  • 1. Data: 2006-07-17 13:56:45
    Temat: Sprzedaż domu a nie uregulowane dziedziczenie
    Od: "Sebastian M." <m...@W...gazeta.pl>

    Witam,
    Może wyraziłem się niezbyt jasno w temacie ale sprawa jest prosta...

    Pewne rodzeństwo wystawia na sprzedaż poprzez agencję nieruchomości dom po
    rodzicach, podpisują wstępną umowę z agencją (być może fałszując podpis
    jednego ze spadkobierców (!)) Problem w tym że owszem testament był otwarty
    notarialnie ale nie dokonano zmiany właścicieli w księgach wieczystych, z
    tego co wiem załatwia się to sądownie.

    Tak więc nieruchomość należy nadal do zmarłych rodziców ale została
    wystawiona na sprzedaż, mam więc pytanie... Czy są jakieś paragrafy które
    można w tym momencie wykorzystać przeciwko pazernemu rodzeństwu- chodzi tu o
    sytuację kiedy prawnie nie są właścicielami (w księgach) a starają sie zbyć
    dom ???

    Pozdrawiam
    Sebastian M.

  • 2. Data: 2006-07-17 14:40:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Sebastian M. napisał(a):

> [...]
    > sytuację kiedy prawnie nie są właścicielami (w księgach) a starają sie zbyć

    Nic nie może najeżyć do zmarłej osoby.
    A prawo własności jest niezależne od wpisu do księgi wieczystej, czy też
    postępowania o stwierdzenie nabycia spadku.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    http://johnson.cba.pl/

  • 3. Data: 2006-07-17 14:49:54
    Od: "Boombastic" <b...@N...poczta.onet.pl>

> [...]
    > otwarty
    > notarialnie ale nie dokonano zmiany właścicieli w księgach wieczystych, z

    Zmiany właścicieli w KW nie załatwia się sądownie, tylko najpierw musi być
    przeprowadzone postępowanie spadkowe, wyrok sądu i dopiero na tej podstawie
    można wnioskować do sądu prowadzącego księgę wieczystą o zmianę zapisów w
    dziale II. Ale osoby chcące sprzedać nieruchomość otrzymaną w spadku bardzo
    często nie składają wniosku o ujawnienie nowych właścicieli w KW, tylko
    wszystko załatwiają jednym aktem notarialnym przy sprzedaży.
    Jeśli wszyscy spadkobiercy wyrażają zgodę na sprzedaż to nie ma prolemu.
    Jesli ktoś się sprzeciwia, to inni spadkobiercy zawsze mogą sprzedać swój
    udział w nieruchomości. Tylko kto to kupi.

  • 4. Data: 2006-07-18 06:31:07
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Boombastic napisał(a):
    > Jesli ktoś się sprzeciwia, to inni spadkobiercy zawsze mogą sprzedać swój
    > udział w nieruchomości.

    z ograniczeniami co do skuteczności (art.1036 kc)

    > Tylko kto to kupi.

    KG