała wymienić PJ polskie posiadając jednocześnie DL. I tu
    ciekawostka, bo pan powiedział "nawet pani się nie przyznaje, że ma teraz
    dwa dokumenty PJ!" (tu nie wiem o co chodzi).
    Oczywiście PJ nie wymienili bo nie przebywa w Polsce pow. pół roku i "nie
    przysługuje". Zastanawia mnie sytuacja po pół roku - skoro pan powiedział,
    że nie można posiadać dwóch uprawnień to uzyskując polskie PJ co miałaby
    zrobić z amerykańskim? Czy urząd mógłby wziąć dokumkent innego państwa do
    depozytu? A przed wyjazdem zamiana?

    pozdrawiam,
    Bogdan

  • 9. Data: 2006-07-18 08:58:54
    Od: Ebay <l...@n...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 18 Jul 2006 10:26:10 +0200, Bogdan napisał(a):

> [...]
    > zrobić z amerykańskim? Czy urząd mógłby wziąć dokumkent innego państwa do

    Ja mam polskie PJ i DL z NY, rok temu wymieniałem PJ na nowe i nie miałem
    żadnego problemu. Oczywiście nie chwaliłem się faktem posiadania DL z USA
    ale to mi nawet do głowy nie przyszło. Przeszło rok temu jechałem
    samochodem ojca i zapomniałem zabrać ze sobą PJ ale miałem DL, pech chciał
    że zostałem zatrzymany przez Policje. Pokazałem im DL i po pouczeniu
    zostałem puszczony.
    Wracając do głównego wątku napewno bedziesz musiała zdawać egzamin na PJ w
    Polsce, to samo się tyczy osób które wyjeżdzają do USA i na podstawie PJ
    nie uzyskają DL ale tam pozostaje jeszcze problem legalności pobytu.
    Jeśli jesteś dobrym kierowcą to nie powinnaś mieć problemu.

  • 10. Data: 2006-07-18 13:03:55
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Bogdan wrote:
> [...]
    > ciekawostka, bo pan powiedział "nawet pani się nie przyznaje, że ma teraz
    > dwa dokumenty PJ!" (tu nie wiem o co chodzi).

    Bo nie można mieć dwóch dokumentów uprawniających do kierowania pojazdów
    jednocześnie.

> [...]
    > zrobić z amerykańskim?
    > Czy urząd mógłby wziąć dokumkent innego państwa do

    Wydział komunikacji przed wydaniem polskiego powinien zatrzymać
    amerykańskie i odesłać do Stanów.
    A że nie za bardzo wiedzą na podstawie jakich przepisów bo prawo jazdy
    amerykańskie nie jest tylko prawem jazdy to wolą nie wiedzieć, że się je ma.