  • 1. Data: 2006-07-17 14:27:38
    Temat: cos dziwnego
    Od: "bartek" <f...@w...pl>

    witam, dzis sie spotkalem z niemila sytuacja mianowicie bylem z hurtowni
    kosmetycznej DUO wraz z dziewczyna.
    zakupujemy jakies tam pierdolki od dluzszego czasu i nigdy nie bylo
    problemu. Dzis trafiamy na corke szefowej (niby), ona prosi dane firmy
    dajemy NIP REGON imie nazwisko (ojca mojej dziewczyn, prowadzi on
    dzialalnosc) a babka do nas ze nie da nam paragonu bo nie sprzedaja
    detalicznie.
    Ok, a potem mowi ze faktury imiennej tez nie wystawi bo nie mamy
    zaswiadczenia ze istnieje taka dzialalnosc itp ?krotka klotnia, wychodzimy
    mowiac ze tu wrocimy a ona do nas NIE WRACAJCIE I TAK WAM NIE SPRZEDAM ?
    .... no comment ?czy tak rzeczywiscie jest?ze musze im przedstawic
    zaswiadczenie o prowadzonej dzialalnosci ?nie mozna wystawic fak. imiennej ?
    czy to jakas dziwna polityka tej hurtowni ?

  • 2. Data: 2006-07-17 14:57:14
    Temat: Re: cos dziwnego
    Od: z...@p...onet.pl

> [...]
    > zaswiadczenie o prowadzonej dzialalnosci ?nie mozna wystawic fak. imiennej ?
    > czy to jakas dziwna polityka tej hurtowni ?

    to znaczy tak, kontrahentów prosi się o przedstawienie dokumentów firmy, tj,
    wpis o działalności, zaświadczenie REGOMN i NIP, kopii oczywiście, bo potrzebne
    jest to zwykle do ustalenia rabatów, po prostu prowadzący działalność i
    zakupujący produkty do dalszej odsprzedarzy mają większe rabaty, to wszystko, co
    zaś do faktury immennej, to zawsze można ją wystawić, nie rozumiem problemu...
    może córka tej właścicielki hurtowni mam jakiś problem psychiczny ;0)

  • 3. Data: 2006-07-17 15:13:18
    Od: "bartek" <f...@w...pl>

    no wiem ale skoro ona niechciala to moge jej jakos nakazac to zrobic?wkoncu
    chcialem cos zakupic ona niechciala mi sprzedac?

  • 4. Data: 2006-07-17 15:15:47
    Od: z...@p...onet.pl

    > no wiem ale skoro ona niechciala to moge jej jakos nakazac to zrobic?wkoncu
    > chcialem cos zakupic ona niechciala mi sprzedac?

    a czy dostarczyliście do tej hurtowni dokumenty firmy?

  • 5. Data: 2006-07-17 17:11:29
    Od: "bartek" <f...@w...pl>

    jeszcze nie ale mamy zamiar ?
    czy bez tych dokumentow mogla prawnie mi odmowic sprzedazy ?

  • 6. Data: 2006-07-17 17:23:19
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    bartek napisał(a):
    > jeszcze nie ale mamy zamiar ?
    > czy bez tych dokumentow mogla prawnie mi odmowic sprzedazy ?

    Może mają zgłoszoną tylko sprzedaż hurtową?
    Może osiągnęli limit sprzedaży dla osób fizycznych zobowiązujący ich do
    instalacji kasy fiskalnej, a takowej nie mają. Przepisy wówczas nie
    pozwalają sprzedawać osobom fizycznym.
    Wystawienie faktury imiennej też jest sprzedażą osobie fizycznej, więc
    problemu nie rozwiązuje.
    Andrzej